HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, June 27, 2012

Siapa dia Munafik?

Assalamualaikum


rembat Google

dan tempat buat orang orang munafik adalah pada dasar neraka. selepas diazabkan beribu ribu tahun, yakni 1000 tahun dunia bersamaan satu hari di akhirat, maka, barulah munafik-munafik akan dipindahkan ke Syurga. tapi yakin ke 1 hari saja?

Nauzubillahi min zaalik!

Sebagai perkongsian buat semua dan peringatan buat diri sendiri, semoga taubat dapat keluarkan kita daripada tergolong dalam golongan Munafik, dan semoga kita semua selalu menghindarkan diri untuk golongan ini. Amin Ya Rabbal Aalaminn

p/s : quick update. terus study untuk quiz esok. tskk.

terima kasih sudi baca 

66 comments:

  1. thanx share kak yuyu

    p/s:: ehem jmput ler join bloglist kiter..hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa.. share dari Google je sayang :)

      Delete
  2. nauzubillah . harap2 kita tidak tergolong dalam golongan org munafik . amiiinn ~ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnnn.. hmm.. kadang kadang kita dah selesa dengan semua tu :(

      Delete
  3. Nauzubillahi min zaalik!
    mintak3 kiter dijauhkan dr tergolong dlm golongan Munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnnn... bila tengok, macam takut pulak :(

      Delete
  4. semoga kita dijauhkan perkara2 di atas .sesungguhnya,kita hanya manusia biasa yg tak mampu lari dari melakukan kesilapan..apa-apa pun berusahalah ke arah kebaikan:)

    p/s:gud luck tok kuiz tau yuyu,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. kita tahu, tapi kita lupa.. hmm :(

      Delete
  5. nice sharing ! ( yuyu bile nk bg no bilik ? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhhh.. bukan dah bagi ke. fad dok parcel berapa?

      Delete
  6. insyallah sayang..cubaa elakkan apa yg terLIST tu..mmuahhhh

    Take caree ye yunk

    ReplyDelete
  7. amin..InsyaAllah..semoga kita dijauhkan dari melakukan hal-hal tersebut..

    ReplyDelete
  8. "yakni 1000 tahun dunia bersamaan satu hari di dunia"

    cik Yuyu Zulaikha...ada pembetulan harus dilakukan :)
    sonok sgt mnulis sampai xperasan...

    ReplyDelete
  9. moga dijauhkan daripada perkara2 kat atas tuh..

    amin..

    thnks sis yuyu for sharing,,
    da lame tnggu sis update.. :)

    ReplyDelete
  10. Salam.hai yuyu!
    Tq share perkara n,
    manusia x sempurna . .:-)

    ReplyDelete
  11. Salam.hai yuyu!
    Tq share perkara n,
    manusia x sempurna . .:-)

    ReplyDelete
  12. nice entry... semoga kita semua dapat merubh dr kte ke arah kebaikan.. amin =)

    ReplyDelete
  13. MasyaAllah.. ena takut dalam sedar tak sedar ena melakukan perkara sedemikian.. hurm... semoga kita sentiasa dilindungi oleh Allah daripada perkara sedemikian.. Amin...

    ReplyDelete
  14. aminnn ! good luck for your quiz tomorrow yuyu !! ^^

    ReplyDelete
  15. amar makruf nahi mungkah.
    tq share. May Allah always bless u sys <3

    =)

    ReplyDelete
  16. saved the image. act ada byk lg yang kita tak tahu. thanx for share kak yuyu.

    ReplyDelete
  17. http://www.mrpetak.com/2012/06/contest-mendesign-banner-bcr-follow.html


    saje nak pomot contest...

    ohya... munafik... sekam dalam batu... erm... eh... sekam dalam batu? mcm pelik.. hehe

    ReplyDelete
  18. terkedu baca :"(

    Nauzubillah Min Zalik

    ReplyDelete
  19. musuh dalam diam tak leh buat kawan la...

    ReplyDelete
  20. erhem..jauh2 terbang melayang,hinggap jap atas bahu..belum kena belum tahu,ye ke!lebih kurang jgk la..musuh tidak nyata..tau2 dia gigit perhhh hancurrrr

    ReplyDelete
  21. nauzubillahiminzalikh. mintak2 dijauhkan dari menjadi golongan yg munafik.

    ReplyDelete
  22. bahaya kat kita n semua,musuh tidak nyata ingat kawan sejati rupanya pegi mati.jahat sungguh org munafik

    ReplyDelete
  23. mintak dijauhkan , aminn , syg yuyu :)

    ReplyDelete
  24. Amin........peringatan untuk diri akak sendiri.....

    ReplyDelete
  25. Nauzubillahi min zaalik.. sangat2 takut dengan keadaan begini.. semoga kita sentiasa dilindungi oleh Allah SWT... Amin

    ReplyDelete
  26. mmm,,,, insaf,, tapi biasalah manusia,, kena selalu diingatkan sebab sifat nye adalah pelupa,,, tq yuyue :D

    ReplyDelete
  27. Takut bacaaa. :I Semoga dijauhi semua sifat tu :(

    ReplyDelete
  28. MasyaAllah.. takutnya.. Semoga kita x tergolong dlm golongan munafik.. Aminn

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum yuyu...semoga dihindari dari golongan ini...:)

    ReplyDelete
  30. perkongsian yang bagus yuyu ;-)

    ReplyDelete
  31. terbaik la yuyu..
    alamak terasa lak gua baca kat atas..
    so boleh jadikan iktibar .. hehe..

    ReplyDelete
  32. subahannallah.. takutnya aku.. hope syu bukan dari golognan tuu

    ReplyDelete
  33. Semoga kita semua terhindar dari menjadi golongan munafik nih..

    ReplyDelete
  34. Subhanallah. Mohon tidak tergolong dlm kumpulan ni. Thnx share this info ye kakak. Insyallah jadi peringatan utk kita semua. Amin...


    #akhirnya dpt singgah teratak kakak.

    ReplyDelete
  35. Ingat pada yang Maha Esa...I Love Allah....

    ReplyDelete
  36. alhamdulillah. moga kita dapat pengajaran daripadanya

    AL QURAN PEN DIGITAL

    ReplyDelete
  37. khutbah rinie pon pasal munafik

    ReplyDelete
  38. yuyu saya dikelilingi oleh orang yang sombong, bongkak dan takbur...letih memikirkan mereka.....

    ReplyDelete
  39. terkadang diri sendirik x perasan semua itu berlaku..=(

    ReplyDelete
  40. khianat dan tidak jujur dengan janji..

    ReplyDelete
  41. Heheh. Tengok senarai macam ni, nampak dah berapa ramai munafik yang ada di sekeliling. Hahah.

    ReplyDelete
  42. helo sist, yuyu . i like this your blog . nice to meet you , im from indonesia, its my pelasure , if i take the pict and share for my blog ^^, and i dont forget for showing your url for the article

    ReplyDelete
  43. Semoga kita semua dijauhkan dari tergolong dalam golongan Munafik! Aminnnn <3

    ReplyDelete
  44. akq di tag http://ilove-being-myself.blogspot.com/2012/07/1st-giveaway-by-fatin-fatini.html

    ReplyDelete
  45. terasa lak saya benci entry ni..
    aduh sentap mak

    ReplyDelete
  46. harap sangat ain bukan seorang yang munafik.. heee. ;)

    ReplyDelete
  47. Nauzubillahi min zaalik
    berkunjung kakak

    ReplyDelete
  48. Ijin untuk menyimpan gambar untuk di tag di gacebook

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)