HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, February 15, 2012

Sabtu Lepas | Entry Bergambar.

Assalamualaikum


   

Korang tak rasa sesuatu dengan belog yuyu ke? tak rasa ke lewat ini, yuyu seringkali  menge-post entry berbaur banyak kemain gambar. a'ah. yuyu baru perasan. dan ini membawa maksud, lewat ini, yuyu kerap sungguh berpeleseran. a'ah. tu pun yuyu baru yuyu perasan. 

kalau sebelum ni, kemain yuyu bersusah payah mengaplikasikan sistem kitar semula gambar yang ada. sampai dah muntah cekedis orang tengok gambar yang sama. a'ah. tu yuyu tahu. yuyu sedar.

maka, entry kali ni sekali lagi entry berbaur gambar kemain banyak. rentetetan kecintaan hati bila dapat Baucher Buku 1Malaysia. esaimen banyak bukan penghalang ajak classmate menyemak kat Pesta Buku di PWTC, Sabtu lepas.

a'ah. berapa ratus langsung aku nak "a'ah" kat entry ni. -.-'

disebabkan membaca buku adalah nilai murni yang sebati dengan jiwa yuyu, maka, yuyu selalu idamkan beli buku banyak banyak tanpa keluar sesen pun. jadi bila dapat Baucher Buku 1Malaysia, rasa umpama menunggu pungguk jatuh ke riba, tetiba, hambik yuyu, pungguk jatuh juga ke riba yuyu.

walaupun diri sendiri tak tahu natang ape pungguk itu sebenarnya. adalah pungguk itu meteor atau mungkinkah pungguk tu burung? -.-' adakah entry ni nak cerita pasal pungguk? bukan ke nak cerita pasal Pesta Buku kat PWTC tu?

kali ni, yuyu bersuka ria dengan Baju Kurung. baju kebanggaan Malaysia. siyes, dah makin tua, makin rasa semuanya nak simple. Baju Kurung adalah pilihan yuyu. dengan tudung Syria, bukan penghalang untuk yuyu meneruskan misi ke PWTC.

dari kiri, JeLo Zulaikha Ohsem, Roi, Epah dan Wajik. :')

kitorang menuju ke PWTC guna KTM. bukan sebab rasa ohsem bila kena himpit himpit bercampur maki bila terpaksa bau ketiak Bangla dalam KTM, tapi, masing masing masih bergelar pelajar. kereta sorang mampu la beli. nasiblah sampai juga. 

usia 23tahun, bukan penghalang untuk yuyu meneruskan hidup dengan riang-ria nya. hehehe. padahal yuyu lah paling tua antara dorang semua. 
tanpa pedulik manusia lalu lalang. kitorang meneruskan niat nak tangkap gambar depan cermin kedai perabot. 

yuyu tak kecik pun! T_T sosbbosbb. sampai hati. salah dorang. sape suruh dorang tinggi sangat. hmm. 

sampai saja di sana, cari dulu tempat nak melahap. KFC menjadi pilihan sebulat suara sebab masing masing nak makan ayam sedap. perut yuyu bantai saja. asalkan boleh telan. sarapan tetap sarapan. taknak nanti ada tragedi sorang sorang kepala lutut nak lucut. tak mo.

ayu kan yuyu. tolong lah puji sekali. please! *-*

hmm. jangan kutuk gigi yuyu. T_T nak pakai braces, tapi dapat tentangan hebakk oleh ramai orang

cantik kan dorang. semua ni pandai pandai tahu. tak pernah tak dekan. ada yang pointer 3.90 je setiap semester. jeles. -.-' yuyu bajet, dorang yang pandai pandai ni, kalau nak makan kepsi pun, pulun baca buku, buat nota. tak pun. 

sampai saja di Pesta Buku, PWTC, ramai sangat manusia bergelumang di sana. dah semak kepala otak tengok jumlah manusia di sana. pagi pagi pun manusia kemain belungguk di sana. tapi, booth buku tak ramai sangat. 1 floor saja yang ada booth. 

sampai di sana, yuyu dan tepu otak. tak tahu nak beli buku apa. walaupun seminggu yang lepas, sampai tak dapat tidur, akibat eksaited nak ke Pesta Buku.

selepas lapanratustujuhpuluhtigapointenamsatu kali yuyu fikir,  Ensiklopedia Solat menjadi pilihan yuyu. boleh improve solat sikit lepas ni. sebab kunci kejayaan dunia dan akhirat seorang hamba ALLAH adalah menjaga solat. InsyaALLAH. lagipun buku tu mahal. berbaloi la guna Baucher free.

sebelum terus balik ke kampus, sempat kami ke The Garden, sebab musabab dorang nak cari novel di The Borders. dorang je la beli. yuyu dah lali dengan novel. ada 3 novel lagi, beli tapi tak baca. 

sempat makan Tteokbokki di foodcourt The Garden. konon konon nak tukar selera anak tekak. 

   
Tteokbokki & Sup Madu. mengikut firasat deria hidung yuyu, mungkin tu sup madu. akhirnya kitorang akur, tekak kitorang lebih rela makan cekodok. memang tak boleh bajet Korean lepas ni. cis. 

dan inilah buku buku antara yang berjaya dibeli menggunakan Baucher Buku 1Malaysia. maaf. sebab novel Sophie Kinsella, tak ada langsung membantu naikkan CGPA kitorang. ni la ciri ciri pelajar yang menyalahguna  kesenangan yang diberi oleh kerajaan.

yuyu pula hanya memilih Eksiklopedia SOLAT, dan Chicken Soup for Woman's Soul sebagai penghabis Baucher Buku tersebut. ada RM50 lagi. hmm. nak beli apa lagi ye. 

p/s : korang baca ke apa yang yuyu taip, ke tengok gambar je? -.-'

terima kasih sudi baca :)

133 comments:

  1. Alaaa , best nyaa ! Nak pegi jugak tp tak smpt sb dh balik umah, jeles tgok roommate borong buku kt sna :')

    ReplyDelete
  2. kemain banyak buku tuh.mcm beli borong je.ehehe :p

    ReplyDelete
  3. mesti lah baca.
    sambil tu tgok gambar yuyu yg comel jugak ^^

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. baki voucher lagi rm50 tu beli la stok alat tulis :)

    ReplyDelete
  6. banyaknye buku.. tapi kan yuyu.. bayangkan nana sorang aje habiskan baucer RM 400.. sila jeles.. :)

    ReplyDelete
  7. alaaaaa xsempat lagi nak tebus baucer . amboi senyum kemainnnnnnnnnnnnn ye yuyuuu

    ReplyDelete
  8. ada voucer buku 1 malaysia kan boleg guna . hewhew

    ReplyDelete
  9. hehuuu .kita tak guna lagi voucher buku tu V(*_*) .hahaha

    ReplyDelete
  10. yuyuuuuuuuu,onie rasa kan kan kan kan..yuyu makin bambam la,ehehehe... alooorrrr,kalau tau yuyu p PWTC buleh jumpa yuyu ritu,arghhhhh mencik aih.... no yuyu pon abih hilang dah,gara-gara adik liquid segala nombor dalam tu,huhu

    ReplyDelete
  11. syoknye bole bli buku.

    baucer syue kene reject :(

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. banyak beli buku~~ jeles3x
    tak kesempatan g pwtc ~
    huhu.. tgl rm 100 lgi..

    ReplyDelete
  14. hamboihhhhhhhhhhhhhhh kemain yuyukk someiii ! :P

    kite baru pegi tadi.. sosok napehh ramai ngat oghang. uwuwuwuw ~.~

    ReplyDelete
  15. yuyu sangat comel ..
    senyuman yan manis .. hihi :) <3
    gud luck for ur study yuyu ..

    ReplyDelete
  16. Oueky YuYu baju kita sama..hahaha

    ReplyDelete
  17. kak yuyu nie cute lah....he3..
    @_^

    ReplyDelete
  18. best nye dah dapat voucher..sue tak dapat lagik ! hukhukhuk ...btw comel yuyu pakai baju kurung ! nampak tinggi sikit..

    ReplyDelete
  19. @amalawak guna je untuk bulan 4 ni! pesta buku tu besar :)

    ReplyDelete
  20. banyak nya buku..mcm mane leh cukup duit gune baucer tu?

    ReplyDelete
  21. contengan jalanan tu besttt :)rin dah abes bca.beli gna baucer jgk.kihkih.

    ReplyDelete
  22. @storimoridadasida ishhh.. yuyu beli 2 je la.. yang lain kawan2 punya :)

    ReplyDelete
  23. @Adila Saidi hahahaha.. mekasih sudi baca.. sebab me tulis je :P

    ReplyDelete
  24. chomel la yuyu..suka dgn style yuyu..^^

    ReplyDelete
  25. @aku HaniAsyira heheheh.. banyak kannnn :P tapi buku yuyu dua je :P

    ReplyDelete
  26. @Fiery Phoenix dah banyak dah alat tulis.. adoii.. nak beli apa la...

    ReplyDelete
  27. Jom lahh datang penang pulakk . Lepakk II . Ahaaaa #Rinduu Yuyu~

    ReplyDelete
  28. @nana riduwan bak seratussssssssssssss!! pleaseeeee nana!! <3 <3 <3

    ReplyDelete
  29. wah, bnyknyer novel! saya dpt boucer ni saya li bku fotografi!hehe. :)

    ReplyDelete
  30. sudi x exchange banner ngn saya?
    if sudi tgglkn komen di blog saya ye. :)

    done folow u, jemput jd folower saya blik ye. :)

    ReplyDelete
  31. akak ni macam arist laa hot

    ReplyDelete
  32. wow, muKE dah mcm nORa danish dah..hak2...
    nk piE gak...dekut la ump xnk kasi2 agih..wuuuu

    ReplyDelete
  33. wah , windunya kt entry sys yuyu...
    urmp , sys pembaca buku yg tegar ye?

    ReplyDelete
  34. yuyu, tobeki apa ntah tuh, rasa mcm ape? teringin nk mkn sebab tgk dlm running man, dorang selalu sebut. hehe... yuyu ada gigi taring la, sweet! cik tikah pun tinggal baucer rm50 je. nak beli novel sophie kinsella tpi mcm x nak pulak. adoi. haha.. yuyu, bljr kat mne eh skrg?

    ReplyDelete
  35. OK x Ensikopedia Solat tu coz mmg dlm list nak beli slain drpd Biografi Agung Rasulullah. bila la expo buku nak buat lagi kan. ruginyer terlepas kali nie...

    ReplyDelete
  36. hehe...baca la jgk ape yg yuyu tulis tu #sket2. tgk gmba je lebey :P

    sedey kn tgk booth kat pesta buku kali ni...x gempak seperti yg dibayangkan...

    ReplyDelete
  37. Pergh..best betul dapat baucher buku..

    ReplyDelete
  38. urgh..sedih pulop x dpt g pwtc..hukhuk

    ReplyDelete
  39. Wahh tinggal RM50 je? Me tak guna langsung lagi voucher buku huhuhu :D

    ReplyDelete
  40. besnyee..sy suke buku jugak..sophie kinsella suke jugak!!..huhuhu...besla..=)

    ReplyDelete
  41. AMBOI KEMAIN ADA MUKA USTAZ AZHAR IDRUS LAH XD

    ReplyDelete
  42. comeylnye yuyu :') comel sgt pakai syria tuuu *jeles salu pakai tak jadi*

    ReplyDelete
  43. BARU NAK MUSYKIL.KAK YUY HABISKAN VOUCHER KE HABISKAN DUIT KAT KFC NI XD

    ReplyDelete
  44. VOUCHER YAN ADA LGI RM100 JE XD HEW HEW

    ReplyDelete
  45. Seronoknya yuyu,fieza punya baucer tinggal rm50 jek. HuHU.

    ReplyDelete
  46. seronok nye shopping..baucer ku ada lagi RM 100...tgh fikir nak beli buku apa ni..novel dah puas beli ^_^

    ReplyDelete
  47. fa suke gile dengan sophie kinsella..

    eh,ngn yuyu pn suka jugak..huhu

    ReplyDelete
  48. kenape pesta buku awl sgt? rasenye tahun lepas bukan April ke Yuyu? tahun lepas sy g dgn gigihnya naik komuter. huhu

    ReplyDelete
  49. bacaaa la yuyu.. ehh.yg buku ustaz azhar tu kite dah bace!!!. hee

    ReplyDelete
  50. bacaaa la yuyu.. ehh.yg buku ustaz azhar tu kite dah bace!!!. hee

    ReplyDelete
  51. bacaaa la yuyu.. ehh.yg buku ustaz azhar tu kite dah bace!!!. hee

    ReplyDelete
  52. bacaaa la yuyu.. ehh.yg buku ustaz azhar tu kite dah bace!!!. hee

    ReplyDelete
  53. uwaaaaa..rasa nak golek golek tgk gambar buku tu semua.jeles pn ada ni haaa;)


    comel betol yuyu:)

    ReplyDelete
  54. tengok gambar lebih banyak dri baca ap yg yuyu taip ... hehe
    bnyak nye beli buku

    ReplyDelete
  55. untung laa dpt baucher buku... hihii...^__^

    ReplyDelete
  56. Kak yuyu, jeles tgk dpt mkn tteobokki. Favret tuh. Sedapp lah! Jeles tgk dpt ronggeng ke pesta buku. Sy xpegi pun, bru lps pegi karangkraf hrtu.

    ReplyDelete
  57. comel jerr gambar gambar. :)
    kudos!

    ReplyDelete
  58. susahlah nak puji yuyu ayu..sebabnye yuyu comeiiiii..hehehehe

    ReplyDelete
  59. http://adeelaohlala.blogspot.com/2012/02/plain-bawal-murah-dan-cantik.html

    tudung bawal plain

    ReplyDelete
  60. haihh suka betul tgk dan baca entri kak yuyu yg ni, kak yuyu sesungguhnya comel sgt sgt!! tak terkata. dan kita sama sbb mempunyai gigi bertindih.. wahh~ ;D

    ReplyDelete
  61. best ke sophie kinsella tuh? ramai org kata best

    ReplyDelete
  62. "ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!
    comelnya!"

    kata shahidi rusman.
    apabila membaca belog kupu kupu kecut.

    ReplyDelete
  63. Asslmualaikum kak yuyu..ayu yew kak yuyu berbaju kurung =). ikhlas taw. bestnya dapat beli mcm2 buku kita tak tebus lagi.

    ReplyDelete
  64. Ayu yew kak yuyu berbaju kurung =). ikhlas taw. seronoknya dapat beli mcm2 buku..kita tak tebus lgi baucer tu.

    ReplyDelete
  65. bace...

    sebab ayat yuyu selalu menarik hati nak di baca. gambar lelebeyh lagi la eheee

    ReplyDelete
  66. best best entry yuyu nie , sambil bace sambil tgk gambar , yuyu cantik+comel <3

    ReplyDelete
  67. yuyu...buku ustaz azhar tu bpe ehh hrga die??

    ReplyDelete
  68. best entry ni...yuyu comel je...hehe...nk mintak yuyu kirim salam kat Rai ..hehe..berkenan ase...hehe...

    ReplyDelete
  69. kaka pun beli buku soal jawap ustaz azhar tu pakai boucher free jugak.sama lah kite ! ;)

    ReplyDelete
  70. cuba beli buku2 akhi Hilal Asyraf. Batu Bata Kehidupan ^^

    ReplyDelete
  71. kembar ka yg tudung biru dgn hitam pepel tue? sama ja muka?

    ReplyDelete
  72. yuyu, nak pinjam novel sophie kinsella pleaseee pleaseee. :D

    ReplyDelete
  73. byknya buku yuyu beli..faiz nk recommend 1 buku utk yuyu baca...tajuk unfair advantage...

    ReplyDelete
  74. eden ada lagi 200 ni xguna2 lagi..hahahaha..xtahu nk hbiskan acane..:/

    ReplyDelete
  75. mestilah baca entry sampai habis yuyu..yuyu mmg ayu sesangat..hahaha..Alhamdulillah anugerah Allah swt kan..:)

    ReplyDelete
  76. bestnye dpt borong buku...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/02/sambutan-maulidurrasul.html#

    ReplyDelete
  77. besnyer... huhu
    dulu2 xde pulak voucer macam ni.. uhuk3

    ReplyDelete
  78. alalala, kecik nye die.. comel je :)

    ReplyDelete
  79. kak yuyu cumell gile walaupon da 23 tahun. HEHE (awet muda sehhh)

    ReplyDelete
  80. Mm bgus yuyu..capaikn impian tu.buku agama bca smpai akhir hyat.kongsi2 ilmu yuyu yg ada kt kita org.yg jahil mcm sy ni dpt gk ckt sbnyk ilmu agama lau yuyu tampilkn.1mlysia bca dpt phala yuyu n cmua.insyakallah amin..

    ReplyDelete
  81. mcm mne la kak yuyu beli buku tp ade lebeh rm59 lg? org punye x cukop ade la =.= siap kne tambah duet lg tuh...

    ReplyDelete
  82. hye yuyu si petite beauty. sedapnya ddukbokki.. walhal x pernah rase pun lagi da cakap sedap. mesti nomnomnom kan?

    ReplyDelete
  83. baucer lagi 50 beli lah chocolate kat MPH!!!ngengnge

    ReplyDelete
  84. hei gojesss..alaa ayunyee berkurung merah :)

    ReplyDelete
  85. Aww yuyu mmg ayu! Yuyu, gigi Ain pon mcm Yuyu, tapi bila Ain senyum nampak gigi, tak secomel macam Yuyu laa! huhuaaa..

    ReplyDelete
  86. wahh.. plg tua..?p nmpk plg comel la yuyu...follow yuyu laa..hehe

    ReplyDelete
  87. saya baca perkataan yg diboldkan tu ngan gambar..hehehe...
    bestnye dapat beli buku2 tu sume..duit 100 yg kerajaan bg haritu beli buku exercise skolah je..huhu

    ReplyDelete
  88. gigi yuyu bertaring bertindih, so maksudnya memang manis, kalau gua boleh mintak benda free, gua nak mintak gigi cam lu la yuyu, serius ni

    ReplyDelete
  89. wahh gunakan vocer scra berhemah.bgs akak yuyu comel.:)

    ReplyDelete
  90. sayam..nape mcm makin bulat skang.. tmbh comel..

    ReplyDelete
  91. huhu..bau ketiak bangla mmg xdpt nak dielakkan bila dah berhimpit2 gtu.. erkkk...xsuka..xsuka... rasa nak muntah

    ReplyDelete
  92. mohon berkenalanan dengan rakan2 yuyu, haha okbai

    ReplyDelete
  93. hai , akak comel .
    akak di tag .
    http://serikandi95.blogspot.com/2012/02/dream-high-contest.html
    :)

    ReplyDelete
  94. ade 150 lagi baucer, tak tahu nak beli ape...hihi

    ReplyDelete
  95. akhirnye baru saya sedar. member yuyu comel dari yuyu.oh..tidak..
    :P.usik3

    ReplyDelete
  96. Banyak nya kak yuyu beli buku! K, seronok sgt :'D

    ReplyDelete
  97. haha.. ternampak member leh ade lam gmabar kt kfc tu...

    ReplyDelete
  98. kak yuyu comel sgt2 .. :) saya singgah n follow kak yuyu

    ReplyDelete
  99. YUYU,NAK BUKU ANDA BERTANYA USTAZ AZHAR IDRUS TU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  100. buku ustaz idrus tue best...kiter dh bca

    ReplyDelete
  101. yuyu nak pinjam novel sophie boleh? =p

    ReplyDelete
  102. awat gambar no-3 dan seterusnya takdak gambar wajik....kami mahu wajik

    ReplyDelete
  103. Yuyu how much u bought the ensiklopedia solat tu?

    If you dont mind, tweet me the price at @dilakochan . Mmg kite nk beli !

    ReplyDelete
  104. jelesnyer tgk sume org dh shopping buku..sy voucher pon x amik lagi :(

    ReplyDelete
  105. jelesnyer tgk sume org dh shopping buku..sy voucher pon x amik lagi :(

    ReplyDelete
  106. kak yuyu paling kecik ke ? jom jumpe nak ? comelnyeeee XD

    ReplyDelete
  107. ensiklopedia tu besh kan.. my pun beli hrtu wat hantaran...:)

    ReplyDelete
  108. eyfa pn beli buku azhar idrus tu. bestt! huhu

    ReplyDelete
  109. lama betul tak shopping buku. rindu bebuku sophie kinsella...

    ReplyDelete
  110. yuyu teramasuk dlm blogger wanita pling cntik di malaysia...
    http://itsmesaiful.blogspot.com/2012/02/19-blogger-wanita-yang-cantik-di.html

    ReplyDelete
  111. yuyu tersenarai jugak
    http://itsmesaiful.blogspot.com/2012/02/19-blogger-wanita-yang-cantik-di.html

    ReplyDelete
  112. yuyu yang kecik molek lagi cute... baucher buku ain pownn dah habes... hihi

    ReplyDelete
  113. sophie kinsella, chicken soup, hlovate..sume dah baca..beshhh

    ReplyDelete
  114. suka tengok yuyu senyum nampk gigi! :D heee
    jangan pakai braces tau. gigi dah buat manis muka ;)

    ReplyDelete
  115. nice pakai baju kurung. sy baru sekali pergi jusco pakai baju kurung :) hehe rasanya byk gle sy komen.. heee

    ReplyDelete
  116. mcm kenal jer tmpt mkn kepsi tuh......

    ReplyDelete
  117. mcm knl jer tmpt kfc tuih...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)