HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, June 1, 2011

Pagi Pagi Dah Menangis..

Asssalamualaikummmm ^^

selamat pagi semua sekalian makhluk comel di muka bumi ini!  seharian semalam yuyu sibuk dengan aktiviti berjimba jimbu jambu di Mid Valley dan Alamanda. niat nak semakkan dashboard koranag dengan berjuta lemon etry yuyu terbantut buat seketika waktu.


gambar emak kecintaan yuyu di rumah Mak Ngah di Hari Raya 2010.

yuyu bangun pagi pagi ni, yuyu teringat akan emak yuyu di Langkawi. kalau hari ahad,  emak akan masakkan yuyu cekodok kegemaran. manakala hari ahad pulak, mak akan tenyeh roti canai buatan emak yang tak serupa roti canai tapi rasa nya, boleh buat perot choomel yuyu gumbira.

masa masih di zaman budak budak pergi sekolah bawa beg ADIBAS *ADIDAS cap pasar malam* , yuyu tak pernah pulak terfikir akan jauh dengan emak macam ni. yuyu di Kolompo, emak di Langkawi. selalu ingat yang setiap pagi sampai ke tua kerepot akan bangun bangun pagi makan cekodok buatan emak. hmm

tapi, bila dan makin remaja, sedang cekgu cekgu di sekolah asik bercerita tentang haluan hidup selepas SPM, mula la yuyu sedar yang lepas SPM, pasti yuyu akan berjauh dengan emak. part ni la yang paling yuyu tak suka. kalau boleh, nak duduk celah ketiak emak.

dari kecik, emak memang ajar yuyu untuk berjauh dengan beliau. yuyu akan ke rumah atok yuyu di johor selama seminggu paling lama di Johor. tapi tak lama kan.

permulaan yuyu berjauh dengan emak sewaktu yuyu mula jejak kan kaki di CENFOS IIUM di Petaling Jaya. memang teruk juga la jadi nya.setiap malam yuyu akan hantar mesej kat emak supaya talipon yuyu. jimat kedit yuyu sikit. ^^

bermula saat tu, yuyu jauh dengan emak sampai sekarang. balik ke kampung jumpa emak pun waktu cuti semester. hmm. kalau cuti semester 3 bulan sekalipon, masih tak cukup bagi yuyu. yuyu nak masa macam dulu, selama bangun pagi, dengan emak bebel suruh kemas bilik tidur. hmm.

emak tak pernah pukul yuyu, apa lagi cubit atau tengking. emak cuma akan bebel saja. itu pun dengan nada suara umpama dengan bercakap dengan Maniam untuk membeli bawang di kedai runcit. tu saja.

inagt masa di usia remaja yuyu dulu kala, yuyu masih selalu berfikir tentang "enjoy". nak sangat enjoy sampai tak fikir tentang hala tuju hidup sendiri. kalau yuyu buat salah, emak akan larang sekali saja, tu pun dengan kiasan. sebab bagi emak, emak tak nak anak anak emak terasa hati.

lepas emak bagi kiasan, emak akan cerita tentang baik buruk buat satu satu perkara. hmm. halus kan cara emak yuyu?

entah la, kenapa pagi ni yuyu rindu sangat pada emak yuyu. rasa kaki ni nak sangat berambos ke Langkawi dengan kadar segera. tapi, kelas pulak padat sangat. hanya mampu talipon, lepas tu tanya kabar emak, lepas tu rasa sebak lepas tu air mata mula mengalir lepas tu mula cakap dengan emak siap teresak esak. hmm.

sambil menaip pun dah mencurah air mata yuyu ke ladang gandum. tak talipon lagi tu. -..-' . dah la, nak talipon emak sejurus publish entry ni. 

korang tak rindu emak korang kat kampung ke? :'(

jomm hari ni singgah belog pilihan yuyu hari ini :

  • Maji Rashid : blogger laki pengkomen terbanyak yuyu
  • Fariza : blogger yang patut di kongsi bersama. setiap entry sangat menarik.
terima kasih sudi bace ^^

81 comments:

  1. kalau rindu sedekah kan fatihah

    Mak pun rindu Yuyu tuuuu

    ReplyDelete
  2. sabaar lah nak.
    ni lah dugaan time belajar . hehe

    yuyu hebakkkkk takmo sedih2 yo!

    ReplyDelete
  3. tak yah nangis je, dah besar dah Yuyu ni ,hehe xD
    Nak hilangkan kesedihan senang je , makan banyak-banyak .ha3 xD

    singgah2 la Blog Zakwan yee

    ReplyDelete
  4. yien kiss yuyu pagi2 nie :

    manja nyer yuyu kan.. :)

    patut lah yuyu cantik ,
    coz mama yuyu pn cantik :)

    ReplyDelete
  5. ngn mak pon berkira kredit ek ko..hehe.

    ReplyDelete
  6. Syurga anak di bawah tapak kaki ibu :) Hargai jasa ibu kita, kan Yuyu? :)

    ReplyDelete
  7. cian yuyu..rindu emak erk..mest emak yuyu pun rindu ngan yuyu...sabar erk

    ReplyDelete
  8. alololo...rindu mak upe ny..doa byk2 mak yuyu n sluruh mak kt dnia ni sllu happy...mst kite happy kn ble mak kte happy... :)

    ReplyDelete
  9. oit!kedekut!ade ke msj suh mak tepon balik..ekekeke..

    ReplyDelete
  10. call mak......dapat dengar suara pun should be okey...=D

    ReplyDelete
  11. Dear Yuyu...
    kata orang kalau kita rindu mak kita maknanya saat tu mak kita pun rindu kita.. telepati la tu..

    Dan kalau rindu boifren?.. hehe.. sendiri mau ingatla..

    ReplyDelete
  12. sian yuyu rindu emak yuyu..

    eka sekarang masih duduk dengan emak lagi..dah keje dekat,duduk dengan emak.pagi2 dengar emak membebel suruh kemas rumah,tapi pagi2 bila nak masuk opis dah siap mak bekalkan nasik ke roti ker..eka tinggal angkut jer..semua mak buat..

    terfikir kalau dapat tukar keje jauh,nanti kena duduk jauh,mesti rindu emak macam yuyu..huhu..

    ReplyDelete
  13. yuyu.. rindu jugak kat emak.. tapi skrg kat rumah.. jadi tak berapa rindu.. hhehhee!!~

    ReplyDelete
  14. errr.. selalu gak buat macam yuyu.. hantar mesej suruh mak col semula..

    tak pon miscol je.. huhuu~~

    ReplyDelete
  15. lagi satu! semalam saya mimpi yuyu :P

    ReplyDelete
  16. rindu kat mak jugak. :'(
    makaseh kak yuyu.

    ReplyDelete
  17. hihihi nasib baik tengah cuti sem 4 bulan....so sentiasa nmpk depan mata....if sakit, bole tlg jaga n tgk2 kan...weeee~~~

    ReplyDelete
  18. hum.. dgn cara berblogging yuyu akan rsa hilang sunyi :)

    ReplyDelete
  19. dok kt kg ni, tp ma lak asyik sbuk pi knduri..haish, xsnang tol musim cuti ni~

    ReplyDelete
  20. saba ye yuyu...biasela tu..time blaja mmg cmtu..doakan untuk emak yuyu :)

    ReplyDelete
  21. bese la tu,hehe.

    dulu kat asrama pon kedekut nak kol,hntr msj, tak pon miskol.

    sekarang baru rajin nk kol sendiri.

    :P

    ReplyDelete
  22. Atika igt lagi time Atika mula2 masuk UiTM. Hari2 call mama sbb rindu. Kdg2 leh nangis sbb terlalu rindukan mama, kalah orang sekolah asrama. Tapi bila dah makin besar ni, lama2 jadi biasa berjauhan dgn mama. Makin jauh sebenarnya lebih mematangkan kita kan Yuyu? :)

    Mum is the best!

    ReplyDelete
  23. nasib laa kolej farah dgn rumah dekat je hehe tapi rasa rndu dkt emak tetap ada

    ReplyDelete
  24. awww..mak yuyu mesti rindu yuyu jugakk <33

    ReplyDelete
  25. KAK YUYU.JANGAN CAKAP PASAL MAKK.WUWUWU.NAK TACING GAK LAH T_T

    ReplyDelete
  26. NASIB BAIK YAN KAT RUMAH SKRG.TAPI JAP LGI NAK BALIK U DAH.MESTI SEDIH T_T

    ReplyDelete
  27. RINDU NASI AYAM MAKK YAN.SEDAPPP GILA T_T

    ReplyDelete
  28. sabarla eh yuyu
    lumrah sbagai seorang pelajar
    normala la 2

    Entry Terkini:
    Gathering Blogger Paling Meriah Pernah Aku Pergi!

    ReplyDelete
  29. saba ye yuyu! :)

    adat la kan belajar..tanak rindu, pas kawen dgn lelaki ms depan nanti ajak la beliau duduk dkt langkawi jugak :)

    ReplyDelete
  30. tenyum titet :)
    kak yuyu kan kuat hihi :)

    ReplyDelete
  31. kak yuyu untung lagi boleh talipon :'(

    ReplyDelete
  32. bila yuyu ingat mak.itu tandanya mak ingat yuyu juga

    ReplyDelete
  33. sebab tu ingat, cuti 4 bulan ni nak duk jer umah, tenung muka mama puas2..kikikiki~

    ReplyDelete
  34. alalaaaa yuyu.. buat org sedih jugak ingt mak kt trgnu =(

    ReplyDelete
  35. sobsss :(

    webcam la dgn emakk sebab kite selalu buat macam tuuuu....

    ReplyDelete
  36. x mo sdey2.. selalu ingt kat pesan ebu kita..=) blajar rajin2..

    ReplyDelete
  37. xrindu sebab ulang alik dari hostel ke rumah. haha

    ReplyDelete
  38. err. kalo tepon mak, mesti cakap cepat-cepat. tuu pun dah abes tahan sebak! huhu.

    ReplyDelete
  39. akak dapat lihat dari jauh dengan entri2 yuyu mengenai mak yuyu membuatkan akak terfikir yg yuyu ni sangat2 rapat ngan mak..macam x boleh berenggang langsung..yuyu anak manja ke?hehe :)

    ReplyDelete
  40. kalau rindu cepat-cepat col mak..kak yuyu shomel ^^

    ReplyDelete
  41. rindu sangat. setiap kali terpandang, terdengar perkataan emak, mama, mummy, ibu air mata terus rasa nak mengalir dengan laju. :((

    ReplyDelete
  42. sabar yuyu comelss.nxt weknd blik langkawi la :)

    ReplyDelete
  43. yuyu, meh la kita nangis same2..ida pun rindu kat mak jgk ni..waaaaa!!!

    ReplyDelete
  44. ^.^ kalau rindu mak~~
    call je la~~
    comfirm terubat rindu org tua tu~~

    p/s : kalau anak dh rindu~~
    parent mesti lagi rindu~~

    ReplyDelete
  45. rindu mak gak...dh lm xblk kg nih....last blk raye cina aritue....,rindu sg petani,kedah....

    ReplyDelete
  46. yuyu,kadang-kadang kalau mak kita tu rindu kat kita ,nakkan pulak kita tak tanya khabar tu da derhaka...so,kalau rasa rindu cepat-cepat call emak yuyu tu tahu...onie kat rumah da, pagi-pagi kena bebel suh bangun,malam-malam pon kena bebel suh tido,kekekekkekee.... papepon yuyu, talipon mak selalu tny kaba okay :D

    ReplyDelete
  47. hermmm yuyuyuyuyuyuyuyu marah i love u.....tengok muka mak yuyu mcm pakar dalam masakan...ermmm....rasa nk makan jerkk cenkodok udang~~~


    http://shazrizalshahmy.blogspot.com/2011/06/lawak-yang-tak-begitu-lawakhehe.html

    ReplyDelete
  48. cian yuyu rindu mak yuyu yea. lisa masa kat study kat tangkak setahun pas spm aritu pun rindu kat mak lisa. yela. 1st time berpisah kot. paling terharu mak dtg bawak ketupat rendang time raya haji tahun tu, sbb time tu lisa tak balik kampung.cuti pendek sgt. heee. sgt2 terharu kot time tu.

    ni da duk kat melaka pun still rindu mak lagi. hari2 mintk mak call balik. hehe(student la katakan)..haii. anak mak la katakan..hehe. skg ni cuti sem 4 bulan.heaven la. hari2 dok ge jenjalan ngn mak lisa. tengok wayang la,men bowling la. soping sana soping sini. heee

    sbr yer yuyu:)

    ReplyDelete
  49. eh yuyu dak uia ke?? gombak??

    ReplyDelete
  50. perkara ni berlaku kat aku dlu tau puyu.eheheh...eh silap lagi haku taip nama yuyu.ehhehe..tp sekarang dah kental dah stdy nun jauh kat terengganu. oyak ganu laluh boh!hahaha..

    ReplyDelete
  51. hurm, anak dan ibu yg baek..chomel la cite yuyu nie..terharu lak..kalo dok kat kolej, mesti dah meleleh air hidung ni =) naseb kat umah..tgh cuti... =)

    yuyu, plz help my blog =(

    ReplyDelete
  52. rindu ayah yang berada DI SANA. :(

    ReplyDelete
  53. hu3...sgt manja..
    t dh da en.husband cm ne ? ? ?
    ngeh3...

    ReplyDelete
  54. 1st time bjauhan ngn umi sedih sgt2...skrg cuti sem nih nak duk bawah ketiap umi 3bulan puas2...hehehhe

    ReplyDelete
  55. ari2 rindu kt mak i kt kg. tu..hnya doa yg terbaik utk mak i..=)

    ReplyDelete
  56. kak yaya masa belajar dulu kalau teringat rumah dah tak boleh buat ape..study pun tak masuk dlm kepala..kena balik kg jugak..then bila balik kolej balik baru jer nampak pintu pagar kolej dah start rindu rumah ..huhu

    ReplyDelete
  57. sabar ye yuyu.mmg mcam tu lah adat dlm menimba ilmu.Jay pun dh lalui semua tu.

    ReplyDelete
  58. Jay pun dulu tak pernah berjauh dari family.lbih2 lg mak.tapi kerana tugas Jay gagahkan diri juga.

    ReplyDelete
  59. insyaallah,yuyu akan bersama dgn family juga nt.kerja pun dekat dgn dorg macam Jay skrg.alhamdulillah dekay dgn mak abh.he

    ReplyDelete
  60. wahhh,yuyu ade kait ngn joho gak ea?
    kat mane tu..

    ReplyDelete
  61. sabar dik..call mak kerap..mesti terubat gak rindu dihati...

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  63. rindu r kak yuyu oi..ary nie baru p daftar masok mahallah selepas 3 bulan cutri..sedi kot..muka mak ngn ayah nampak sedih sngt tp cover je la..x bagi nampak sedih same...

    thnxs coz memilih blog maji sebagi blog pilihan.....

    ReplyDelete
  64. Yuyu memang seorang wanita yang tabah..

    u go girl!!!

    ^_^

    ReplyDelete
  65. sabar ye..ada lg org mengalami mcm ni..

    ReplyDelete
  66. alalaaa, manjee nye yuyu nihh , hehe , nsib bek comellesss. heee ,, sabar ye yuyu . dugaan tu semuaa, dah2 tamau nagiss . nt mk yuyu bce trus ngis cekodok pon ta jd >.< hee

    ReplyDelete
  67. sedih baca ni. sbb kita pn asek fikir mak je hari ni :')

    ReplyDelete
  68. skng nga cuti..so berada disamping famili la...kalo x mesti rasa sama cam yuyu..bjauhan dengan famili...nsb dunia dh moden..de hp sume..le twos cal n lpas wndu dgar sore.;}

    ReplyDelete
  69. When it comes to entry about mother , I will crying harder and harder . Yes . Kasih Ibu membawa ke Syurga . InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  70. kite pong rindu kat umi kite.
    sob sob sob :'(

    ReplyDelete
  71. Baca cerita yang sama dari blogger lain. Dia menghulurkan bantuan dengan mebaling tilam ke bawah. terima kasih untuk beliau.

    http://secubitcinta.blogspot.com/2011/06/kejadian-nak-terjun-dari-tingkat-7.html

    Tak mustahil tony blair boleh masuk Islam sekiranya...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)