Friday, April 22, 2011

Ahli Keluarga Yuyu Zulaikha Di Santau.

Assalamualaikum ^^

hari ni, hadiah sponsor untuk pemenang Ferrero Random GiveAway dah sampai, maka, lepas ni, boleh la sesi mintak alamat, sesi promote blogshop dan sesi mempromote 5 belog yang menang untuk di review tu nanti. haish. banyak kerja kena buat ni. minta maaf lambat sikit ya, nak settle kan semua dulu.

baik lah. potong itu taik *cut the crap*.

tahu kah korang, emak yuyu meracau dua malam lepas? ini adalah fakta yang terjadi di depan bijik mata yuyu. bukan auta semata mata ya korang. sila buat buat macam korang tengah layan SmartShop -.-'

memang sikap orang kita yang kuat dengki. yuyu tak tahu orang apa. nak kata yuyu orang Melayu tulin. memang tak, sebab musabab yuyu ni Jawa + Siam + Melayu. senang kata, sikap orang kita yang tak boleh tengok kebahgiaan orang lain.

nak di jadikan cerita, adik emak yuyu yakni bapak sedara yuyu amat bahgia rumah tangga dorang. Alhamdulillah. tapi ada yang dengki. di guna guna kan bapak sedara yuyu ni. di bomoh kan sampai la pecah belah bapak sedara yuyu ni. sampai sakit setiap hari.

sebagai kakak, emak yuyu tolong la bapak sedara yuyu. tapi sebab si pembuat lahanat kat bapak sedara yuyu, dia buat lahanat kat emak yuyu juga. habis emak yuyu meracau malam Khamis lepas. kesian sangat sangat. sampai emak yuyu nak bergerak pun susah esok nya. hari ni baru pulih balik.

habis emak yuyu bertukar suara..

yang pelik nya, kenapa banyak nye jadi kat orang kita? orang kita kita je ke ada macam ni? atau yuyu yang tak pernah amik tahu yang benda ni ada kat negara lain? -.-'

tok sah la nak berdengki sampai nak lahanat kan orang sampai macam tu. jumpa bomoh tu dah syirik sebab mengguna kuasa makhluk Allah. dah tak di terima 44 hari solat dan amalan kita tahu. kalau kita nak bahagia,

pemikiran macam ni la membuat kan kita semakin tak maju. macam mana nak maju kalau baru nak naik dah terkinja kinja nak tarik kan. kalau dorang buat kita sampai pecah belah orait lagi, ni ada buat sampai mati. tak sempat nak nikmati keindahan Meatball. -.-'

contoh terdekat adalah atok yuyu. sampai akhir hayat kena buatan orang.

adik yuyu pulak nampak macam macam atas siling rumah yuyu. Yuyu? yuyu tak nampak pun. entah la, dengar dengar pun tak. tapi orang lain nampak. nasib la tak nampak. tak nak la nampak semua semua tu. takut. ya jujur yuyu takut -.-'

yuyu takut kalau kalau kena kat diri sendiri. Nauzubillahiminzalikh. sebab tu kita setiap hari kena baca doa pelindung agar Allah sentiasa lindungi kita dari keceleakaan semua ni. bergantung lah kepada Allah yang Maha Kuasa, dan berusahalah dengan cara baik kalau nak kan sesuatu.


terima kasih sudi bace ^^
SHARE:

98 comments

  1. biase lah kak yuyu , orang kalau da dengki sanggup wat ape je ...

    ape lah nak jadi kan >_<'

    ReplyDelete
  2. manusia dear...
    penuh hasad dengki.
    tak boleh tgk org lain senang sikit, ada jela nak kena kan...

    murni pun wonder, kenapa kite tak boleh nk hidup dgn cara masing2 tanpa sibuk hal org lain?

    hope keluarga yuyu akan kembali seperti biasa... amin.

    ReplyDelete
  3. betul tu yuyu. pernah gak terjadi kat saya dan family.

    sifat dengki mendengki orang melayu ni tak habis-habis. hurrmm.. tak taw nak kata apa.

    ReplyDelete
  4. yuyu, banyakkan baca yasin.
    doa orang yang di aniaya di makbulkan taw.
    berikhtiar lah. xde kuasa yang lebih hebat dari kuasa Allah swt.

    ReplyDelete
  5. demm! tu lah manusia >_<" sabar eh :)

    nk vote2!!

    ReplyDelete
  6. sbr ye yuyu. doa dkt Allah byk2. moga dia permudahkan segala urusan kita.

    ReplyDelete
  7. ish ish.. kesiannye mak kak yuyu. banyak banyak berdoa la kak yuyu k ;)

    ReplyDelete
  8. saba eh kak yuyu.. manusia tak pernah puas..

    ReplyDelete
  9. penah buat assignment bertajuk santau...

    n kat u pon ada belajar psl sihir2 ni..tp bukan belajar cara nk sihir org kena baca bagi elok2 tu hehe..

    cuma apa yang GK boleh cakap,

    orang yg menuntut ilmu ni sampai mati pon tak kan boleh hidup tenang,

    orang yang sihirkan orang plak silap-silap kena kat dia balik...


    LATEST ENTRY

    KENAPA KITA BUAT BLOG?

    ReplyDelete
  10. xrasa berdosa buat mcm tu.
    bhagia yg xberkat kalu buat mcm tu.
    senang di dunia xsemestiny senang d akhirat
    tp kalu wat benda2 mcm tu xrasa senang kt mana2 pun rasanya.
    manusia2.
    syukur lar dgn pa yg dpt.buang lar dengki khianat tu.

    ReplyDelete
  11. itulah penyakit orang kita ni. PHD sangatlah.. Jikalau nakkan sesuatu, usahakanlah. Janganlah nak buat perkara yang dlarang oleh Allah SWT. Yuyu, sabar ye..Kena kuatkan semangat dan iman..Perisai kita hanyalah doa dan amalan..

    Jom baca ni: Susahnya bila tukar akaun Blogger..Apesal pula?Jom baca..

    Jom baca ni: Sereni and Shentel Headband. Sooo beautiful..

    ReplyDelete
  12. memang sikap orang kita macam tu. Banyak2 kan berdoa supaya Allah buka pintu hati si guna2 tu semoga beliau kembali ke pangkal jalan...
    p/s : x leh la nak vote utk yuyu byk byk byk kali hari ni..kena reject.esk la pulak ye!

    ReplyDelete
  13. laa , kesihan family kakok yuyu . it;s okay , ini-lahh cabaran hidup . susah nk puas-kn hati orng :)

    http://anyez-stupiidfrisky.blogspot.com/2011/04/sikap-besar-kepala-justin-bieber.html , special entry utk pe-minat Justin Bieber .

    ReplyDelete
  14. sis sabar naaa. baca doa selalu.. ingt Allah. InsyaAllah dia akan lindungi kita. Amin..

    ReplyDelete
  15. satu amalan yang ustad n ustazah selalu ajar ialah baca al-mathurat..hope yuyu n family dilindungi, insya Allah...

    ReplyDelete
  16. Banyakkan bersabar ye kak yuyu :)
    Kuatkan semangat ! Ingat Allah selalu:)

    ReplyDelete
  17. ya ALLAH , makin menjadik2 bende mcm ni taw. ape kes tah org skang ni nak buat bende gile mcm ni . sbabr ye kak yuyu :) kim slm kat mak kak yuyu taw , supaya cpt sembuh , AMIN ^^

    ReplyDelete
  18. Ciannya ~!! ta bek rr spea yg buat cn2 . aishh , , sbar jea laa kak oii

    ReplyDelete
  19. itu satu ujian buat Yuyu dan sekeluarga...apa2 pun bnykn bersabar dan sentiasa mohon pertolongan dari Allah. Satu lg baca ayt9 surah yasin...insyaAllah melindungi kita dari perkara yg tak elok...winkwink;)

    ReplyDelete
  20. org yg tak berhati perut mmg gitu lah yuyu.kejam sgt2.tak takut mati kot dorg ni.

    ReplyDelete
  21. same ngn kwn farah ah kak yuyu. sume kes dengki. na'uzubillah ~
    btw, comei header kak yuyu. ^^,

    ReplyDelete
  22. supaya family yuyu cepat sembuh....xsangka zama serba canggih ni ada lagi manusia kolot seperti itu...

    ReplyDelete
  23. kak yuyu,, mmg betul tu,,msyrkt kite ney kenape lah,, ade jiran2 terkena buatan org sbb tak puas hati @ dengki sampai mati pakcik tuh,, kesian

    ReplyDelete
  24. mereka tak ingat kubur!
    kalau ingat mati kompem x buat..grrr ngeng!

    ReplyDelete
  25. biasa la tu sis..ta pernah nak senang tgk org lain bhagia..

    sis bersabar oke..pasti ada balasan tuk org2 mcm tu..

    byk2la berdoa :)

    ReplyDelete
  26. yuyuyuyuyu !!!
    sian kat keluarga yuyu .

    hmmm . banyak banyak bersabar ea . banyak2 doa taw . :)

    ReplyDelete
  27. yuyu.mak eka pun penah kena dalam 3 bulan lepas..sian mak..mak eka lagila berniaga katering...kemain lagi org tu dengki sgt2...last2 mak eka bagilah apa yg dia nak..bukan mengalah tapi bia org buat kita,nnti org yg amek kesempatan ikut jln pintas tak kan kekal lama.....doa banyak2...skang mak eka dah sihat pun...semoga mak yuyu sohat

    ReplyDelete
  28. asal kalu dengki kene buad smething utk puaskn ati diorang ek ? tk boleh ke ambil pgjaran ? biarla sifat dengki tu mbamntu kita utk lbih bjya . kn senang .
    btw , saye da vote kaq yuyu . harap boleh menang ! heee (;

    ReplyDelete
  29. orang dh dengki kita jangan balas...

    ReplyDelete
  30. sabar ye yuyu..ini sume dugaan.baik dugaan pada ahli keluarga yuyu mahupun dugaan pada org yang memperbomohkan kluarga yuyu.org mlayu xblh hlg dgn PDH.sejujurnya saya jarang tgk kes ni berlaku pada cina mahupun india.bangsa diorg jrg nak jatuh2 bangsa sndiri,lagi sokong adalah.

    ReplyDelete
  31. yuyu, ini memang benda yang biase terjadi di kalangan masyarakat melayu. Kakak sepupu cheeya pown macam tue jugak, kesian histeria sebab kene buat orang. yuyu bawak bersabar,suruh mak amalkan baca surah al-jin & as-syafaat. Ustaz Ismail Kamus pown galakkan macam tue.

    ReplyDelete
  32. yuyu, KAMI cadangkan jumpalah ustaz amirul, heee. :)

    ReplyDelete
  33. tidak ada peliknya dengan manusia ni, nabi pon kena sihir.

    cuba cari CD tentang sihir dan cara merawatnya dengan ayat alquran yang banyak terjual kat popular ke mana tu, pasangkan dalam rumah.

    Insyaallah Jin dan Syaiton dan Iblis tidak mudah mengganggu kita sekeluarga.

    Amalkan la ayat2 yang dicadangkan dalam CD tersebut.

    moga keluarga yuyu dilindungi Allah

    ReplyDelete
  34. xpe yuyu..sabar ea..ALLAH x kan uji hamba-NYA jika hamba-NYA x mampu m'hadapi ujian tu..insyaALLAH yuyu dan keluarga mampu hadapi semua ni..aminnnn.....


    doa bnyk2...mintak pertolongan dr DIA..

    ^__^v

    ReplyDelete
  35. kak yuyu sabar ehh,adek sendiri penah lalui..memang sedih sangatlah..tapi ape nak buat,mereka tak sedar perbuatan mereka boleh menjahanamkan hidup orang lain..=(


    p/s:bee strong kak.

    ReplyDelete
  36. pak cik sedare saya pon meninggal sebab buatan orang. haila~~~ manusia kan ? hope yuyu and famili sabar hadapi dugaan. insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  37. laaa..org jawa+siam ea yuyu..patot comel..hehehe~~~


    ^__^v

    ReplyDelete
  38. urm,,,

    melayu2...

    ntah laa...

    semakin lama...semakin cetek pemikiran dorang..

    ReplyDelete
  39. harap kak YUYU jage diri .
    jangan sakit-2 nanti tak dapat nak bace entry kak YUYU yang hebakk nie hehe =)

    ReplyDelete
  40. @murnimahyum aminnnnn.. yuyu pun heran sangat.. nape la nak dengki :(

    ReplyDelete
  41. EEEEE.TERUKNYA.KESIAN MAK KAK YUYU DENGAN PAKCIK KAK YUYU T_T

    ReplyDelete
  42. TAK BAIK BUSUK HATI KAN? GUNA CARA BAIK SUDAH KALAU NAK DAPAT PAPEBOMOH2 LAK .WUWUWU T_T

    ReplyDelete
  43. org Melayu ni mmg terkenal dgn dengki yg membawa kpd santau2 org. smoga diberi hidayah Allah dan disembuhkan sakit ahli keluarga yuyu tu.

    btw, good luck for the awards, yuyu.

    ReplyDelete
  44. cik Ida : kannn... kita nak balas balik, tak sampai hati :(

    ReplyDelete
  45. ♥♥ieqa pinkylicious♥♥ : tak mintak yang lain dah, cuma nak kami di lindungi je :(

    ReplyDelete
  46. Nauzubillah, yuyu Sbr dgn umiak Allah s.w.t. Malay Allah itu Maha Mengetahui keupayaan keluarga yuyu utk hadapi dugaan ini ye yuyu. Yuyu Sbr dgn ujianNya. Kitaorg sentiasa mendoakan kesejahteraan para saudara seislam kami :)

    ReplyDelete
  47. Sorry yuyu, fara ni typo. Haha, *ujian *malah :)

    ReplyDelete
  48. Sorry yuyu, fara ni typo. Haha, *ujian *malah :)

    ReplyDelete
  49. Syat0za Zai: tolong vote yee ^^ yuyu masih mude ^^

    ReplyDelete
  50. nilah yg dinamakan typical malay!! tak habis2 nak dengki ngan org..emmm dah bawa ke darul syifa' ke yuyu?
    kalau ada sape2 pi mekah kirim kan kurma doa tu..makan 8biji setiap hari insyaallah terhindar dari jampi dan sihir..semoga mak yuyu dan yuyu sekeluarga dilindungi

    ReplyDelete
  51. ish...zaman moden pon maseh ade kan cmni...masyaaaaraaakaatttttttt,,,sbarye cik yuyu...syafakalllah :)

    ReplyDelete
  52. org melayu je slalu buat gitu yuyu..
    sabar la ye.. pergi berubat kat mane2 ustaz.. moga mak yuyu dijauhkan dr syaitan yg direjommmm

    ReplyDelete
  53. Salam Perkenalan ^__^
    sekarang ni dh kembali mcm zaman dulu2...main santau2 lak....eh tp bukan ke santau 2 muntah darah kua kaca, rambut segala bagai???

    ReplyDelete
  54. nard.z : aminnn.. nak sangat semua nya kembali pulih :(

    ReplyDelete
  55. zyra toink toink : ye sayanggg.. doa je skrg ni.. kesian tau :(

    ReplyDelete
  56. AliaJustea : ye.... pastu dengki tak habes habes :(

    ReplyDelete
  57. GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr : tau tak pe akak.. saye tak paham nape orang nak buat semua tu :(

    ReplyDelete
  58. den penah kena..
    masa g berubat...
    muntah miang rebung n kaca..
    sangat ngeri...

    tapi sekarang alhamdulilah dah ok..

    ReplyDelete
  59. saba ye yuyu.ade hikmah sume 2.doa byk ;)

    ReplyDelete
  60. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  61. gerrrraaammm gn org cmtu.
    ade jiran sblh umah pn try nk pisahkn mak ayh sy sbb dgki tgk kami...
    ase nk bg penampo je..


    hope mak yuyu cpt baek.. amin~

    ReplyDelete
  62. doa kan yang terbaek dari semua yang jadi tu.. mesti ada hikmahnya.. Tuhan kan selalu ada untuk umatNya?? kan kak yuyu?? =D
    hari jumaat hari yang mulia taw =D

    ReplyDelete
  63. Masyaallah.. semoga Ibu adik cepat sembuh.. Akak tahu perasaannya bila ahli keluarga kena begitu sebab suami akak pun pernah kena jugak dulu 10 tahun menderita.. skrg alhamdullilah dah sembuh sikit dan badan pun dah naik balik.. banyakkan bersabar ye

    ReplyDelete
  64. MSLH DENGKI-MENDENGKI MMG DH LAMA BERLAKU. NILAH AKIBATNYA BILA MANUSIA TDK TAKUT AKAN HUKUMAN TUHAN...:(

    ReplyDelete
  65. lately ni, byk naz dengar psl ni. adik angkat naz, abah dia meninggal psl santau. ex bf naz dlu, kena buatan org...smpai giler ngn gurl tu. baru2 ni plak, org naz syg plak ayah dia meninggal dek buatan org jgak,yg haru..meninggal time bday naz baru ni. sangat2 sedih, bkpe la depa ni suka wat dengki :(

    ReplyDelete
  66. kak yuyu sabar ye kak...biase la mnusia...xpenah nak seng tgk kbhgiaan org lain..ape2 pun...byk2 bdoa..moge....satu hari Allah akan tunjuk kn kbnrn.n sllu ny...bersabar 2 byk reward ny kak..hehehhee....dri ape yg zue bce kat blog kak yuyu....nmpk cm ramai yg x suke...ade smpai kate akk mcm2..tp.....zue harap..akak sbr ye......mulut org kite x ley tutup..tgn diorg pun kite xley thn dri tulis pe2 je kt blog diorg..tp...t..bile diorg da penat..benti r 2..jdkn sume cacian atau kutukan 2..sbagai sesuatu yg positf n dorg diri kite tuk jd yg lebih baik ye..hehehe...suke kak yuyu sgt2.....Muah3x....ikhlas dari zue.....

    ReplyDelete
  67. akak..jangan jumpa bomoh utk rawat mak akk tu.. jumpalah ustaz.. manusia memang ade yg bersikap kedengki yg trlampau..doa bebyk ye kak.. semoga akk tk mudh melth dgn kedengki org tu..semoga mak akk kembali pulih seperti biasa.. amin..

    ReplyDelete
  68. kesian yuyu n family kan..an nasihatkan family yuyu amalkan amalan pendinding..atau amalkan hizib bahri atau hizib nawawi :D

    ReplyDelete
  69. yuyu , sabar k.. biase lahh manusia kan.. tak penah nak suke tgk kita bahagia.. hmm bebanyak sabar ye dear..


    nywy, tahniah yuyu.. yuyu ranking num 2 skng.. ain dah VOTE yuyu aww.

    teringin nak join. tapi terasa diri ni kerdil sangat. hihi. tak lyak .. ;)

    ReplyDelete
  70. susah kite nak halang perbuatan syirik orang nih..family yuyu,same je mcm family shahrul... cuma kite kene bejage-jage dgn tindakan dan perbuatan kite ngn org..biar org nmpak segala kebaikan,lupe segala kburukan kita.. :)

    ate nape lawo sgt header pic tuu...wane pink...ce cite,ce cite..haha! :p

    ReplyDelete
  71. buat solat hajat 4 rakaat minx dijauhkn segala ancaman...

    ReplyDelete
  72. ORANG KITA PENUH HASAD DENGKI.TAK PERNAH NAK TENGOK ORANG SENANG.HUHU

    ReplyDelete
  73. salam yuyu..erm..teringat pasal ayah sebab dia pun kena buatan org..sedih2.

    yuyu..pinjam nama ok..ada dalam entri ini..=D

    http://kakitenet.blogspot.com/2011/04/header.html

    ReplyDelete
  74. sejak dari zaman toknenekmoyang sampailah zaman cucucicitcuit manusia suka main bnda2 macam ni.


    smoga dijauhkan :)

    ReplyDelete
  75. sabaq banyak2 la noh cik yuyu..
    berdoa

    ReplyDelete
  76. abg dah vote yuyun..sila vote abg pulak..2 ok?

    haha

    http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=220411164300646

    http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=220411161412024

    ReplyDelete
  77. mak fizah pown alami benda yang sama. sekarng dh ok..alhamdullah. yang sedihnya. ayah fizah pown kna wat benda yang sama sampai ayah kembali ke rahmatullah..tp mmg ajal ayah fizah kot kan...redha jew.. fizah sebagai anak ni berdoa yang terbaik untuk ayah n mak..nak dikenang jatuh air mata ni...ermmm...yuyu bawa la bersabar banyak2 berdoa n g la berubat cepat..ok -_-

    ReplyDelete
  78. kaksha membesar dgn melihat semua menda tu jadi kat mak smpai dah besar..skang ni alhmdulillah mak dah pulih dan tak pernah kena gangguan lagi..

    kes kaksha macam fizah la..hmm..

    itulah manusia yg sntiasa ada PHD dalam diri mereka..

    semoga Allah melindungi kita semua..amin..

    ReplyDelete
  79. sedih betul sebab sesama bangsa sendiri pun nak guna benda2 x elok ni. sedara mara elle pun dah beberapa org meninggal sbb kena buatan orang.

    ReplyDelete
  80. sabo je la yuyu..
    akan dibalas deme tu..

    kite kan ada tuhan..tuhan akn tolong kita..

    ReplyDelete
  81. haisy , zman dah moden pun main benda mcm ni juga.

    mcmna lah melayu nak maju kalau asyik asyik percaya bomoh , syirik , segala ni.

    sabar ye yuyu .

    ReplyDelete
  82. yuyu, kena santau tu perit, kita yang merasa sakit, family yang menanggung merana..
    rajin baca mathurat, minta perlindungan dari Allah
    manusia tak pernah puas hati, lagi dengki..
    tabahkan diri eh,
    santau kena cepat-cepat berubat..
    take care!! :)

    ReplyDelete
  83. Atok qila pun mninggal sebab kena buatan org..atok tak penah sakit teruk tapi tiba2 badan semua bengkak2..pastu ade air dlm bengkak tu..sian tgk atok.. sekarang macam2 cara org boleh buat kalau sakit hati..tu la suka sgt kawan ngn setan,diorang pun jd setan!!


    yuyu sabar ye..baca yassin selalu untuk mak k..

    ReplyDelete
  84. kesian ye..banyak2 berdoa kepadaNya..zaman serba moden skarang ni pun ada lg yg mengamalkan ilmi santau menyantau ni..masih kolot lg pemikiran dan kepale hotak mereka yang buat kerja sebegitu..

    ReplyDelete
  85. KHURAFAT TUL.MSRED DOA KAN MAK MS YUYU CEPAT BAIK.MINTAK DIJAUHKAN TUHAN DARI BENDABENDA CAM NI.AMIN...

    ReplyDelete
  86. doa byk2 kat tuhan.. org kalo dah dengki sanggup wat ape je even sampai mensyirikkan Allah..

    hishhhh.. mintak simpang.. :S

    ReplyDelete
  87. Santau ada 2 terbahagi kepada 2 iaitu ia fokus kepada seseorang atau ia berikan secara umum (sape kena nasiblah). Untuk berubat santau jangan terlalu percaya cerita pengubat sebab cerita tersebut belum 100% betul. Adakala orang lain buat tetapi orang lain yang dituduh.

    Amalkan baca al fatihah dan بِسْمِ الله الَّذِي لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ في الأَرْضِ وَلاَ في السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

    selepas baca sapu muka,kepala dan seluruh badan.

    Santau kadang kala dibuat kepada umum,seperti penyihir merenjiskan "habuknya" ke kedai makan dan orang yang makan di kedai makan akan terkena santau.

    Cuba contac Darul Syifa'



    Cara Buka Banyak YM dan Banyak ID pada 1 Masa
    Perempuan buat gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    ReplyDelete
  88. baca quran..jangan lupa baca selalu! and baca ayat qursi bila nak tdo..lepas solat! mnx sungguh2 kat allah :)

    ReplyDelete
  89. hishh..makin banyak santau skang ni kan...takot pulak..

    mintak2 lah tak kena.. tak nak nampak dan tak nak dengar hantu2 tu..huhu

    ReplyDelete
  90. nasib baik xde org santau dalam blog kn

    ReplyDelete
  91. KITA SANTAU TOK BOMOH LAH BIA LEPAS NI TADA SANTAU MENYANTAU NI XD

    ReplyDelete
  92. Assalamualaikum

    macam-macam kan orang kat dunia ni.nak buat macam mana.orang tak suka tengok kebahagiaan orang lain

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig