HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Thursday, October 20, 2011

Seram sejuk malam ni.

Assalamualaikum ^^

Tumblr_lszadfb3cp1r0iiwio1_500_large


hujan lebat di sini sekarang... eloklah banyakkan berdoa.. kerana waktu hujan adalah antara waktu yang afdhal untuk berdoa.

"Berdo’alah pada waktu mustajab do’a iaitu sewaktu pasukan tentera bertempur, waktu mendirikan solat dan ketika hujan turun” (Hadis Riwayat Abu Daud).


grrr. menaip ketika bekalan eletrik terputus. seram tak seram tak? sambil menaip, sambil balut kaki dengan stoking tebal tebal, siap sapu dengan minyak panas. sejuk kemain sebab musabab tak sedar diri, besar gedabak dah tua bangka, tapi main hujan. 

nikmat tu.

ha, sekarang, selow selow berhibernasi dalam  selimut paling tebal di abad ini. seperti bebel emak tadi "padan muka, mandi lagi lama lama. dah teruk dari adik"

mula mula hujan rintik rintik saja, macam lagu yang selalu kita nyanyi masa tadika dulu, makin lama dah hampir magrib, makin lebat pulak. ini la peluang keemasan. nak berlari lari dengan adik dan sedara mara dalam hujan siap terkinja kinja main selipar di longkang.

tapi, agak lama bermain, emak tunjuk tunjuk sesuatu atas bumbung rumah kami. haaaa. gagah emak pekik suruh kami semua masuk rumah. emak datang dan bisik "cepat masuk, ada menatang tu atas atap"

hoi! bila dah dengar cenggitu, tok sah nak suruh patploh kali, dengan kadar segara yuyu masuk rumah dengan kiraan 120km/jam. laju  tak laju nya. 

tapi menatang apa yang emak maksudkan??

loading...

oh. maaf. macam susah nak cerita

terima kasih sudi baca :)

39 comments:

  1. haigooooooo
    apakah ituuuuu =.=
    x pe..
    hehehe

    lain enri yuyu cite
    dok diam2 dlm cimut tu ye
    hehehe

    ReplyDelete
  2. haaaa, menatang ape sis yuyu ? :O

    ReplyDelete
  3. apedie. penanggal ke? ee mcam takut je??

    ReplyDelete
  4. alorh nak tau....menatang ape tu? huhu~

    ReplyDelete
  5. nt dah siang kne smbung cerita ape 'menatang' yg mak ckp tu eyh

    ReplyDelete
  6. menatang ape tuh cik yuyu? macam seram je.

    ReplyDelete
  7. menatang tu la ... huhu *tuuuuutt*

    ReplyDelete
  8. menatang ape la agaknya ya ? ^^"
    *tertanya tanya neh

    ReplyDelete
  9. agak2 menatang tu mesti "benda" kan kak yuyu?

    ReplyDelete
  10. menatang apa tu yuyu? tak syok la crita separuh2..

    ReplyDelete
  11. kak yuyu..
    cte tergantung.
    menatang ape kak yuyu?

    ReplyDelete
  12. hahaha.. best nye mandi hujan... rindu pulak zaman kecik-kecik dulu..

    ReplyDelete
  13. ape benda tu kak yuyu??

    ReplyDelete
  14. MENATANG APE ATAS ATAP TU YE ? CERITA LA YUYU ? hoho

    Jom la singgah Blog Zakwan pulak :)

    ReplyDelete
  15. ALALA.KESIANNYA KAK YUYU.CEPAT2 OKAY EYH :D

    ReplyDelete
  16. KAT SINI PON ASYIK HUJAN JE.MLM NI JE TAK BERAPA NAK HUJAN SKIT XD

    ReplyDelete
  17. WUWUWU.TAKUTNYA TADE ELEKTRIK.KANKAN

    ReplyDelete
  18. sy pon suka maen ujan ngn kakak. even dah abih skolah. time2 nie la nak rasa nikmat memori ngn family. nnt da kawen bole cita kat anak cucu cicit. hehe

    ReplyDelete
  19. yuyu mandi hujan ke? huhuu~
    err~ tapi ape benda kat atas bumbung tu? cuba bagi klu sikit. hehee~ ;p

    Spa ikan berisiko sebar penyakit

    ReplyDelete
  20. keranda terbang letuwww.....
    follow me Yuyu...
    sweetsourmemoir.blogspot.com - kalo sudi .... :)

    ReplyDelete
  21. errr . ttbe loading plak yerp! grrr ^_~

    ReplyDelete
  22. yuyu..ada mmber aku teruja ko add fb die..ahhaaah....


    weyh ko kuis kan..knal tak rasyidi ali

    ReplyDelete
  23. saspen nie...nak tahu binantang ape..

    ReplyDelete
  24. Best recycling in greenville sc company [url=http://Corporaterecyclingsolutions.com]recycling in greenville sc [/url]
    recycling in greenville sc with us!

    ReplyDelete
  25. ahaksss~p'mainana time yuyu kecik2..

    ReplyDelete
  26. ish suspens la plak...ada hantu ker?

    ReplyDelete
  27. apakah itu..jeng jeng jeng..loading lg eh.. -.-"

    ReplyDelete
  28. hehehe ur pun dah lama tak mandi hujan since zaman kecik2 dulu :)

    ReplyDelete
  29. menatang apa tu kak yuyu? hehehe

    ReplyDelete
  30. sile lawat blog akak ye. ade sebut name dik yuyu

    ReplyDelete
  31. ayat penarik nak suh sis naek umah lah tu..
    law ta xmo naek nty..
    huhu

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)