HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Tuesday, October 11, 2011

Perubahan Dalam Diri Ini.

Assalamualaikum ^^

dewasa ini, yuyu makin perasan dengan jasmani dan rohani yuyu ni sendiri. makin berubah. malu nak cakap, kalau boleh nak bagitau saja kat dinding. dengan anggapan dinding tak mampu maki atau hina tak ketahuan hala. tapi kena bagitau juga kat korang.

dengan harapan sekali lagi, tak dapat kejian dan tohmahan.

dengan berbekalkan umur 22tahun, yuyu masih rasa macam umur 15 tahun. tak pasti samaada ini adalah norma wanita seusia yuyu  atau dah memang spesis perasan nak mati, cicit patploh nanti pun dok pikiaq umuq 15 lagi. haa. keluaq habis Utaqha.

contoh siyes jelas adalaha seperti yang tertera :

boyfriend
masa zaman sekolah menengah dulu dulu membawa dah masuk ke menara gading (hakhak), ciri ciri boyfriend pilihan wajib lah stock muka pembuat kita senyum telinga ke telinga, supaya dapat membajet, lalu rakan taulan akan berkata "peh! bertuah badan! bopren muka sebijik Zek Epron!"

makin tua ni, naluri dah bertukar, muka ensem dah jadi perkara ke-10. nak cari bopren mesti pikir banyak kali "dia ni keje ape?" "dia ni boleh jadi bapa yang baik ke" tak pun yang jiwang macam yuyu ni mesti nak laki yang at least boleh imamkan solat, dan ajar anak anak baca quran.

perangai hudoh
muda muda dulu, tebiat suka tengok tivi tengkangkang tu kira habis Amerika la, kalau gelak, tak hentak hentak kaki memang tak sah, cabut bulu ketiak sambil borak dengan kawan tu bererti paling cool pernah buat. hape kesah orang nak cakap ape. bulu ketiak aku bukan bulu ketiak kau -.-'

tu dulu, tapi sekarang, sebaik mungkin mengaplikasikan Rukun Negara ke-5 yakni Kesopanan dan Kesusilaan. kalau boleh sebaik mungkin nak nampak yang tersopan abad ini. bila tengok macam buang tebiat lain macam je, otometik malu dengan diri sendiri.

 =') ye la tu

naluri keibuan
Afiq Daniel ikut yuyu cuci gigi semalam. 

tanyalah sapa saja yang kenal yuyu dulu, bayi merupakan makhluk kecik buat yuyu menyampah suatu ketika dahulu, tau menangis je keje dorang, tak sedari diri, yuyu sendiri pun pernah menjadi bayi. hakhak. kalau boleh lempang, lempang juga secara percuma. puas hati.

tapi sekarang, kalau tengah serabut kepala hotak, cari bayi, kalau bosan, cari bayi. yuyu tak boleh nak nafi, naluri keibuan makin menebal. rasa sayang sangat kat bayi. suka tengok dorang gelak, senyum, nangis juga meragam. kadang kadang, bila nak tidur, yuyu akan cari bayi sekitar rumah yuyu, tidur sama sama. sebab boleh bau manis dorang. siyes suka.

fine. dah boleh kawen dah. tau tau. tok sah cakap. T_T


banyak yuyu sedar, yuyu pasti, bukan yuyu saja yang mengalami semua ni, yuyu kemain yakin yang semua wanita pun berkongsi perasaan macam yuyu rasa sekarang. perasan. eh bukan perasan. sedar. sedar akan sesuatu perubahan pada diri.

yang adik adik umur bawah yuyu tu, bersiap sedialah untuk rasa semua ni nanti, bila dah rasa semua ni, adik adik sekalian haruslah alert yang sudahpun memasuki usia dewasa . hakhak. pesanan dari seorang kakak.

cuma satu saja yang dari dulu sampai sekarang tak boleh nak ubah ubah. dari freehair sampai sekarang bertudung,entah entah ada anak pun nanti tak boleh berubah.

menjadi pembajet comel paling berjaya abad ini. :') malu sekali lagi.

terima kasih sudi baca :)

74 comments:

  1. baguslah. bleh kawin dah ni. cepatlah suruh bf masuk minang. hehe.

    MOHD NASER.com

    ReplyDelete
  2. cepat la kawin yuyu oiii..naluri tu dah tebal sgt dahh ahha

    ReplyDelete
  3. semakin berseri la yuyu selepas cuci gigi..^_*

    ReplyDelete
  4. yg xtahan nak gelak..."naluri keibuan semakin menebal.."..hahahaha...kawen lah secepat kilat yuyu....akan ayda hadiahkan yuyu hadiah sebesar bangunan maybank...hahahahha

    ReplyDelete
  5. waa ciri ciri keibuan dah kuat.. kak yuyu boleh kawen ni. heheheh :D

    ReplyDelete
  6. ofkos la bukan kerana rupa kan yuyu !... mak aiiiii lama gila tak update yuyu ni

    ReplyDelete
  7. wah!!boleh la akak kawen ek??akak lak??hehehe..yola kite mude agi..ehhehee..kawen nnt jemput tau..ehhehe..biasela norma kehidupan seorang manusia..bguslah sebab menuju kedewasaan..

    ReplyDelete
  8. huhuu .. betul tu kak yuyu .. semakin besar kita semakin matang utk menilai sesuatu .. kak yuyu krm salam ggt kat afiq daniel tu .. huhuu

    ReplyDelete
  9. kalau dah kawin tu jemput lah org perana nie ha...
    HAHAHAHA!

    ReplyDelete
  10. layak sgt kawen dgn lelaki masa depan ni.. hehehe

    ReplyDelete
  11. haha..yuyu da hapdet ke?x bace pow ag..comment dulu la..haha

    ReplyDelete
  12. @NasZhahaha.. muda lagi.. kena belajar dulu biar habis :p

    ReplyDelete
  13. cik yuyu,,,entry niee besh...jom kaweennnn nakkk...hahahhahahaha

    ReplyDelete
  14. @Miss Nadya huhuhu.. sampai brjuta lemon yuyu tangkap gambar :p

    ReplyDelete
  15. @~♥dieyba_baby♥~ hahahaha... panjang panjang yuyu taip,awak komen gambar je? :P

    ReplyDelete
  16. @Aydahahahah.. kang yuyu tuntut kangg hadiah besaoo tu!

    ReplyDelete
  17. waahhh..sifat keibuan yang tinggi..

    ReplyDelete
  18. biasalah tu.. perempuan sebaya macam ni dah kena kawen. jangan lambat2 tau.. nanti lambat merasa bayi :)

    ReplyDelete
  19. @Qaseh Qhaleef heheh.. dia comel tau.. dia suka ngajok orang :p

    ReplyDelete
  20. hakhak,memang comeii, dan wajib kawen.. :P


    ske baby jugak, :)

    ReplyDelete
  21. cabut bulu ketiak tu yg x tahan tu..

    ReplyDelete
  22. haha. kelakar betul bce ayat yuyu oh :D gatai lettew nak kawen, kn kn? :P

    ReplyDelete
  23. biasalah bila dah tambah usia cara pemikiran kita berubah. Jika dulu bila pandang sesuatu tak sama macam sekarang. Sekarang bila pandang sesuatu akan pk kenapa jadi macam ni, apa sebab. Banyak lagi.

    ReplyDelete
  24. hehehe..genk sknrg suka lelaki yg pandai cari kerja.sbb ada sstgh lelaki suka ddk rumah dan harap isteri cari duit..dan juga agamanya..


    Jom baca entri genk

    KENALI GENK DENGAN LEIH RAPAT,JOM BACA BIODATA

    BUKAN TAK BANGGA,TAPI TAKUT ORANG TAK FAHAM

    ReplyDelete
  25. yuyu cuci gigi brpa puluh??

    ReplyDelete
  26. alolololo omey nye budak tecik tueeee. :)

    ReplyDelete
  27. baguslah kalau niat dah tak nak freehair ai mati...amiiinnnn :)

    wanita yang bertudung lagi manis dan ayu :)

    ReplyDelete
  28. mesti comei ble yuyu kawin nanti..

    ReplyDelete
  29. yuyu cepat kawennn..pastuh upload gambo anak yuyu byk2..hik3

    ReplyDelete
  30. stu jep xberubah..KECOMELAN yuyu.. maintain :)

    ReplyDelete
  31. hehe...yg cabut bulu ketiak tak tahan tu... erm, kami dlu cabut bulu ketiak bersilang.haha, tukar2 cabut..isk... senget je rasa

    ReplyDelete
  32. heheh.. kak yuyu dah smpai seru dah kot ni ?? eh, saya pon blogger dari Langkawi jugak :)

    ReplyDelete
  33. alhamdulillaj..perubahan yg makin hari makin baik.. good job pretty :)

    ReplyDelete
  34. salam. yep ! itu tandanya semakin matang kan? hehe :)

    ReplyDelete
  35. spec yuyu yg menambhkan kecomelan dia tue..

    hehe

    ReplyDelete
  36. yeeahhh!! nnti ayu nk pegi wedding kak yuyu lah... hehheh..!

    ReplyDelete
  37. hehehe alhamdulillah , stay cute sista :)

    ReplyDelete
  38. wuuhuu...terbaik..camwhore itu pntg. comel sama penting. baru anak2 pun comel jugak. eh yeke?!HEHE..

    ReplyDelete
  39. naluri.. zura 21 tahun skang ni pun ase nk kawen hehehe.. nk de baby :) tp blaja lg.. so kne lupakan.. kalau yuyu kawen.. mesti comel :)

    ReplyDelete
  40. naluri.. zura 21 tahun skang ni pun ase nk kawen hehehe.. nk de baby :) tp blaja lg.. so kne lupakan.. kalau yuyu kawen.. mesti comel :)

    ReplyDelete
  41. yuyu comel.. x nmpak cam 22 thun pon. heheheh

    ReplyDelete
  42. ecehh Yuyu.. Ku tunggu kad jemputan kawen dari mu..hiks :p

    ReplyDelete
  43. amboii kemain byk lgi ciri2 nak kawen toh. haha. nmpk sgt xmenyabor nak kawen.

    grad dlu bru kawen.

    ReplyDelete
  44. haha. part boyfriend tuh cam betul laa. makin matang, dah tak pk dah nak bf yg hensem cam lee min ho. msty pk, nak carik yg bagus utk jdk husband. haha. hensem tuh blkg cite haha

    ReplyDelete
  45. yang tak berubah lagi selama 22 tahun yuyu ada kat dunia ini ialah pasal kecomelan yuyu .

    ReplyDelete
  46. BAGUSLAH KALAU KAK YUYU DAH PRAKTIKKAN RUKUN NEGARA KELIMA TU.YAN TAK PON LAGI XD

    ReplyDelete
  47. BAB BOYPREN NK STOCK YANG HANDSOME2 TU KITA SAMA.KIHKIH ;D

    ReplyDelete
  48. COOL JE KAK YUYU PAKAI SPEC BESAR GEDABAK TU XD

    ReplyDelete
  49. @mizzkechique hehehe.. tak layak lagii.. dua dua tengah study :p

    ReplyDelete
  50. target curik spek milik yuyu sat...muehehe *devil

    ReplyDelete
  51. @shahirah Rose sifat ni dah makin menebal pulak jadinya :p

    ReplyDelete
  52. *menyampuk
    bile yuyu kawen jangan lupa jemput cik bunny skali makan free =p

    ReplyDelete
  53. @Nafisah Ruslan hahahah.. berdoa setiap hati semoga dipercepatkan jodoh :p

    ReplyDelete
  54. @Ana Farhana baby comel. rasa macam semua orang suka <3

    ReplyDelete
  55. @azrinna betul. yuyu setuju sangat. sekarang bila dah dewasa, mesti pk yang kedepan :)

    ReplyDelete
  56. betul yuyu. masa sekarang hensem mmg nombor 10. mesti kita terfikir dia kerja apa, solat jaga tak, boleh jadi imam ke. phew. hope boleh dapat satu :')

    ReplyDelete
  57. wahhh , kak yuyu cepat2 kawin lepas belajar . jangan lupa ajak kami2 kalau wat kenduri kawin ;)

    ReplyDelete
  58. sob sob sob.... Afiq Daniel ikut yuyu cuci gigi guna colgate. sile dapatkan dipasaran sekarang =p

    ReplyDelete
  59. NAK KOMENG ENTRY KAK YUYU BANYAK2,SEBAB NAK BALAS DENDAM TAK BOLEH NAK ONLINE SEMINUGGU DUA NI :/
    OK!FIRSTLY,KANAK2 TERSEBUT SGT CUHMEL!
    SECONDLY,KAK YUYU PON CUHMEL GAK!MUEHEHEHE

    ReplyDelete
  60. praktikkan rukun negara yea :D betul,kalo dulu,mesti nk gelak hentak kaki tak ingat donia.hehehehe

    ReplyDelete
  61. xpe yuyu. yg last tu mesti akan berubah jg bila dah jd mak2 nnt. sbb dia akan berubah menjadi 'bajet ANAK comel paling berjaya abad ini'. hehehe...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)