HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Sunday, October 23, 2011

Penat menjahit manik baju raya.

Assalamualaikum ^^

di awal pembikinan jahit manik. 

kriukk kriuk. yuyu rasa, kalau teruskan aktiviti menjahit manis, dengan pastinya tulang yuyu bersepai ke sana ke sini. dari lepas magrib, membawa ke sekarang, kerja yuyu adalah menjahit manik sampai dah tenggelam bijik mata ni.

ini gara gara dah nak raya haji. nak ada mood raya seperti kanak kanak riang lain, baju raya wajiblah bukan satu. ya tepat sangat penyataan ini. untuk pengetahuan, raya haji kali ni yuyu ada empat pasang baju raya. Putih satu, merah dua, dan hijau satu. 

tamak? tak kalian semua. ini tamak haloba. -.-'

eh. ape fitnah fitnah ni. banyak baju sebab wa nak bawa baju baru balik kampus wa arr. demm. tak suka arr orang fitnah!

tapi, padanlah muka. sampai penat jari jemari mulus ni. nak tempah tukang jahit, mahal. maka, emak ajar yuyu menjahit sendiri. jadi, semua baju yuyu kurung, yuyu akan buat sendiri. tapi takde la hebakk kemain. dapat pakai, dah kira orait.

habis adengan menjahit baju, maka tugas sekarang adalah menjahit manik agar nampak sungguh diva. cehh. bila orang tanya beli mana, boleh tipu cakap beli kat butik terkemuka. walhal, jahit pun benang herot petot. habis. keji.

korang semua wajiblah semat kat kepala hotak yang sejurus publish entry ni, akan yuyu dengan kadar segera sambung balik kerja menjahit manik ni lagi. dengan harapan, esok akan selesai. tapi macam tak saja.

p/s : tak sabar nak raya haji.

terima kasih sudi baca :)

43 comments:

  1. untunglah pandai jahit baju . jahitkan untuk linda boleh ? ^^'

    ReplyDelete
  2. best nye pandai jahit baju.. jimat tak payah duk berabis duit beratus untuk baju raya.. :)

    ReplyDelete
  3. tak sabaq nak makan daging leemmmmuuuu :P

    ReplyDelete
  4. hehehe...yuyu...lepas nie boley tempah kat yuyu la untuk jahit manik2 nie yew...hehehe....saye jahit langsung x nampak rupe...adesstt,,,,jemmm

    ReplyDelete
  5. hehe..semangat nk jahit manik yee..

    ReplyDelete
  6. tak sangka pandai menjahit si comel ni eh...hehehe..moga2 siap la eh...

    ReplyDelete
  7. hahaha... msti cntik kan... mcm diva kak yuyu pakai.... hohoo

    ReplyDelete
  8. komen nanti yuyu approve ya.. tak sempat nak baca habis lagi semua komen :)

    ReplyDelete
  9. WHOAH.UNTUNGLEEE JAHIT BAJU RAYA PUNYA MANIK XD

    ReplyDelete
  10. HEBAKKK NI.BOLEH AMBIK UPAH JAHIT MANIK XD

    ReplyDelete
  11. TADE BAJU RAYA HAJI PON.SEDIH TAK ? SOB3 T_T

    ReplyDelete
  12. creativenya dan rajin la sangat cik yuyu

    ReplyDelete
  13. WAHHHH ! rajennya sis yuyu :DD

    ReplyDelete
  14. syok main jahit manik walaupun letih..

    http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/10/heliza-akan-datang.html

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum yuyu...wah rajim nyer jahit manik tu...pasti cantik baju yuyu nanti bila beraya...:)

    ReplyDelete
  16. amboi semangat nak raya haji betul yuyu ni.comel je :)

    ReplyDelete
  17. wah..bestnya yuyu..bole jahit..idanye tgn keras kaki keras..memang xde darah menjahit lgsung walaupun arwah mak dlu tukang jahit.hehe

    ReplyDelete
  18. orite yuyu!
    mimi nak komen gak
    hahahhhahhaa
    sonok nye die ye
    jahitkan bju utk kite?
    kekeke

    bju buatan sendiri terasa puas dibadan kan..

    ReplyDelete
  19. failed bab jahit menjahit nie.alahai..untunglaa pandai jahit segala :)

    ReplyDelete
  20. yuyu pandai jahit laaa~
    nanti ajar bley??haha

    ReplyDelete
  21. rajinnya gadis cantik molik nie jahit manik ! banyaknya baju raya. jeles ^_^

    ReplyDelete
  22. mesti lawa. seluar koyak. tolong jahitkan. vampire tak pandai jahit. ;(

    ReplyDelete
  23. sakan raye haji yuyu...
    ley amek tempahan nieyh..

    ReplyDelete
  24. yuyu! ajar akak jahit baju... xda org nak ajar. dh lma cri uwaa

    ReplyDelete
  25. byknye baju raya..sy x de pun..hehe..
    slmt hr raya Aidiladha yuyu..

    ReplyDelete
  26. wawawaaaaaaaaaaaaaa......
    semoga suksesssss yerp kak yuyu :p

    ReplyDelete
  27. tak pandai jahit baju.
    jahit manik bolehla...=)
    kagumnya dgn yuyu...

    ReplyDelete
  28. Bole wat tutorial jahit manik baju plak..

    ReplyDelete
  29. wiiiieeee...leh tolong jahit baju sy???

    ReplyDelete
  30. manik utk eyka dgn domo ade tak yuyun? :P

    ReplyDelete
  31. wahh..pandai jahit baju...bagu...bagus...jimat wang..

    ReplyDelete
  32. bagus anak dara ni...pandai jahit baju rupanya...berkenan la orang nak buat menantu..

    ReplyDelete
  33. yuyu,balik kl jangan lupa bawak lembu sekoq naaaa,kita semelih reramai pastu buat gulai ...sedap :P

    ReplyDelete
  34. yeayyy da tahu baju raya haji yuyu kaler merah... wahh kreatif si JLo ni

    ReplyDelete
  35. hеу there anԁ thank you foг your informаtion – I havе
    ԁefinіtely pickеd up аnуthіng neω fгоm rіght herе.
    I ԁid hoωever exρertise а feω technіcаl pоints uѕing thіs ωeb site,
    since I еxperіеnced to rеlоaԁ thе wеb sіte а lot of times previouѕ to
    I could get іt tο lοad corгectly.
    ӏ had been wondеring if your hosting iѕ OK?
    Not that I аm comрlаіning, but sluggіsh loading instancеs times ωіll often affect your plaсement in
    gоogle and саn damаge your high-quаlity sсore if advertising and marκеting wіth Aԁwоrds.
    Well I am adding thiѕ RSS to mу e-mail and
    сan look οut foг much mοгe
    of уour reѕpectiνe intriguing cοntent.
    Μake ѕure yοu upԁate thiѕ again very soon.

    Неllo, I think уour sіtе might bе having browser compatіbіlitу issues.
    When I lοοk at уour blog sіte in Οpera, іt loоks finе but whеn opening in Intеrnеt
    Explorer, it has somе overlapping. I јust wanted tо
    gіve yοu a quick hеаԁs
    up! Оthеr then that, gгеаt blog!
    Feel free to surf my web page - sri Classic collection

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)