HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, October 26, 2011

Mencanting Batik. Hebakk kan yuyu :')

Assalamualaikum ^^


mencari rezeki. sekarang yuyu di tempat menjadi rezeki. tempat di mana dulu bila cuti semester, pulun korban waktu masa lapang dengan mencanting batik dan terangkan pasal batik kat omputih. okay lah. tak baik tipu orang yang membaca.


mencanting bukan sebagai kerja. tapi, menyibuk kerja orang. agak tak ada guest, haruslah yuyu geledah barang canting, dan merosakkan kain. -.-'

ingat lagi Batik Gallery. galeri yang menjual pelbagai barang batik dan kraftangan. yang datang ke sini 90% adalah dari luar negara. kalau orang melayu datang, wajiblah tak beli apa apa, sebab utama adalah mahal kemain. yuyu sendiri pun hanya mampu maki tengok harga mahal.

kain batik biasa biasa pun dah RM99. walaupun sangat berkualiti kerana hasil tangan 100% dan  sangat sangat cantik lukisan nya, tapi bagi yuyu RM99 sesuai untuk beli stok cekodok sebulan. kerana, yuyu bukan manusia pencinta kraftangan.

banyak kenangan yuyu di galeri ni. kenangan manis berjaya yuyu kumpul lebih banyak dari yang pahit. sebab tu sanggup datang walaupun tak di jemput. sobbsobb. ape kesah.

di sini sumber duit takkala yuyu sangat memerlukan takkala ekononmi negara rumahtangga emak jatuh menjunam. tetiba. kenal dengan bopren dari Canada. hakhak. sempat lagi beliau bagi email sambil tengah swap credit card. gatai kan yuyu :')

juga tempat ni yuyu belajar banyak untuk mematangkan hidup pabila berkawan dengan kakak kakak yang dah kahwin. mendapat pendedahan awal pasal alam perkahwinan adalah sesuatu yang amat berharga buat yuyu sepanjang di Batik Gallery. 

jadi hari ni, saja membajet bos lawat kawasan. enam petang berambos balik. padahal datang borak borak saja. sungguh buang masa. bagi yuyu, Batik Gallery merupakan tempat kerja yuyu terpaling buat yuyu gumbira tak sabar datang bekerja. memang terbaik. 

bodek. dengan harapan dapat singgit dua.

terima kasih sudi baca :)

34 comments:

  1. WHOAHH.BESTNYA CONTENG2 BATIK.CANTIK2 KOT T_T

    ReplyDelete
  2. KALAU DAHMAHAL SANGAT,NAK BELI PON KETAQ TANGAN NAK BAYAR NYE T_T

    ReplyDelete
  3. AMBOI.MEYH SINI BOYPREN CANADA TU XD HAHA

    ReplyDelete
  4. kehkeh...bf canada tu..hehehehe

    ReplyDelete
  5. teringat dulu masa conteng batik dekat kem . conteng bkn canting . hehe

    ReplyDelete
  6. amboi pi canting batik ka
    pi ngurat nie kak
    >.<

    ReplyDelete
  7. weeehuuuuuu
    sgt suke batik!
    kalo g ganu kelate harusss la mak ngan makcik beli sehelai
    1 je utk setaun
    hehehe

    kat langkawi ade gak kan..

    ReplyDelete
  8. heheh.. jap nanti yuyu reply.. kat tempat keje ni, nak repy, rasa bersalah. hakhak.. kudus nya :')

    ReplyDelete
  9. wahhh kan best kalo yuyu pown pndai canting2 batik . bole bisnes tu yuyu . mst ramai je yg nk beli cantingan batik dr yuyu..kikiki..

    ReplyDelete
  10. amboi..gatai..haha..*nah singgit*

    ReplyDelete
  11. bak meh boyfriend german seketul dua :D

    ReplyDelete
  12. tunjuk la mana yang yuyu penah lukis...nak tgk gak..hehe

    ReplyDelete
  13. bestnya dapat anting batik.teringin nak try tp xpnah dpat~

    ReplyDelete
  14. bopren canada tu sungguh baik hati kasi yuyu...tempat keja kat situ..at least yuyu dapa cedok pengalaman alam rumahtangga dan kraft tangan..mekasih beliau..





    yuyu keje kat mane?

    ReplyDelete
  15. huyoh huyoh
    ini satu seni ni...nnti kte g lgkwi singgah la naa....kot2 dpt diskaun sebut nme bos kecik ni...gaga

    ReplyDelete
  16. ye ke batik 99 je yuyu.. akak rasa 200++ 300++ sekarang nie.. mahal lagi ada la..

    ReplyDelete
  17. bagusnya.. kan best kalau dapat belajar mencanting batik juga..

    tangan tak kreatif.. menconteng boleh la kot..hehe

    ReplyDelete
  18. tak suka batik..sebab kena jaga betul2..iron betul2.. tp skg kena pakai batik..setiap hari kamis..waa...xsuke

    ReplyDelete
  19. nak beli "contengan" batik dari YOUYOU..kaler

    P
    I
    N
    K

    satu!!!!!!^^
    tapi....................................................................................free postage=P
    *by hand..hee

    ReplyDelete
  20. muahahahaha! jangan lupa amik gambaq hasil keje yuyu,mau nengok! syok gila kot canting batik :)

    ReplyDelete
  21. Mencanting batek kena punya banyak kesabaran.

    ReplyDelete
  22. hebakk ah yuyu boleh canting batik..ohhsemmm~

    ReplyDelete
  23. best bce blog yuyu...anyway ade masa lawatlah blog buruk i

    ReplyDelete
  24. pasni boleh buat bzness batik bila dah pakar kan kan yuyu :)

    ReplyDelete
  25. kalau keje lagi bagitahu ye yuyu..nak tempah boypren jerman lak..hehehe

    ReplyDelete
  26. wahhh teringin nak canting batik.tau conteng je dsku nih!sobss

    ReplyDelete
  27. panadainyee

    boleh la ajar kite pulak^^

    ReplyDelete
  28. weee..penah datang sini masa g lawat last sem !:))

    ReplyDelete
  29. OO,,YUYU keje sini yer dulu dah lama dah pergi c2,,memang pon kalau pergi confem tak beli nyer,,

    ReplyDelete
  30. same lah macam norarfa batik. mahal kemain.

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)