HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Saturday, October 1, 2011

Memberi Kasih Sayang.

Assalamualaikum ^^

di hening pagi kemain sejuk hujan melanda *dulu cita cita nak ganti A.Samad Said*. nak solat Subuh pun rasa macam jasmani tak nak bekerjasama. kemain sejuk, sampai meringkuk badan tak tumpah macam tenggiling. sebijik. dah macam kembar.


tapi entry ni bukan nak cerita kebolehan yuyu menjadi tenggiling pagi pagi, tapi nak cerita mengenai bayi kucing yang yuyu jumpa separa mati kesejukan.

entah kucing mana la bertandang rumah yuyu pagi pagi. siyes yuyu tak kenal. siyes ni! siap buat muka ketat. memang tak kenal. lagi la tak jemput. keluar rumah nak ke rumah atok, dah tengok beliau terketar ketar tepi pasu bunga emak.

kesian sangat sangat. nak pegang, memang harapan la. yuyu ni penakut kucing. okay tak cool. bukan takut, tapi tak gemar. hakhak. jadi cepat cepat panggil adik, selimut kan bayi kucing tersebut dengan kain batik emak. nasib emak la.

cari ikan goreng dan buat nestum. bayi kononnya. jantung beliau dah lemah sangat. bila berdiri pun dan berlaga laga lutut, ketar habis. lepas dah lama adik yuyu pelok bayi kucing tersebut, siap gosok gosok badan bayi kucing tu, dapat rasa jantung beliau kembali aktif

demm. waktu ni yuyu rasa yuyu patut jadi doktor haiwan.

yuyu dan adik biar je bayi kucing tu lepas bagi sikit susu, ikan goreng beliau tak makan. tak heran gamaknya. pagi pagi ni, yuyu keluar rumah, tengok kain tu di tinggal tanpa kirim salam pun. cis. bedebah punya kucing. kot la nak tinggal nota tulis "tenkiu JeLo Zulaikha, kau sungguh ohsem" ke. ni tak.

apa pun, yuyu suka sangat. masih ada juga kucing yang berjaya diselamatkan, macam mana dengan kucing terbiar yang lain? yang sejuk tengah hujan? dengan sakitnya, dengan laparnya. banyak sangat kucing terbiar yuyu tengok. 

cuma yuyu ni penakut kucing. kalau tak, nak sangat yuyu bagi separuh kasih sayang yuyu kat dorang, nak sangat dorang rasa gembiranya bila diberi kasih sayang. sedangkan kita manusia pun suka bila dibelai dan diberi perhatian, apalagi dengan kucing terbiar yang selalu dapat lapar dan tendang orang je.

ikan goreng emak nak buat sambal, dan nestum adik. hakhak. orait la ni.

sebelum dan selepas.

p/s : teringin main dengan kucing, tapi sekali di datang kat yuyu pun dan rasa nak karate. takut.

terima kasih sudi baca :)

55 comments:

  1. cute nyer miowwww ni :) heeee ^^ tak0t2 pun yuyu still da bntu dye :)

    ReplyDelete
  2. EYH KITE SAMA2 PENAKUT KUCING LAH.HEHE ;D

    ReplyDelete
  3. nice la kak yuyu ! :)

    enciksyazwanpunyablok.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. WAAAH.KITE SAMA2 TAKUT KUCINGGG ;D

    ReplyDelete
  5. HABISLAH PASNI COMMENT BOX KAK YUYU PENUH BALIK DGN MUKA YAN XD

    ReplyDelete
  6. kak yuyu, kita suka kak yuyu. wehehehe (^_^)

    ReplyDelete
  7. comey nye kucing tu.. asal x bela..hehe

    ReplyDelete
  8. alaa comel lahh kucing tuu..macam Yuyu..hiks :p

    ReplyDelete
  9. Tu la .. memang kesian bila tengok kucing² kelaparan kat luar sana. =(

    Earning September 2011 Nuffnang, RM29,160.05

    ReplyDelete
  10. chumel kucing nie...!
    teringat kucing kat umah... Huhuhu!

    ReplyDelete
  11. putih suci sungguh kucing tu, iskk2....comel la yuyu kucing tu, napa plak takut?

    ReplyDelete
  12. Wow. Yuyu jadi superhero!! :D

    ReplyDelete
  13. alala comel...baik ati gak yuyu ni dalam takut2 tu..

    ReplyDelete
  14. salam ziarah

    da bg makan pon da ok la tu :)..kucing ni comel tp tang nk jaga tu yg malaskn..akk la tu hehe

    ReplyDelete
  15. keh keh,,
    mulia sungguh jelo zuleka ini..

    yuyu..

    rugi ar yuyu takut kucing...
    eka sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kucing sangat2

    ReplyDelete
  16. ecah pon takot kucing gak hehehe

    ReplyDelete
  17. yuyu, rasanya kucing tu pasti akan datang balik pada Yuyu...Sbb haiwan ney ada satu kelebihan taw...Bila kita bg makan atau minum terus tumpah kasih sayang tu pada kita...Shiraz rasa pasti dia akan cari Yuyu balik...Klu x cari yuyu balik maknanya mmg kucing tu pun nak karate yuyu jugak la kot...huhu

    ReplyDelete
  18. kucing tu nmpk cantik la yuyu,kucing sesat kot..

    ReplyDelete
  19. good yuyu... huerhhh, nuyen tak suka orang yang suke marah2 and halau2 kucing. kesian kucing tu. siapa kata mereka tade perasaan? mereka pun rasa terhina sgt tau bila buat mcm tu. grr geram

    ReplyDelete
  20. try pegang selow2..IAllah x tkot dh..dulu sy tkot kucing jgk :)

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah :) yuyu da selamatkan 1 nyawa :)

    ReplyDelete
  22. ....bagus...kak yuyu ..semltkan kucing uh :)

    ReplyDelete
  23. =]
    baiknyeee die
    hehehe
    sebenanye kite pon takot gak dulu
    tapi lelame okeh sbb teirngin sgt nak main2 dgn die
    hehehehe

    ReplyDelete
  24. cumel nye kucing tu.. ingat anak kucing tadi..
    rupanya kucing besar..

    knpe tkut kucing? kucing baik la.. hee

    ReplyDelete
  25. huhu xpe tak gemar kucing... saya pun tak pandai nak peluk peluk... cuma kita jgn dera diorang cukuplah...

    TIPS BELOG BUAT SEMUA BLOGGER BARU

    ReplyDelete
  26. samo la.. daku pun takutttt kucing..

    meow..meow..

    ReplyDelete
  27. oHooo..seseorang yg penakut ngan kucing rupanya hehehe

    ReplyDelete
  28. ahahahaha ape la yuyu ni.. comel taw kucing,.hhehe

    ReplyDelete
  29. alolo...comeynyeee.... yuyu bela laaa. lelama da ta takot da;)

    ReplyDelete
  30. suka kak yuyu, suka kucing jugak. ngee~

    ReplyDelete
  31. wehuu. nape yuyu takot kucing. comel ape. cbe yuyu blaja x takot kucing. msti yuyu akan rase sronok. caye la den ni ;D

    ReplyDelete
  32. Alahai sweetnyaaaa.. Hehehe

    Kita sama lahhh takotss kucing.. Err bukan takotss sebenarnya tapi alergic ! :D

    ReplyDelete
  33. cik yuyu yg prihatin..
    cukup pakeja la same dpat kawen ngan yuyu
    popular lak 2..tuah badan yer.

    ReplyDelete
  34. alala,cian kt kucing tomei <3 baeknye kak yuyu jge die.hehe

    ReplyDelete
  35. nak kucing ye? nanti cheq kasi,haha

    ReplyDelete
  36. comel sungguh kcg tu secepuk putihh mcm jelo zuleka kan?hikhikhik..

    dulu tkt jugak kucing tp bila dah terpaksa hidup dg kucing..o yeah! makin suka..lg2 baby kucing.

    ReplyDelete
  37. kalau kasik mandi, makan byk2, mesti lagi cute kucing ni! :D

    ReplyDelete
  38. ishhh penyayang sungguh cik yuyu ni.. ieqah pn takut kucing tp bguihh laa yuyu..tak gemar tapi kasih syg terhadap haiwan tetap hade :)

    ReplyDelete
  39. org suke kucing penyayang..maskudnye yuyu dgn eyka pnyayang la kan? :P

    eh..kucing 2 comell..:)

    hari 2 bru je eyka slmatkn kucing bru lahir..sian gilaa kne hujan..bash habis badn dy..-.-

    ReplyDelete
  40. baik ati yuyue..semangat itu yg kite perlukan!! opss teremo lk hihi

    ReplyDelete
  41. salam yuyu...cute nyer kucing tu...cian die yuyu x suka die...:)

    ReplyDelete
  42. baru paham. pasni bile kucing kat yuyu kompem langkah seribu sesaat x_x

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)