HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, October 26, 2011

Hadiah untuk emak tersayang

Assalamualaikum ^^

semalam ada sampai satu parcel dari Selangor. malas nak buat teka teki dengan kepala otak sendiri. dah tahu dah. ni mesti barang yang buat untuk terkinja kinja tunggu selama dua hari. tahu dah. tahu dah. nampak van Pos Laju pun, dah tahu dah, mesti parcel yuyu punya dalam tu.

sah sah. rasa lembik lembik. tapi, yuyu tak buka parcel tersebut. kerana, niat hati yuyu, yuyu nak hadiahkan untuk emak barang tu. 

 

tadaaa! kain pasang bermanik cantik! cantik sangat kan kainnya. pertama kali tengok pun dah yuyu jatuh cinta sangat. konon konon nak buat baju raya haji yuyu. buat banyak banyak tak rugi, sebab musabab boleh guna di kampus untuk ke kelas.

tapi tapi. dah banyak sangat baju yuyu buat kali ni. maka, yuyu rasa, emak adalah manusia paling ayak untuk pakai kain yang cantik ni. lagi pun, emak langsung tak ada lagi baju raya haji.

zoom in sikit.


cantik kan? sebelum ni, yuyu selalu nak sangat beli kain pasang manik manik bersepah berkeliaran tanpa batas. -.-' merepek. tapi, wajiblah terbantut bila tengok harga kemain mahal. RM100 kain sahaja. kalau buat baju, lagi la mahal.

tapi, ada seorang memperkenalkan kain ni pada yuyu. terkejut yuyu bila beliau cuma jual RM85. hoi. jangan buat gurau la kalau benda murah macam ni. di sebabkan, terhad satu untuk setiap pilihan, laju laju yuyu rambang mata pilih.

tanya emak, emak cakap yang putih hijau tu lawa tak ketahuan hala. bila dah sampai. memang sungguh cantik. kainnya pun sangat sejuk untuk di pakai.

tak habis habis emak puji cantik. nak lettew.
"amik la emak, buat baju raya haji"

"haaa. bunga hati emak kalau kak bagi"

"la, bagi betoi la. memang nak beli kat mak pun"

"haa? betoi ka?? terima kasihhhh! syok nya!"

sukanya bila tengok emak suka. perasaan suka ni, lepas syok dari beli DINGDANG dapat cekelat bola di dalam dan sambil percuma kerete mainan. siyes best. tu saja la yang mampu beli buat masa sekarang. tak kerja lagi kan. cuma harap duit blog saja.

insyaALLAH, dah kerja nanti, nak emak lagi gumbira dari tu.

terima kasih untuk ASDF Collection kerana jual kain cantik dan murah tu! jomm semua! singgah dan beli kain cantik di sana!!

terima kasih sudi baca :)

58 comments:

  1. cantekknye ..
    hadiahkan kt emak, sure emak yuyu suka :)
    buat surprise utk emak kan...

    ReplyDelete
  2. seronok hati mak yuyu.bagus2.dah kerja nanti bagi lagi ye

    ReplyDelete
  3. cantiknya yuyu ! eh bukan yuyu.. kain tu ..hehe gurau jep .

    ReplyDelete
  4. cantik ^^ .. nak beli jugaklah.. hehehe

    ReplyDelete
  5. kaler dy cantek.hijau daun.(:
    adore youu.(:

    ReplyDelete
  6. cantiknya. corak bunga tu cantik . ada mcm ton colour. i lykee ;D

    ReplyDelete
  7. sangat awesome...!
    cantik..buleh pakai raya haji...huhu

    ReplyDelete
  8. yeay dah tau alamat yuyu...nak singgah okay? huhu gurau. cantik hadiah tu..

    ReplyDelete
  9. baru tahu nama betol yuyu , asmidayu . nk macam asmirandah pulak , hehee

    ReplyDelete
  10. nanti bufday onie ,onie nak tuntut kat yuyu,muahahahahahah *tetiba

    ReplyDelete
  11. cantikkk... teringin lha.. klau jahit sendiri agak2 jadi tak? ke jadi bunga ape? hehe

    ReplyDelete
  12. cantik sangat2...bertuah dpt anak mcm yuyu :)

    ReplyDelete
  13. x rugi skit pon kalo kite bg kt mak kn.. kem slm mak tw yuyu.. btw, sdap nme yuyu.. :)

    ReplyDelete
  14. hijau menunjukkan ketenangan :)

    so nice to have it,,winkwink

    ReplyDelete
  15. @NURUL QURATTUL AINI =Ɖ emak tahu yuyu beli kain tu, tapi dia ta tahu yuyu beli untuk dia ^^

    ReplyDelete
  16. suka sangat kalau dpt mggembirakan hati mak... kan?? tgk mak happy, kita lagiiiiiii happy.. ;)

    ReplyDelete
  17. lawa kain tuu.patut mak yuyu sukee ;)

    ReplyDelete
  18. @farahin :) heheh.. bei la.. ada banyak lagi tau.. semua cantik ^^

    ReplyDelete
  19. begaya sakan la mak yuyu utk rye haji ni. heehe. seronok kn kalo tgk mak kite senyum gembira :)

    ReplyDelete
  20. akak comel :) stiap ari bukak blog akak tgk update.. suke.. hehehe.. saye baru ag.. :) follow ye :) ni wat blogwalking visit :)

    ReplyDelete
  21. kak yuyu contoh anak terbaekk lha :)

    ReplyDelete
  22. jauhnye dia..
    org langkawi sane tuh..hehe..
    kim salam kat mak yer

    ReplyDelete
  23. wahh,memang cantik la kain tu..warna die pun lembut jee.hehee

    feel free to visit me back ;)

    JOM BACA & KOMEN : Mangsa Fesyen Ala-Ala Lady Gaga

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. wah mmg cantik tol lah kain tuh!
    syoknya dpt belikan utk emak.kite dh xde emak..huhu..sob sob..

    ReplyDelete
  26. ikhlas cakap kain tu cantik . kalu dah buat baju nanti mesti lagi cantik . :))

    ReplyDelete
  27. takpe,berkat duit blog tu yuyu beli something utk mak and make her happy

    ReplyDelete
  28. wah..bertuah mak ade anak cenggini..hehe

    yuyu,teh mention u here http://tehfatihah.blogspot.com/2011/10/camna-fatin-liyanalyssa-faizureenyuyu.html

    nt singgah la kalo sudi ye..hehe :)

    ReplyDelete
  29. untunglah yuyu ade jugak duwet dari belog :)

    ReplyDelete
  30. Memang cantik bebenar laa kain Yuyu pilih.. Pandai pilih.. Sal tengok pun berkenan :)

    ReplyDelete
  31. canteknye *mimpi jap nak kak yuyu hadiahkan* huhu :')

    ReplyDelete
  32. whoaaaaaa :D bangga aku kalo jadi mak yuyu.

    ReplyDelete
  33. cantekkk la yuyu,pandai hang pilih na.. parcel tu apa ? hhuhu

    ReplyDelete
  34. alaa mmg cantiklaa yuyu punya pilihan tu..tapi kaler awat tak pilih yg striking agy.hehe.. yeayyy da tw alamat yuyu..nk kena p berayaa ni

    ReplyDelete
  35. Canteknyer kain tu..
    Mmg berbaloi beli kan..

    ReplyDelete
  36. YUYUK NI KAN, SUKE WAT ENTRI SAYUP SAYUP HATI GINI. HESSHH
    MAYA YANG TENGAH BUAT ESAIMEN JADI SAYUUUP HATI. HILANG FOKUS DAH NAA.

    yuyu johot T_T

    ReplyDelete
  37. yuyu, nak mintak link penuh kedai jual baju tu..hakak nak beli gak, tapi pegi link yang yuyu bagi tu x boleh pulakss...thanks

    ReplyDelete
  38. santek!santek!
    pandai yuyu pilih....
    sanggat sesuai..ain beli around rm80..

    ReplyDelete
  39. waaaaaaaaaaaaaaa
    sgt cntik wooo yuy
    hehhe

    alhamdulillah
    murah rezeki yuyu nanti =]

    ReplyDelete
  40. aah,cantik..murah lak tuh!kak yuyu,jom beli lagi..haha

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)