HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, October 19, 2011

Kepuasan Berbelog

Assalamualaikum ^^

tak rasa nak terjojol halkum ke asyik baca pasal pengalaman yuyu? pada kehidupan hari hari yuyu? entry pasal ke-mengada-an? sebelum berlaku kejadian ngeri sebegitu, hari ni yuyu letak jawatan sebagai ahli jawatan tak berapa nak kuasa yang suka menaip pasal semua mendealah tu. 

tak nak timbul peribada sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna. hakhak. pelu ke yuyu merepek di pendahuluan lagi? -.-'

apa kepuasan berbelog kalian? dan apa yang membuatkan kalian kemain puas hati dengan berbelog? (tidak lebih dari 87641214787137 patah perkataan)

yuyu yakin, ada di antara kita semua, yang sudah menikmati kehidupan berbelog dengan gumbiranya. siap dah tulis kat diary habuan cucu cicit baca nanti "12june2011- hari ni aku telah mencapai kepuasan berbelog kuh" oh. rakusnya ayat itu.

dan apa pulak kepuasan berbelog yuyu?

atas dasar earning dobploh juta setahun kah? glamour hingga masuk cover majalah? pembaca berpusu pusu siap lawan tarik rambut demi nak jadi pembaca belog Yuyu Zulaikha? bilangan komen beriban satu entry padahal aku setiap yang menyemakkan komen tu? bilangan Unique Vistor setiap hari mencecah sejuta?

dengan nada kudusnya nak jawap. tak kisah la macam mana. saya ikhlas berbelog. -.-'

tak macam cliche sangat ke jawapan tu?

tak payah nak auta, pembaca belog semuanya sungguh bijak bestari. kau tipu, esok lusa kau malu la dengan auta kau tu.

jujurnya, awal penglibatan aktif yuyu dengan dunia belog yakni pada 27Disember2010, kemain suka bila tengok manusia berpusu pusu follow belog yuyu. hoish. boleh buat bahan riak tahu. tapi itu semua tak kekal keseronokkan nya. ada yang lebih seronok dari tu.

penulisan diterima ramai
sejak dua bulan aktif yuyu berbelog, sudah pun yuyu syukur. ramai yang dapat terima penulisan yuyu. yuyu antara spesis makhluk yang gian menaip ayat ayat yang kemain susah nak ringkas. pasti lagi wajib berbelit belit. tapi, syukur. di terima. walaupun tak berjuta lemon.

dan yuyu tak nak diri Yuyu Zulaikha yang di kenali, tetapi kupukupukecik.blogspot.com yang di kenali. entry entry yuyu. satu kepuasan yang yuyu rasa, pabila yuyu berfoya foya di Kolompo, ada yang datang "ni blogger yang kupukupukecik tu kan?"

hoi. tu dah cukup buat yuyu senyum telinga ke telinga seminggu tahu.


earning
syukur tak ketahuan hala dah sekarang. rasa dah sangat puas hati bila yuyu guna duit sendiri untuk makan setiap hati, beli barang kecintaan hati pun guna duit hasil promote sana promote sini, bukan sebab dasar mata duitan. 

tapi sebab musabab guna duit hasil titik peluh berbelog. walaupun tak pernah yuyu menaip sampai keluar peluh. mungkin ini antara kesan daripada desakan ekonomi negara yang mengajak rakyatnya berdikari mencari nafkah. -.-'


kongsi perasaan
yuyu takkan rasa kecewa dengan tabiat yuyu yang suka taip panjang cecah lantai. asalkan yuyu dapat sampaikan emosi yuyu, pengalaman dan cerita yuyu. apa yang yuyu nak cuma, bila yuyu taip entry sedih, semua akan rasa sedihnya, dan bila taip entry happy, semua akan rasa ke-eksaited-an hidup yuyu ni.

dan tu lah jawapan untuk yang bertanya "pehal yuyu suka taip panjang panjang ha? tergeliat mata nak baca"
oo. patutlah. 


tu antara kepuasan yuyu berbelog. lain orang, lain cara. ada yang puas bila dapat hentam blogger lain,puas bila follower beriban, ada juga yang puas bila hebakk dalam SEO. macam macam lagi la.

apa pun, berbelog lah dengan cara yang baik, in return, kita akan dapat kesan yang baik. jangan pulak dapatkan keseronokan berbelog dengan cara keji. dowan dowan!

terima kasih sudi baca :)

48 comments:

  1. yups . betul tu yuyuu . seronok bila ade org bace blog kita .

    ReplyDelete
  2. tapi KSP tetap nak panggil YUYU!
    lagi comel kot..
    yang earning tu meh la share2 sikit ngan KSP..
    :)

    ReplyDelete
  3. hahahahahaha..xbosan ke bace pngalaman yuyu?? agak lah..just kidin ngeh2 =P

    ReplyDelete
  4. baru nak mengenal erti kepuasan berblog..hehe

    ReplyDelete
  5. kepuasan blogging > wordless.. ;D

    ReplyDelete
  6. kepuasan adalah 1 anugerah , yeahhh !

    ReplyDelete
  7. waaaa bestnyeee belanje pakai duit hasil berblog . hihi earnings sy tak naik naik pungg :(

    ReplyDelete
  8. cool gila kot berblogging,berblogging dengan cara yang betul akan beroleh kenikmatannya :D

    ReplyDelete
  9. terpulang kepada setiap individu kan..kepuasan apa yng die org cari semasa berblog...bg phat ada org baca tulisan kita / bende2 yg phat share pun dah kira satu kepuasan....

    ReplyDelete
  10. saya suka komen di blog orang.. dapat kepuasan juga!

    http://shakiddo.com/giveaway-rm20-duit-atas-meja/

    ReplyDelete
  11. kepuasan tu terletak pada apa yg kita nak capai. masing2 da definition nye sndiri. tp penulisah cik Yuyu mmg simple dan senang nak paham :)

    ReplyDelete
  12. @miss ryrinn _ angin heheh.. tau takpe.. at least, boleh share kan :)

    ReplyDelete
  13. uwarghh.... suka baca entry yuyu lah sygggg :) Peace ^_^v

    ReplyDelete
  14. @سيتي عإيشه Aisyah hehehe.. tapi mesti tahu, apa yang kita nak masa berbelog ^^

    ReplyDelete
  15. @gadis oren jeayahhhhh! ehh... Alhamdulillahh :) kan~

    ReplyDelete
  16. @gdsbngaalaa.. jangan bergantung pada nuff ^^ promote la blog orang :P

    ReplyDelete
  17. @onietau takpe.. kalau teruk, rasa puas, tapi tak rasa nikmat ^^

    ReplyDelete
  18. @Phatyaa... banyak je boleh rasa puas bia berbelog ni :)

    ReplyDelete
  19. @KiD heheh.. yuyu suka baca entry orang :P

    ReplyDelete
  20. hehehe agreddd 199%.. yuyu stage kosmetik ade wat sale gler2... jom singgah blog kiter, kat situ dh citer..

    ReplyDelete
  21. waaa...nangws dengar isi hati yuyu (org indon kata uneg-uneg takpun curhat)hehehehe)

    all the best dear!!!teruskan menaip :)

    ReplyDelete
  22. waaa...nangws dengar isi hati yuyu (org indon kata uneg-uneg takpun curhat)hehehehe)

    all the best dear!!!teruskan menaip :)

    ReplyDelete
  23. betol..berbelog ngn ikhlas..sy suka b'belog sbb dpt tambah rakan + dpt info +ada yuyu sys..hehe <3

    ReplyDelete
  24. betul2, berblog dengan cara yang betul/ikhlas..baru dapat kepuasan berblog..

    ReplyDelete
  25. macam mana nak dapat earning yang byk macam yuyu??

    reply me..plz..
    tq

    ReplyDelete
  26. ehhh titeww pon samee mcm yuyun..keh keh keh ;p

    ReplyDelete
  27. aie dulu berbelog utk suka-suka,sekarang macam dah ketagih pun ada..=..=!
    tp apa2 pun,seronok berbelog,dapat kenal kwn2 baru..komen pulak ada yg membina dan mengkritik...apa2 pun anggap tu sebagai satu pengalaman yg mematangkan yaw... :)

    ReplyDelete
  28. hehehe betol tuh sps pun berbalik pada nawaitu

    ReplyDelete
  29. bilelah nak merasa earning mcm yuyu, huhU~~

    ReplyDelete
  30. akan ase kepuasan berblog tu kalau ada org yg menghargai setipa yg kita tulis..

    bestnya..skrg ni tengah berusaha utk baiki dari segi penulisan..:)

    ReplyDelete
  31. ^________________^
    yay!
    seronok je dgr die celotehy2
    tingin gak nk jumpe cek yuyu ni
    hehehe

    betul2!
    kepuasan berbelog ni hanya akan dtg bile ikhlas dlm menulis


    mnulis lah dari jiwa, mest org dapt rasa apa kita rasa =]

    ReplyDelete
  32. baru je start blogging.hope boleh jadi mcm yuyu ^,^

    ReplyDelete
  33. betul tu kak yuyu .. lain orang lain kepuasannya dalam berblog :)
    dah lama tak singgah sini .. harini zakwan start blogwalking balik sbb dah habis exam .. hehe :D

    ReplyDelete
  34. betol3 . and kite suka cara yuyu .
    penulisan yuyu memang ohsem !

    ReplyDelete
  35. yeahh yg pntg ieqah mmg puas baca entri yuyu..nanti kita dating datingg naa

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)