HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Thursday, October 13, 2011

5 Benda Yang Di Takuti

Assalamualaikum ^^

        
takutttt!

pernah tak bila jumpa orang cakap "aku tak takut apa pun kat dunia ni" . tapi tu dusta semata mata. dengan coolnya, kita tengok dia takut nak lemas masa main berenang renang dalam kolam adik. kan senang, cakap je takut lemas.

semalam, godek godek Twitter yuyu yang bersawang tu. jumpa sesuatu yang siyes buat mata terus melekat dan hati terus teringin tengok lebih lanjut.  #ThingIFear

ya, jujur tanpa ada unsur dusta dan auta, yuyu nak mengumumkan, yuyu sendiri ada #ThingIFear. oh bukan. ThingS. tepat sikit. kalau yuyu ada kuasa tak penat menaip, dan korang pulak ada kuasa tak penat membaca, pasti beribu lemon yuyu listkan #ThingsIFear kat entry ni.

sobsob.

tapi sebab kita tak ada kuasa tu. maka, lima pun dah cukup. sambil makan cekelat panas panas ni, yuyu nak kongsi sikit. 

semua di atas, sama seperti yuyu

Badut
bagi kepala otak, badut  merupakan jelmaan monster. serta merta tanpa arahan anggota badan yuyu akan shaking. paling takbolehblah kalau berfoya foya di Alamanda atau Mid Valley, makhluk ni selalu berpeleseran di sana. yuyu takut akan hidung merah dan ke-scary-an muka dorang.

padahal dorang tak buat ape pun. siap dorang pasang niat murni lagi suci. nak entertain orang. wuuu T_T


Mengganggur/ tanpa duit
senang cakap, takda kerja. hoi. jangan buat gurau la zaman duit sekarang yang menggesa setiap makhluk mempunyai duit tebal, tapi kau tak bekerja. tak sanggup habis belajar nanti, nak tengok wayang terpaksa pakai saki baki PTPTN, tak pun minta upah kemas pinggan dari emak.


Meningkat Usia/ tua
yuyu rasa, yuyu tak patut tambah lagi ketakutan yuyu sekarang ni. umur boleh buat cool lagi. bila orang tanya berapa umur, senang je jawab "61tahun. umur hanya sekadang angka. rilek arr" tu takpe lagi tapi muka kedut, leher menggeleber. tu yang takut tu.


Sesat di tempat yang asing
impian yuyu nak travel seketul diri di Korea, Paris atau Mesir. teringin sangat sangat. habuan tunjuk gambar gambar gumbira kat anak anak nanti. hakhak.tapi kalau bab sesat la paling tak suka. setakat sesat kat Kolompo boleh talipon rakan taulan, kalau sesat kat sana? haaa..


Kahwin Lambat
hoi. ni paling seram bagi yuyu. umur 22tahun tak kawin lagi sedang kawan kawan lagi tengah timang anak di ruang tamu, tak ke rasa lain macam? sekakat sorang sorang teringin kawen takpe lagi, tapi tak boleh belah bila jumpa rakan taulan, dorang tanya "bila nak kawen, kitorang dah nak ada cucu"

paling lambat yuyu target pun, mungkin umur 25tahun. wuuu T_T


okay. pecah rahsia. sekarang yuyu dah kongsi #ThingIFear. korang pulak?

p/s : sudi sudikanlah LIKE pic yuyu ni

terima kasih sudi baca :)

76 comments:

  1. olololo..comeynyee muke cik yuyu tyme takot :P ehhehe..badut pon takot? hmmmm..

    ReplyDelete
  2. biasalah.....semua orang takut jadi benda yang tak baik rasanya

    ReplyDelete
  3. 'kawe' pon boleh ahhahaha typo!!

    ReplyDelete
  4. ishh...25 muda lg r yuyu...tadela tua sgt klo terlepas kawin dr umo 25 tu

    ReplyDelete
  5. huhuuu...banyak yang kita takot..kalao nak list memang tak cukup kertas A4..

    tapi dkna paling takut Allah tarik balik semua nikmatnya yang Dia bagi selama nie...

    tak boleh nak bayangkan apa akan jadi kan...ermmmm... :(

    ReplyDelete
  6. muka namee macam badut..takut tak?? :D

    ReplyDelete
  7. takut bila nak bersalin and nak mati..uish..macam2 cerita dengar..haihh..@_@

    ReplyDelete
  8. Dalam hidup ni kalau tak takot semua benda pon bahaya jugak.. Ketakotan tu perlu ada untuk membataskan diri kita.. Ekkk ! Tiba tiba dah pulak.. Hehehe :D

    Benda yang paling MTT takot , tak dapat bahagiakan orang orang kesayangan (Famili,kwn2,dan lain2) Takot lukakan hati orang keliling,takot nak hadapi masa depan :')

    ReplyDelete
  9. Ehh. Kak yuyu takut badut? Tak boleh percaya la. Kitee pun pernah tangkap gambar ngan badut masa kecik-kecik dulu.

    Ni gambarnyaa http://www.facebook.com/photo.php?fbid=102855286429842&set=a.131614943553876.81661.100001161141425&type=3&theater

    ReplyDelete
  10. nak buat jugak lah entri mcm ni. boleh x yuyu? kita tkt tua tp ia mematangkan kita.kan?hihi..

    ReplyDelete
  11. peewit!
    pndai wat muke
    meh ikut gi
    jadi cover magazine ke.
    jum2

    ReplyDelete
  12. kak yuyu takot badot? hahaha ,, comel jerr

    ReplyDelete
  13. jom kahwin yuyu..:)

    meh singgah komen entri pendamba

    ReplyDelete
  14. saya takut kan Allah.. haha! jawapan poyo.

    saya takut petir. rasa macam dia nak panah kite je nanti.. hu2

    ReplyDelete
  15. ok, ney baru terasa nak comment. sebab bace bab kawen tu :D HAHAHHAA. seyesly kalau kawen nanti mesti org mcm tak caye je kan YUYU yang kawen. COMEL>

    ReplyDelete
  16. setuju setuju..
    sekarang ieqah da hlgkn takut pd badut..bila jumpa buat buat berani..\

    ieqah takut yuyu takmo kwn ieqahje..HAHA

    ReplyDelete
  17. yuyu,cepat kawen..x saba nk tgk anak yuyu..hik3 =p

    ReplyDelete
  18. kenape tkut badut ?
    badut itu comel..


    p/s: comel giler kak yuyu..

    ReplyDelete
  19. shiema pon same. takut kahwin lambat :D

    jomlah jenguk belog shiema :)

    ReplyDelete
  20. umur 22 tahun masih muda lagi la yuyu. Important dapat cari husband yang sayang yuyu.

    ReplyDelete
  21. uhuhu,umo 22 nk kwen ? muda lg yuyu :)

    ReplyDelete
  22. hee klu ckp pasal perkara yg takut rasanya mcm terlalu banyak woo. heheh.

    tp comey betul muka kaka yuyu yg ketakutan itu :P

    ReplyDelete
  23. rileks le..kaksha 27 tahun tak kawen lagi..*dalam hati takot gile sebab dah rasa andartu..hahah*

    ReplyDelete
  24. 22 tu awal lagi hu3..blajar lu..ti tak gadoh pikir blajar dah ekekekee

    ReplyDelete
  25. Yuyu kan chomel.. mesti ada calon yg sesuai then leh kawen yeee.. tapi better kumpul pengalaman, harta sendiri, kerja bagus2 kan.. bru leh kawen.. wiiwi

    ReplyDelete
  26. whoaa.. semoga cepat kawin!! =) insyaAllah.. benda yg kita takot, kita kena atasi n hadapi.. =)

    ReplyDelete
  27. @nuruashia ♥ heheheh.. enatha la kenapa yuyu takut sangat badut! grr! nuru jahat! gelak yuyu!

    ReplyDelete
  28. @azamyuyu takut juga dengan orang baik depan jahat belakang :p

    ReplyDelete
  29. @fad ali jahat arr fad ni! dah tuka dah! lalala :P

    ReplyDelete
  30. @cik chinta hahah.. tapi banyak kawan yuyu dah kawen :P

    ReplyDelete
  31. mira paling takut yang no 5 kat atas tu..haha

    ReplyDelete
  32. yuyu , liyya pun takut kawen lewat !

    ReplyDelete
  33. muka yuyu takut cm tu??hehe..cumelz..:)

    ReplyDelete
  34. yuyu oit!,.CN umo 25,.chill,.haha,.xkawen lg,.weee,doakan ye taon2 depan ke,.tkot jgk ni sebenonye,.haha

    ReplyDelete
  35. skang tgh pikir tak dapat keje je.. aihh. KPM... cpat la bagi cik pulau posting..huuuu~

    ReplyDelete
  36. yuyu dah ada calon ke ni nak kawen 25 tahun...

    ReplyDelete
  37. @Adylia Qarissab pehhh! tu lagi la takutt! wuuu T_T hidup pun tak guna.

    ReplyDelete
  38. @oniedengan yuyu pun onie takut??? wa!!! best arr!

    ReplyDelete
  39. @Namee Roslan kalau muka akak macam badut, saya suka la ^^

    ReplyDelete
  40. @Faqihah Husni takut gile!! tak leh tengokk.. ketar habis!

    ReplyDelete
  41. @❤ eyeme ❤ heheh ^^ sila kan sayangg! buatje laaa ^^

    ReplyDelete
  42. @izy hahaha.. takut sangat sangattt! tak leh nampak!

    ReplyDelete
  43. @Nafisah Ruslan wuuuuu T_T yuyu pun, kalau dengar petir terus dok diam diam!

    ReplyDelete
  44. @fyy mokhtar hahahaha... ape laa! tunggu la. nnt yuyu kawen, awak percaya juga ^^

    ReplyDelete
  45. @IEQAH hahaha.. buat camne bagi hilang takut?? yuyu tak leh..

    ReplyDelete
  46. yuyu takut badut???hehehehe #gelakjahat :P

    ReplyDelete
  47. Okay zaty takut part kawen lambat =|

    ReplyDelete
  48. sy pling tkut ilang org yg tersyg..

    ReplyDelete
  49. errk, cam mane cik bunny nak like pic yuyu ni? tak dapat buka =.=

    ReplyDelete
  50. yuyu nak kawen umur 25? erm bapa tahun lagi yer..

    mak ai kalau x dapt kerja pasa abis blajr memng sakit hati...

    ReplyDelete
  51. alolololo comey nye yuyu.. heee.
    ain paling takut yang makin tua tue.. haha. tak sanggup rasa nak tgk muka masa tua nanti. kikikiki :)

    ReplyDelete
  52. lagi satu, kalo muka tak nak kedut, makan ayam je =p

    ReplyDelete
  53. ha? yuyu? kawen?

    hohohoho..

    takut2 bila orang terserempak dgn yuyu and hubby, dorang tanya hubby :

    "ni anak ke?"

    muahahhaha :P

    joking ye

    ReplyDelete
  54. btol la. skrg umo 21 pon mbe dah ade yang ade anak. geram je tgk bby ni. hihiihi

    ReplyDelete
  55. muka takut paling kiut aku pnah tengok..

    ReplyDelete
  56. sy 22 gak..

    classmates sy da ramai kawen
    tu perkare bese kat uia :)

    ReplyDelete
  57. heeeee.... takut bila adik kawen lagi awal.. sekali betul.. mula2 rasa tak selesa.. skang dah tak kisah.. =p

    gerun bila report lambat hantar.. waaaaaaaaa... sedang bertungkus lumus.. tapi masih gak nak komen entri yuyu... ekekek..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)