HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Thursday, August 4, 2011

Ya, Yuyu Zulaikha Memang Mata Duitan.

Assalamualaikum ^^

kembali ke zaman hidung hingus hingus tapi comel kemain. *demm! memang tak boleh kalau tak puji diri sendiri*, yuyu akan bawa korang ke zaman takkala yuyu berusia enam tahun. perlu semat di kepala hotak sehebakkk mungkin ya, di usia ini, yuyu :
nama wa JeLo Zulaikha.
  • bertocang. kerna rambut yuyu mencecah pasal peha ayam goreng masak merah.
  • tidak memiliki 4 gigi hadapan sejak 5tahun hingga 7 tahun. 
  • sangat gelap akibat selalu main bola sepak di kala panas terik menikam kalbu.
selekeh kan kecik kecik dulu. tapi wa rilek derr. jangan menghakimi sesebuah buku berdasarkan muka hadapan nye kalian semua. jangan jangan.

nampak je kecik. tapi, bab duit, main popping kolar baju je weh. hebakk kan?

nak di jadikan cerita, seminggu sebelum raya, emak, atok, tok cik, opah, jiran, melah, jenab, tok penghulu , ketua kampung dan guru besar sekolah, memang sibuk buat kuih raya. ingat lagi, kuih tart nenas. pebret tu. bagi sekawah, boleh licin.

bangun tidur, tengok dorang tengah pulun buat. tengah hari pulak tu. menggugat iman yang kental la kan. entah setan mana la yang terlepas masa tu, yuyu terus cakap kat emak :

mak, tak mau posa.

mana boleh tak posa. dosa la.

dah banyak hari dah posa. hari ni ja tak mau. 1 ja dosa. 

sanggup demi tart nenas tersayang. masa tu ingatkan dosa ni macam failed dalam subjek Critical Thinking. semester depan, boleh repeat. -.-'

kakak sakit perut. letih. demam.

tahan la sikit. mana boleh buka posa. 

*dah siap nangis, hentak hentak acuan tart nenas*  nak buka posaaaaaaa!!! nak buka gak posa!!! 

hoish! melampau. mana boleh. tuhan marah!

biar la! korek hidung dah! biar batal dah posa! *cehhh*

bagi la batal posa, makan la kuih ni semua. duit raya nanti, bagi kat orang lain.

ehh. mana korek hidung pun lagi. korek tepi ja. bukan nak bukak posa pun. orang main main.


cehh. padahal siap nanngis hingus hingus masa tu. hedong pun dah korek. -.-' emak pun dah tahu, kalau bab duit, tu saja boleh umpan yuyu. sebab, dari kecik, yuyu suka kemain menabung. setiap kali raya, seluruh duit duit yuyu yang yuyu simpan setahun, akan yuyu humban ke bank.

bila sampai pagi pagi raya, yuyu antara manusia paling cergas di abad itu, bangun pagi bukan melutut mintak ampun kat emak atas kelalaian menjadi anak solehah, tapi terus ketuk pilih sedara mara, ingatkan dorang duit raya. huhuhu. 

di atas kerakusan yuyu mengumpul duit sejak kecik, umur 8tahun pun yuyu dah ada RM2k++ di bank. mok cik kayo. dan, tak heran la kenapa yuyu sekarang amik Islamic Banking kan. kecik kecik pun asik fikir duit.

tapi tu duit, sekarang, siap la sekalian blogger semua. memang yuyu pau duit raya la lepas ni. kihkihkih. *gelak sesopan mungkin ^^*

p/s : doakan yuyu menang IPod Touch ye, tinggal 12 hari je lagi.

terima kasih sudi baca :)

87 comments:

  1. OLOLOLO..COMEYNYEEE XMO POSE EHEHHE

    ReplyDelete
  2. ohh, kak yuyu amek islamic banking.. ingat kan kos ape.. hehe.. U mane eh kak yuyu??

    ReplyDelete
  3. wakakakak sumpah lawak,
    den maso kocik cenggitu gk lahhh,
    money is everytinkk, kuikui..

    ReplyDelete
  4. hahaha.same la kita yuyu. dari kecik suke duit.form 4 amek perdagangan-duit jugak^^ masuk matrik amek perakaunan-duit jugak^^,masuk u amek finance-whoaahhh duit jugak^^.muahahahaha.

    :P:P:P

    kelakar la tengok yuyu berusaha nak dptkan tart nenas tu.lisa dulu suke tart bunga. ehh semua nak same ngn yuyu ni kenapa?=.="

    ReplyDelete
  5. sungguh mata duitan ...dengar duit raya je terus tak jadi nak bukak pose...kehkehkeh

    ReplyDelete
  6. @osHin haisppp! yuyu yang nak mintak kat korang:p

    ReplyDelete
  7. nilai duit dulu agak kecik jer...nak kumpul rm2k kene tunggu sampai 8 tahun...sekarang nih..agak2 baru lahir duit dah ader cecah 10 ribu...!!!

    ReplyDelete
  8. @nuruashia ♥ heheheheh.. biasa la... nak sangat tart nenas tu :p

    ReplyDelete
  9. kelakar la yg korek idong tu.hehe

    ReplyDelete
  10. wahhhaa..macam ni boleh contohi yuyu...menabung...!!ainie mmg susah nak menabung..tapi bile da bace entry yuyu ni..tergerak pulak nak menabung (-.-)"
    hehe..yuyu nak wet aye..huhu..nanti pagi2 raye nak ketok pintu belog yuyu ni nak minx wet aye..hehe

    ReplyDelete
  11. @a n a s t a s y e a hehehe.. zaman muda muda.. tapi membawa sampai sekarang -.-'

    ReplyDelete
  12. yuyu, i've got something to talk about Malaysian Unknown. Check it out in my blog.. =)

    ReplyDelete
  13. ha'ah.. ingat kan kos berblog.. hek3.. x de la, ingat kan kos law.. ^_^

    ReplyDelete
  14. HAHA, sabo jelah. larikkkkK!! tak silap2 eden yang kene pau.

    ReplyDelete
  15. kalau yuyu datang ketuk pintu rumah masa raya jangan kasi masuk..! hahaha

    selamat bpose =D

    ReplyDelete
  16. hehe..sama la kita cik yuyu.. masa kecik siap ayah umpan ngan duit.. sehari posa dapat singgit.. masa upsr dapat satu A dapat seratus.. pulun tak hengat..hehehe..

    ReplyDelete
  17. adehhhh comelnyer klenangan yuyu masa kekecik.. akak tak hengat plak da..

    ReplyDelete
  18. Amboii yuyu mmg mata duitan! Dengaq ja DUIT terus lupa pasal tart kesayangan! :P

    ReplyDelete
  19. apesal telah mengexpose kue feveret cikgu (tat nenas)...rindu kt kampung...huk3....

    ReplyDelete
  20. yuyu kan dapat duit lebih, yuyu la bagi duit raye..hee mate duitan gak..hee

    ReplyDelete
  21. @osHin

    moga Yuyu mencapai apa yg dihajatkan...(^_^) be positive n u'll success!

    ReplyDelete
  22. hrp2 thn ni ahkak dpt duit raya jgk dik non , psl thn lepas & b42 tu pun dpt..wakakakak syok kalau jalan2 dgn adik2 ...akil dok berdukung dgn ayah dia...

    ReplyDelete
  23. @Lissa entah entah awak kembar yuyu yang hilang tu!!

    ReplyDelete
  24. MONEY CAN'T BUY EVERYTHING...BUT EVERYTHING NEEDS MONEY...:) nak xtra income dgn platfrom yg diiktiraf pihak2 berwajib..visit my blog edurich2u ok...:)

    ReplyDelete
  25. @Salim Harmanain hehehehe.. kalau yuyu buat hal, mesti mak cakap pasal duit :p

    ReplyDelete
  26. Aiya...kuat lihai aa....kicik2 suda main duit aa...bubble kecik2 dulu duit pun buat kapal terbang...kena rembat dgn bapak la lepas tu...

    ReplyDelete
  27. eh2 sama la kita suka duit tapi susah nak menabung :)

    ReplyDelete
  28. datang ruma baru dapat duit raya! hihi;P

    ReplyDelete
  29. memang xboleh blah cerita..

    dgr duit jer, terus nak puasa balik ye :P

    ReplyDelete
  30. banyaknya duet yuyu..jeleeessss

    ReplyDelete
  31. huhu..hebakk..kecik2 dah kumpul byk duittu..nak mintak skit..aiks dah tukar ke header..bakpo tukar header org lidi pulok doh..

    ReplyDelete
  32. @y u y u Z u l a i k h akembar???ouhh tidak!jauh sekali...lissa ta cute cm yuyu. mane ley jadik kembar..sobbbsss..sobss...sobsss...
    *batal pose da.buleh makan ka?^^

    ReplyDelete
  33. haha..comelnya..dr kecik pun perangai yuyu dh comel..sama la mcm adik ida..kalo sogok dgn duit barula dia nk puasa penuh..heheee

    ReplyDelete
  34. yuyu comey... Ok, da leh mintak duet raye tak? ahaks!

    ReplyDelete
  35. Woh skrg mesti dah kaya kan. Menabung lg ke?

    ReplyDelete
  36. hahaha. lawak laa yuyu nie.. yuyu , comey je yuyu nye doodle.. :)

    ReplyDelete
  37. @Mrs. Norrie huhuhu.. sekarang dah boleh dapat lebih kann :P

    ReplyDelete
  38. Yuyu ni masa kecik comel-comel je tahu :)

    ReplyDelete
  39. yuyu, baru hari ke-4 puasa la yuyu, dah cerita raya dah? haha. :D

    ReplyDelete
  40. yuyu!
    kite sameee!
    suke gile tart nenas..tapi yuyu lag dasat la..hehehehe
    comei tol!

    ReplyDelete
  41. kutip duit raya lagi tahun ni.JANGAN tak kutip. Nanti abis belaja malu dah nak p ketuk /beratuq depan depa. haha.Tahun ni sis aiman la yg kena bg duit raya dah... =( em.

    ReplyDelete
  42. comel..hehe...raya nti jom kutip duit rya

    ReplyDelete
  43. Yuyu dearest, cun per header tu. i like.

    ReplyDelete
  44. ai sampai sekarang kazen kasi duit raya
    anak dapat mak dapat
    ngeeeee

    ReplyDelete
  45. hahaha..cumelnye kak yuyu time kceik2 dulu.cheqwa kecik2 dulu puteh mai skang gelap.wakakaka.kecik2 dulu memang suka p minta dwet raya umah ke umah.siap ada beg tuk isi duit lagi.haha

    ReplyDelete
  46. kak yuyu,raya tahun ni beraya kat mana?langkawi ka??? ^_^.nak p umah,nak pow dwet raya.haha

    ReplyDelete
  47. patut la... mata duitan upanya..hahaha...rukia

    ReplyDelete
  48. yuyu ni memang comel sehabis mungkin ! haha..syik gelak je masuk sini..hahahah

    ReplyDelete
  49. amboi sampai rm2k... sekarang mesti dah byk kan? bak sikit... ^0^

    ReplyDelete
  50. yuyu, cuba stail dan cara yg sama mcm dulu wat kat lelaki masa depan..mana tau dapat lebih duit raya nt..hehehehe

    ReplyDelete
  51. hehe comell kan kamu! i follow ye..

    ReplyDelete
  52. kayo kau yuyu.. sebab tu mata duitan..
    jgn lupa duit raya utk anak2 den..

    ReplyDelete
  53. pergh. 8 tahun dah 2k? bak sini sikit. haha :D

    ReplyDelete
  54. comel gila :) i follow u. i tinggal kan link ok darl
    :DD

    ReplyDelete
  55. nak duit raya kene datang umah dan buat aksi2 comel dulu..lalala

    ReplyDelete
  56. salam,

    hehehe..kelakar gak baca awk nyer cier time kecik2..bab duit raya nie memang best kan time kecik2 dulu..smpai siap fight ngan kawan sape duit raya bnayak..hehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  57. best baca entri yuyu ni..chomel sgt..
    takpa mata duitan demi masa depan..
    janji duit halal kn :)

    ReplyDelete
  58. ntah2 nnt kite akan bertemu dlm bidang kerjaya..tqah pure banking..^_^

    ReplyDelete
  59. main bola sepak dulu2 dgn laki ke pompuan ? hoho
    ramai lagi yang mata duitan kat dunia ni , termasuklah Zakwan , hhohohoho xD

    Jom Singgah Blog Zakwan ! Baru je tukar header :)

    ReplyDelete
  60. waa..manyak nya $$$$ yuyu!nak sikit yuyu -.-'.kak yuyu,nak tanya,amek islamic banking bes x? sbb nina ni form 4..

    ReplyDelete
  61. bkn main ugut nak bukak posa bila dgr xdpt duit raya trus xjadi..hurm yuyu ni nakal la hehe

    ReplyDelete
  62. nak duit raye jugak..

    salam perkenalan cik yuyu.. :)

    ReplyDelete
  63. yuyu kecik mang org kasi duit ghaye la,huwarrrrrrr!

    ReplyDelete
  64. hik3..kicik-kicik dh pndai menabung..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)