HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Sunday, July 31, 2011

Sungguh Sadis.

Assalamualaikum ^^

   
demm, ter-Wordless Wednesday sekali lagi. -..-'

bayangkan situasi penuh menghempuk batu ke dada ni :

bangun sahur sorang sorang kat hostel,
takkala makhluk lain bersahur bersama rakan taulan dan keluarga.

berbuka makan nasi goreng cina sorang sorang,
takkala orang lain sibuk berpusu pusu curik curik murtabak kawan.

saat orang lain pergi tarawih bersama keluarga tercinta,
ada makhluk ni, macam loner nya terawih sorang sorang di masjid.

saat tengah lapar kemain,
teringat kuih muih buatan emak yang mampu buat samun dari tangan adik.

meringkuk di katil, sambil terbayang,
teringin nya jadi tamak haloba kat bazaar ramadhan.

talipon emak, tanya "buka japgi makan apa mak?"
mak jawab "alaa, makan biasa biasa ja" .
adik sampuk kat belakang "mak, ikan bakar nak beli berapa? abang beli air tebu sat lagi".
sampai hati kalian. tskk tsk


memang tak sempat nak sedut hingus cecah ke lantai. sedih kemain dengan keadaan sekarang. semua rakan taulan balik kampung halaman. terpaksa lah menjalankan ibadat berpuasa ni seketul ketul di bilik nak sunyi sepi ni.

waktu ni terasa macam, adakah ditakdirkan Yuyu Zulaikha kena hadapi Ramadhan sorang sorang. kalau ni lah takdirnya, sobbsobb, yuyu rela dengan hati terbuka. sabar. sungguh sadis.

p/s : kesepian tanpa kawan yang balik kampung, dan keluarga nun jauh di Langkawi :'(

terima kasih sudi baca :)

63 comments:

  1. hehe. sabar ye yuyu. jangan sedih-sedih :)

    ReplyDelete
  2. ala, ciannya... sbr ja la kak...

    ReplyDelete
  3. sob sob..sedihnyeee....
    sabar ye kak yuyu !

    ReplyDelete
  4. sabau ye kak yuyu..saya teman dalam belog okeih!! :)

    ReplyDelete
  5. hahha..sedihnye hari pertame dye pose :P
    nah ambik 20sen pegi beli aer soya campur cincau...nyum3! :):)

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah dpt puasa ng fam tahun neh.. thn2 lps, ng kengkawan jee..

    ReplyDelete
  7. alaaaaa.kesiannye..meh sini buka ngn lisa.lisa masak ikan masak lemak cili api,sayur kacang dengan air tebu freshh punye*baru beli kat bazar tadi... yumyyyy!!!:P:P:P


    p/s;sabar ye yuyu,lisa dulu pun pernah rasa macam yuyu. rasa sedih kemain lagi.takpe. demi masa depan kan^^

    ReplyDelete
  8. alalalalalla yuyu..jangan sedey2 la...esok2 kawan2 tuh balik la..

    ReplyDelete
  9. alala kak yuyu sbar yer

    p/s:: air ats tue mengugat iman lg

    ReplyDelete
  10. kak yuyu
    jgn sedih2 :)
    biar fara temnkn kak yuyu
    hoho :D

    ReplyDelete
  11. meh balik umah onie mehhhhhh :D

    ReplyDelete
  12. selamat berbuka puasa adikku. : )malam nanti jgn lupa terawih.

    ReplyDelete
  13. tamo sedeyh2 ye yuyu!happy fasting!;D

    ReplyDelete
  14. adatlah bila dah jadi perantau. :) sambil nyanyi lagu dendang perantau khas utk adikku yg comel.

    ReplyDelete
  15. ergh, tergugat iman tgk air! arghh.. hehe ^^

    ReplyDelete
  16. olo ciannye..meh beeha teman meh...

    ReplyDelete
  17. olo ciannye..meh beeha teman meh...

    ReplyDelete
  18. kak yuyu . jangan lah sedih ekh . tabah ! tabah ! be strong . orang comel cantik macam kak yuyu kene tabah ((:

    ReplyDelete
  19. ololo jgn sedi2. salam ramadhan sis :)

    ReplyDelete
  20. jom berbuka dgn eyka jom yuyu :)

    #eyka pon loner gak..hurm..=.="

    ReplyDelete
  21. huhuhu...saba yuyu, pegalaman tu... ti tkenang pgmalan cam ni..
    t jgn tak g terawih ye.. ramai kawan2 ti...

    ReplyDelete
  22. ENTRY KAK YUYU YG TNJUK AER UW BTOL2 MGONCANG IMAN..HAHA.

    ReplyDelete
  23. hihi...sabo kak yuyu,kita kan anak di perantauan..kena banyak bersabo.kekeke.selamat berbuka kak yuyu ^_^

    ReplyDelete
  24. sabar yuyu ep... ari tu, sy ade pergi kg halaman yuyu. g borong coklat. hehehe...

    ReplyDelete
  25. ciannn cik yuyu..
    tapi ramai teman kat belog ni boleh temankan cik yuyu. huhu.

    ReplyDelete
  26. don't be sad sis. maybe belum tiba lagi waktunya berpuasa dan berbuka puasa bersama familyyy.
    anyways, selamat berbuka puasa ya :)

    ReplyDelete
  27. wuwuwu
    jgn sedih ye adik ku yuyu
    caabaran tuuu
    insyaAllah x lame lag dh bole pose 30 ari..ups~ eh..kurg2 pon dgn mak taw..
    jgn sedih2 ye =)

    ReplyDelete
  28. cari rakan duk sebilik takmooo..degil lagii...^^

    ReplyDelete
  29. yuyu..kita ada teman ni..hehe

    ReplyDelete
  30. wahhh. kite same lah kak yuyu. puase bulan nih mmg sadis sangat2. dah laa sahur sorang. pun same sahur nasi goreng cine. berbuke puase pun sorang2 jugak. :'(
    mama masak tok berbuke puase kat uma mesti sedap2. tsk tsk tsk :(

    ReplyDelete
  31. air tu....air tu....air tu.....




    ish!!

    ReplyDelete
  32. huhuhu menitis air mata baca (tipu)

    huhuhu menitis ayaq liuq tgk gambar atas (tipu)

    ReplyDelete
  33. yuyu, I puasa dekat rumah tahun ni.terima kasih UiTM. haha jangan cemburu ok, xde niat. ;D

    ReplyDelete
  34. alololo~sian nyer syg i nih..meh i temanakan u meh..hehe ^.^

    ReplyDelete
  35. aloo. tak mo sedih2 Yuyu...meh fyqa teman kan eh.. :)

    ReplyDelete
  36. adik yuyu,kitepun same jugak, sorang2 sini. dah nasib badan. :(

    ReplyDelete
  37. alahai kesiannyer yuyu.... jangan sedih k.... tabah tau...

    perkara yang tidak sepatutnya dilakukan pada bulan RAMADHAN
    (JANGAN KLIK JIKA ANDA TIDAK PUASA)

    ReplyDelete
  38. kesian nok ni.. nanti kte gi bazar ramadhan sesame yek.. :")

    ReplyDelete
  39. alala,,sabo ye yuyu,,takpe ,,mybe satu hari nnti mesti dapat Ramadhan di rumah bersama keluarga tercinta,,hehe,,^^

    ReplyDelete
  40. alahai... jgn sedey k... memember blogger ramai y temankan yuyu... :-)

    ReplyDelete
  41. ololo cian nye kat die..sabar2..

    ReplyDelete
  42. xmo laaa sedih2 yuyu... ain kann ade.. hehe

    ReplyDelete
  43. Kenapa situasi kita berdua macam lebih kurang sama? Jom nangis secara berjemaah! Waaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  44. sobsssssss...... nanges ingus cecah lantai jugaaa,,,

    ReplyDelete
  45. kesian sungguh...biasa la tu dugaan di perantauan... be strong k.. :)

    ReplyDelete
  46. jom yuyu datang sunway sofea bawak g baxazar ramadhan macam macam ada. :D hihi


    http://engkusofea.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Sabar ye yuyu.fyka dulu pun macam tu jugak.;) 4 tahun tak dapat berpuasa dgn family.Tahun ni baru berpeluang.Fyka doakan yuyu dapat berpuasa dgn kegembiraan.;)

    Apa pun,Salam ramadhan!;)

    ReplyDelete
  48. huhu sabar ye dik.. akak pn puasa sorang2 ni.. sebab kerja akak ni memang susah dapat peluang cuti apetah lagi cuti2 yang special macam ni.. anak, family sume kat kampung.. tapi tak kira! akan ku curi2 pulang ke kampung wakaupun sehari dua!

    ReplyDelete
  49. lumrah menjadi student dear...rayer nanti boleh jumper kan? jangan luper beli apollo untuk akak kat langkawi...heee...

    ReplyDelete
  50. biasalah tuu. nasib yuyu blaja dlm negara. kalau luar negara msti lagi terasa sedih dan pilu menusuk kalbu. huhu :)

    ReplyDelete
  51. Sedapnya tembikai laici.. aduh tergoda lagi..


    Sabar ye dear, dugaan hidup anak rantau... sabar ye..

    ReplyDelete
  52. aduhai.. first2 tpandang gmbr tema n3 ni kt fb yuyu ingtkn air tu yg yuyu mnum sahur td/ bke pose smlm..telan liur sofia dbuatnye. tp upe2nye nk gtau dia bpose sorg2.. cian yuyu.. tp cian kt sofia jgk sbb nsb kte sme je.. sob..sob.. (T_T)

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)