HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Thursday, July 14, 2011

Si Comel Yang Mencairkan Hati.

Assalamualaikum ^^

entry kali ini, yuyu nak tepek gambar gambar comel kemain! yuyu ni spesis manusia yang geli lagi lah takut dengan natang nama kucing. tapi sebelum ke kelas Statistics semalam, terjumpa kucing comel kemain di tepian tangga.

grr. apa lagi. yuyu cepat cepat selongkar semua celah bedah mencari cucu di mana ada. nenek ku kawen dengan anak raja. ehh. termelalut. yuyu selongkar habis beg mencari kamera. puih. tak bawa pulak. maka, jasa henset cikai cap "sila baling saya ke laut", membuatkan yuyu dapat juga upload kat entry ni.

4 ketol makhluk tak reti nak berjasa kepada negara. asik tidur je.

terima kasih henset kamera 2mp ku. *siyes masih di zaman penjajahan jepun*

bila yuyu godek godek makhluk makhluk comel tersebut, pisah kan satu persatu, cepat cepat dorang kembali ke pangkal jalan, kembali tidur antara sama satu sama lain. memang lagi geram la yuyu di buat nya. haish. nak saja pijak.

ubah posisi tidur selepas di kacau pengganas.


mula mula yuyu ingat, ada orang yang letak doran cenggitu. tapi tuntas, bila yuyu buat eksperimen ke atas 4 makhluk comel tersebut, ya, ternyata dorang memang tak boleh tak mengcangkuk leher antara satu sama lain. memang tak boleh pisah. hmm. sweet.


video

abaikan suara pengganas yang cuba memecahbelahkan mereka.


balik dari kelas pun, dorang masih setia tidur di tepian tangga. bersungguh sungguh dorang tidur. comel betol. kan kan kan? comel kan?

lempang juga satu satu ni.

comel kan kucing. kucing kan haiwan kesukaan Rasulullah. menjaga kucing juga, dengar nanti bila di akhirat, kucing tersebut akan selamatkan kita. *betulkan kalau yuyu salah* . tapi, yuyu memang takut dengan kucing, lagi lagi yang jenis besar.

kadang kadang, teringin belai belai kucing macam selalu orang buat, rasa kucing macam haiwan yang sangat manja. yuyu pernah nak try main main dengan sekor kucing tu, tetibe tanpa di suruh, dia geget jari yuyu. apa lagi, terus takut sampai sekarang.

tapi, yuyu pernah tengok sorang Omputih ni dekat Langkawi, sayang nya beliau kat natang kucing, Omputih tu selalu ke pasar jual ikan, cari kucing terbiar, dan usap usap kucing tersebut tanpa berlapik. bagi makan, dan dokong. haish. penyayang betul.

tapi, secomel comel makhluk kucing tu, tolong lah cakap makhluk bertudung litup biru ini lagi comel. muhehehe. tolong tolong! teringin sangat nak kembang hedong 14cm persegi untuk hari ni. tolong la cakap ia comel. kihkihkih. muntah hijau.


p/s: tadi sahur, ingatkan nak puasa, sampai je nak tengah hari, termakan cekelat, dah sedap sangat, terus je makan. haish.

terima kasih sudi baca :)

121 comments:

  1. haa comel sgt itu kucing...

    tapi x secomel yuyu

    eka puasa harini..nasib x minum air..huhu

    ReplyDelete
  2. comelnyeee...kucing tu! HAHAHA
    adek beradek peluk2 nak kumpul haba..
    btw,kucing pkai tudung tu cmel sgt.. ^^ yuyu, puasa sekerat! HAHA

    ReplyDelete
  3. comel la yuyu. tp comel lagi saye. buley cmtuh ? guraw je yuyu yang comel lotey :D

    ReplyDelete
  4. kecik kucing ni tidur sama2..dah besar dorg mengawan sama2..hahaha

    ReplyDelete
  5. makhluk yg bawah sekali tu,acececeey :P

    ReplyDelete
  6. wahhhh comelnyerrr dik.. geram akak tengok.. dah lah peminat kucing...

    ReplyDelete
  7. semanis2 si tampok manggis,manis lagi buah rambutan..secomel2 kucing comel, comel lagi si Yuyu yang comel..boleh mcm nie Yuyu?hehe

    ReplyDelete
  8. hahaha...comelnye natang bernama kucing tu...Jay ada seko kat rumah....baka american short hair..hehehe..kiteorg jumpa kat tepi pantai...sekrg dh beso giler...tapi nak banding kucing tu dgn makhluk yg bertudung biru tu..makluk bertudung biru tu mmg comel sesangat..siyes tak tipu(nak mengampu sket)hahahaha...

    ReplyDelete
  9. seyes comel budak2 nih..ehhh..budak2???erkkkk

    ReplyDelete
  10. comelnyer..kalau dekat dengan umah nad..nad dah amik semua letak kat umah..sebab kat umah nad memang nak bele kucing jer..hik hik..:)

    entry terbaru::Buffered Earnings Melekat Di Blog Ini

    ReplyDelete
  11. kucing comel :D

    yuyu double comel :DD

    ReplyDelete
  12. pasaipa bckground voice tu comey sgt yuyu.!!!!
    mst suara yuyu kan???

    ReplyDelete
  13. alolololo.. tomelnye... yg bawah skali tu anak kucing jenama apa ea? hehehehehehehhe

    ReplyDelete
  14. comel nya kucing2 tu. ekceli kite pun geli dgn kucing. tapi bila tengok gambar2 di atas. macam jatuh hati dgn kecomelan kucing2 tu la pulaks.. hehehe.

    *tahniah yuyu, dah byk entry untuk harini. kite syukeeeeeee :)

    ReplyDelete
  15. hahaha bole plak termakan cekelat..
    hihi

    ReplyDelete
  16. haah...memang comel, baca ja n3 yuyu ni...terus teringat dekat ABU di rumah.kelmarin jumpa dekat market KELIBANG...yuyu tau dak market kelibang?..klau org lgkawi mesti tauuu.Kesian kat ABU..jatuh dlm longkang..x sampai hati tengok terus bawa balik rumah.

    ReplyDelete
  17. ish ish ish sian la kucing2 tu kesejukan,. nape tak singgah 7 eleven beli makanan kucing yg peket2 tu,.

    ReplyDelete
  18. @Cik Eka hahahah.. yuyu siap laggah air dahh.. ishh~ rugi.

    ReplyDelete
  19. serius comel..salah satu cara untuk hilangkan stress adalah bermain dengan kucing..:)

    ReplyDelete
  20. @...Minah BluR... hahah.. drang adik beradik. mak dorang tak comel pun.. muskil

    ReplyDelete
  21. cheqwa suka kucing!kak yuyu,rugi woo takut kucing..kucing bkn makan kak yuyu pon...hehe

    ReplyDelete
  22. @Jay hahahah.. bak number acc bank.. nak bank in pat posen :p

    ReplyDelete
  23. yuyu jaat, kacau depa tidoq..comey giler sume..pos kat dla sekor

    ReplyDelete
  24. @Nadya O'Conner wahhhhh~ amik la yang ni! semua comel.. tapi dorang tak berbakti.. asik tidur je -..-'

    ReplyDelete
  25. whahaha..yuyu jht ni buli kucen..hikss cumel ^^

    ReplyDelete
  26. @~naddy~ hehhehe.. suke nyeee :p lalalal~ awak pun comel la sayang~

    ReplyDelete
  27. yuyu!!! comelnya. macam yuyu! haha. kenapa tak join selit tido sekali!! haha. namee suka sgt kucing tp bulu jela buat namee tak tahan. athmaa...

    ReplyDelete
  28. Sama ah. Takot sgt nak pegang kcuing huhuh. Dah cuba berkali2 tp gagal juga.

    ReplyDelete
  29. gelagat anak2 kucing ni sgt comel... ngee.. err nak satu bleh...

    ReplyDelete
  30. wuiiiiiiiii.......cian tucen tu disuruh nye bangunggg

    ReplyDelete
  31. comel nye.....
    kuat tido ep?
    kalu alih pom tetap tido bersama.
    comel!

    ReplyDelete
  32. yuyu comel macam kucen tu. heeeee.
    lisa dulu suke bela kucen gak tapi die berak sepah2. ta suke!! huhuhu

    ReplyDelete
  33. HAHA !

    YUYU JAAT, ADA KE TARIK TARIK CAMTU. HEHE

    KACAU MEOWMEOW TU TIDO.. JELES LA TU DORANG NAK BERMANJA,KAN3...

    HIKHIK ^^

    ReplyDelete
  34. tadi nampak yuyu komen kat blog hidayat yang blog pasal pets tu.. pastu bukak blog yuyu ada entry pasal pets..hehehehe..
    comel la kucing kat atas tu..huhu
    yuyu klaw free singgah la blog kite..hee~

    ReplyDelete
  35. jahat!
    kco kucin tido..
    hahaha..

    ReplyDelete
  36. kucing suke tido hempap2 sbb nk haba....makhluk yg kat bawah tu sememangnye comel...satu fakta yg x boleh disangkal XD

    ReplyDelete
  37. comelnye suara. macam budak budak. hehe

    ReplyDelete
  38. ohoho :) kucing comel.yuyu pun comel :)) saya pun tak berapa suka kucing.tapi bukan benci.tak suka kalau bulu dia tercabut jee. :)

    ReplyDelete
  39. hehehehe...dugaan betul cokelat 2...ngee..comelnya kucing tp kita pn sama mcm yuyu...xberani nak belai kucing..hehehe

    ReplyDelete
  40. serious , suare kak yuyu mmg comel . hehehe

    ReplyDelete
  41. yuyuuuu! comelnye kucing2 tuh sumeeee! sakit jantung jap tengok td. tp bile tgk gambar si bertudung biru, pengsan terus sbb cute sgt. tehee.

    ReplyDelete
  42. gila suweeeeeeeet kucing tuuu. tamau dipisah pisah kan kan :D

    ReplyDelete
  43. nape lah suara yuyu comel sgt tu =.="

    ReplyDelete
  44. comel nyer.......
    amboi yuyu nakal yerk kacau kucing tue...hehehe

    ReplyDelete
  45. comeynye kucing..cube yuyu tengok kucing kat sini :)

    http://ezzatyharith.blogspot.com/2011/07/adik-baru-lagi-p.html

    ReplyDelete
  46. cik yuyu,

    hep...kacau kitten tidur...nakal ni.babab kang.....hheeee

    ReplyDelete
  47. Chumelnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...... Geram pulak tgknya..Sabar Yuyu sila jangan pijak mereka akibat terlalu geram.. =.='

    ReplyDelete
  48. comelnyerrrr.....

    polo yuyu skli...

    http://akutetapaku85.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. hai yuyu....lama la jgk kucing tu tido kan? dari yuyu g kelas sampai balik kelas...lena selenanye dorg tido..btw, comel la kucing-kucing tu..
    yuyu pon comel jgk :)

    salam ukhuwah..

    ReplyDelete
  50. kak yuyu sy nak kittens tue..geram nengok

    ReplyDelete
  51. haha. mengong yuyu. comel lah.
    anak kucing kat hostel yaya dulu tak mesra langsung dengan orang. nampak orang je lari. -.-

    ReplyDelete
  52. slalu maen ngan kucing2 ni gak..weee

    ReplyDelete
  53. chomel tol baby cat tuh!!!! dah la memang hantu kucing huhu..:D..comey comey...yang picture last skali tu pun comeyy!

    ReplyDelete
  54. dik yuy..naper jahat sangat kacau kucing tidur ni...ish...babab montot kang...

    akak pun sbenarnya geli dgn kucing... akak selalu perasan kat ofis akak ni ptg2 ada apek ni dia cari mana2 kucing terbiar pastu tabur frieskis kasi mkn...baiknya org tu...

    ReplyDelete
  55. haha..so cute (kucing dan yuyu..) (^_<)..entry akak pon letak pasal natang kucing ni jugak..tapi duk tidur dlm cawan..geram tgk..ngeee...

    ReplyDelete
  56. Kasar gila cik Yuyu kite ni tarik kucing-kucing tu. Sakit tau!

    ReplyDelete
  57. nakk kucen !! tapi mama tak suke ade kucen dalam umah :(

    ReplyDelete
  58. wuargh! comeyl kucing tuh kan..yuyu juga..;) pat bagi 50sen nak beli cekedis..mkn sorg2..;p

    ReplyDelete
  59. bagi bangla je kucing ni..nnti besar boleh makan kucing goreng..haha

    ReplyDelete
  60. mcm kak yuyu jugak..nmpk kucing mmg omei tp takut la nak pegang dorang..

    ReplyDelete
  61. ala cmel nye dorg..

    lau ade kat umah tu konfem da picit2 bdn dorang tu...huhuhu

    ReplyDelete
  62. wah, sampai macam tu sekali tidur, comel-comel. :)

    ReplyDelete
  63. comel gila kucing tu mcm kak yuyu

    ReplyDelete
  64. yang putih oren tu...

    teringat kat bunbun...

    ohhh...

    huwaaaa~~!!! :'(

    ReplyDelete
  65. sore yuyu lagi comelll gileeeesssss ;)

    ReplyDelete
  66. comel2 semuanya.. mata yuyu pun dah mcm mata kucing yang comel..hihi

    ReplyDelete
  67. COMEL gilaaaa....! sangat, sangat adoreable lah! tapi i xboleh bela anak kucing, nanti kena makan dengan anjing so i ada kura2 je...

    oh btw, u mmg cute ;)

    ps: I xkomen sbb nk kiss dari u tau. hahah.. ;p

    ReplyDelete
  68. comelnyee sore kak yuyuu XD
    kite ade kucing jugakk taw, kucing mmg suke giget tgn manusia. kehkehh :)

    ReplyDelete
  69. olololooorr... comeyy nyerr ! Suka yaw Lyssa nenokk anak kucing tuh . hmm . tringat pulak kucing Lyssa yang dah ilang 20 hari tuh . :'(
    Sedih jer.. :( Rindu kiceng Lyssa....

    p/s : Aiyooo Yuyu . Ganas nyer yuyu tarik kucing yang ada tompok itam tuh.. kesian kat dia. hek3!

    ReplyDelete
  70. Yuyu..ieqah pun tak suka laa natang name kucing tu..
    tapi kita suke kucing yg disini KLIK AJE

    anyway yg bertudung biru tu cutelaa

    ReplyDelete
  71. hai yuyu. nampak nye kita satu kolej. satu klas statistic lg. haha. patutlah penah nampak. ooo yang kecik kecik tu =)

    ReplyDelete
  72. heee...comel la kucing2 tu dik... sebab dalam perut diorang dah biasa cangkuk mencangkuk kot...so sweet :) first time comment dlm blog ni..hihi

    ReplyDelete
  73. Cat tu mmg comel, Yuyu pun comel!

    ReplyDelete
  74. yg hitam tu mcm kucing han la...huhu

    ReplyDelete
  75. sape lg comel?
    no 1 comel : salwa
    no 2 comel : yuyu
    no 3 comel : kucing2 tu.
    kihkihkhih :DD
    http://salwaismail.blogspot.com

    ReplyDelete
  76. hhee.. ala yuyu.. cube try berani2 kan diri.. rugi taauuuuu x dpt belai2 meow ni.. mereka beshhh.. hehe.. tp cari la yang stok muka baik gigi tumpul kuku xde br buat testing.. hehhe

    ReplyDelete
  77. comelnye kucing. kalau nak puase, kite kene setkan dalam minta.. 'harini aku puasa' ok! tp biase la manusia cepat lupa.

    ps: saye ni silence reader blog akak. bru terase nk comment :D

    salam taaruf dari bumi Europe :D

    ReplyDelete
  78. cara yuyu pengang kucing tu dah agak..yuyu ni takut kucing..hahahahaha..comel kucing tu terasa maw gigit2 hidung mereka...yuyu comel sikit la dr kucing tu..tapi kucing tu comel banyak dari yuyu...hahahahahah gurau jan marah :P

    ReplyDelete
  79. yuyu jahat! kacau kucing2 tu tido. hehe. omeynye omeynye :3

    ReplyDelete
  80. comelnyaaaa! comel mcm yuyu jugak!

    ReplyDelete
  81. secomel-comel anak kucing itu , lagi comel kak Yuyu Zulaikha :D

    heheh , saya sayang kucing !

    ReplyDelete
  82. suara kak yuyu pun comel :D hahah , tengok vid tu , teringat pulak kat lagu Jangan Pisahkan :) memang sesuai pun dgn kucing2 yg comel comel tu .

    ReplyDelete
  83. bibir yuyu comel la. sharp bentuk atas bibir atas :p

    ReplyDelete
  84. ok kucing comel, yuyu ermmm..ader lah sikit comel...kui3..

    ReplyDelete
  85. chumeyyll nye kucing tu~ nak satu bolehh?

    ReplyDelete
  86. yuyu jahat! pisahkan kucing tu. but statement yg bawah tu betul la, yuyu lg comel dr kucing tu. haha. ;D

    ReplyDelete
  87. KIHKIH.PUNYALAH COMEL KAK YUYU PANGGIL 4 KETOL :D

    ReplyDelete
  88. YANG BROWNISH TU CUTE GILAAAAAAAAAAAAAAAAA

    ReplyDelete
  89. YAN SUKA TGK KUCING TPI TAKUT DGN KUCING.TERUKKAN T_T

    ReplyDelete
  90. haha.. kiut.. kucingtu lah yg kiutnye... hik hik. nak sekoq buleh ka yuyu?

    ReplyDelete
  91. Awwwwww ~ comelnya .. tidur bertindih ~ Kucing Wieya pondan ! . *actually, jantan. asl nampak kucing lain gaduh, dia dulu yang lari .. tak pernah nampak dia bergusti dengan kucing lain . -.-'

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)