HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Friday, July 1, 2011

Kulit Babi dan Aku | Zaman Kanak Kanak Yuyu

Assalamaulaikum ^^

cakap pasal zaman kecik kecik comel yuyu dulu.sangat berbeza dengan yuyu sekarang. kalau sekarang korang akan tahu yang yuyu adalah gadis paling sopan abad ini. *demm. popping collar patblas kali*. tapi, ni semua sekarang, dulu, yuyu mempunyai sifat nakal kemain.


teringat dulu........


umur enam tahun saja, atok dah mula didik yuyu untuk bangun pagi. bukan untuk tolong atok lenyek tepung cekodok. bukan bukan. bukan juga memulakan aktiviti ekport dan import di sekita pelabuhan Klang. tapi untuk solat subuh. murni nya (-.-")

awal awal boleh la. sebab selalu dapat puji, tapi dah makin hari makin malas. dari solat pukul 6.30 pagi selalu nya, tapi terus jadi bangun 7.00pagi. bila azan subuh saja, mesti yuyu tarik selimut lalu tidur dengan aman. mata tutup rapat rapat kononnya tidur. atok panggil pun dah malas sahut. satu hari atok cakap

"sapa tarik selimut masa azan subuh, dia bukan tengah selimut, tengah pakai kulit babi"

gluppp~ tertelan halkum yuyu dengan kadar segera.


rasa takut sangat bila dengar selimut kulit babi. tapi malas masih ada. tak lekang. esok nya bila tengah tidur, seronok saja selimut, bila dengar saja azan, yuyu akan cepat cepat buang selimut jauh jauh. siap tolak dengan bantal.

kulit babi kannn. -..-'

tapi, bukan terus pergi solat subuh. yuyu tolak konon nya kulit babi, dan letak banyak bantal atas badan yuyu. ganti selimut. hmm. asalkan bukan selimut. hampeh kan. sampai ke siang yuyu letak bantal banyak atas badan. dah bangun, baru amik selimut. konon nya dah tak jadi kulit babi.

kecik kecik. sekarang tak dah. sekarang bagus punya. ciri ciri menantu pilihan. *psst. sila sampaikan kat mok cik mok cik yang ada anak hensem*


banyak la perangai yuyu dulu. satu lagi yuyu teringat, emak larang sangat yuyu sebut "aku". memang dari kecik yuyu takut sangat sebut "aku". emak pernah dengar kawan yuyu gunakan "aku" bila bercakap dengan yuyu. yuyu terikut juga.


emak marah sangat. bukan apa. emak takut nanti terguna dengan orang tua. tak berapa manis kan kalau orang Melayu kita menggunakan "aku" bila bercakap dengan orang tua. jadi emak pun cakap kat yuyu

"jangan sebut "aku"! Tuhan marah! kena kena kerat lidah baru tau! masuk neraka!"

pehh. ayat tu membawa trauma hingga sekarang. tapi satu hari, yuyu terguna juga, depan depan bijik mata emak pulak tu. kemain marah emak. yuyu ni pantang di marah. sebab yuyu anak tunggal kan masa tu. adik adik tiri yuyu pun tak ada lagi.

sebabkan protest emak marah yuyu, terus yuyu berlari ke bilik, masuk bawah katil, dan sebut :

" aku! aku! aku! aku! aku! akuuuuu! aku! aku! akuuuu!" siap berlagu lagi. -..-'

dengan sebab musabab sebut "aku" bawah katil, dapat hilangkan marah kat emak dan Allah tak dengar. bawah katil kan. konon nya, mana la Allah tahu. hmm. tak paham dengan diri sendiri dulu. -.-'

p/s : lukisan hudoh tak bermaksud tuannya pun hudoh.

Terima kasih sudi baca :)

112 comments:

  1. hermmm...hehe...terasa lahh pulakk...




    jom tengok nama-nama yg dilarang dalam islam....adakah nama anda tersenarai..ermmm...jom baca dan komen...kalau sudi followlah saya..

    http://shazrizalshahmy.blogspot.com/2011/07/nama-nama-yang-dilarang-di-dalam-islam.html

    ReplyDelete
  2. masa kecik2 dulu?skrg pun dah kecik dulu mcmana yea?hehe :p

    ReplyDelete
  3. hahahahaha.. comel jia yuyu nie.. heheeh

    ReplyDelete
  4. hahaha..yuyu ni buat kte gelak sorg2..hahaha

    tanda protes bwh katill..hadoiiihh lawak !

    ReplyDelete
  5. hahahah! NGOKs~
    kulit babi tahan lame lah!!! ahhaha

    ReplyDelete
  6. kecik kecik lagi ko dah terencat ek..

    ReplyDelete
  7. idea dah kreatif sgt dah tu bawah katil..;)

    ReplyDelete
  8. bestla n3 yuyuni..nk tergelak jer

    ReplyDelete
  9. boleh plak protest masuk bawah katil..hehe yuyu ni..

    ReplyDelete
  10. alah comelnye. :)

    yuyu nie comel je dri kecik smpai skarang. :)

    ReplyDelete
  11. emak kak Scarlett dulu cakap kalau cakap aku nanti jumpa hantu paku.

    ReplyDelete
  12. psst!!!Jadi adik ipar kak Scarlett nak?Adik kak Scarlett hensem tau mcm Fahrin Ahmad!

    ReplyDelete
  13. hahahaha

    lawak ah yuyu nie

    dulu taleh sebut aku sebab nanti lidah putus..wohh lagi hebat

    ReplyDelete
  14. hy , ~ hehe
    lkis senirik kah pic 2 ? kreatif-2 !
    huhuu,

    http://tiramitsuedamieokeyh.blogspot.com
    2 link blog saie , folo lh ye ,
    blog anda saie folo ! ;)

    ReplyDelete
  15. anak solehah budak kecik yuyu nih. huhu, so bleh la jadik alarm sy pasnih. hehehehe.

    ReplyDelete
  16. hahaha...
    boleh pula nyorok bawah katil hehe..
    xD

    ReplyDelete
  17. zaman kecik kecik sesangat lah seronok ^^
    kalau dpt diundurkn masa
    ngeee~ comel kak yuyu

    ReplyDelete
  18. haha,klaka la citer ni.. teringat balik zaman kt asrama dlu.. senior jerit suh samak badan masing2 sbb selibut ngan kulit babi..isk..hehe

    tpi comel je nyorok bwh katil tu

    ReplyDelete
  19. biasalah tu masa kecik2 yuyu,

    naseb baik muat bawah katil tu, kalau tak, hehhe ;)

    ReplyDelete
  20. hahaha..bab buang selimut kononnya murni tu kita sama..sep sikit

    cakap la aku..nanti hantu pakau mai..hahahah~

    ReplyDelete
  21. ni entry yuyu paling best ! hahahaha
    cumill jek~~ same la kita.. tapi owg melawan..owg ckap.... owg xpakai selimut~ owg pkai toto~ hahahhaa sejuk an... tido dalam econ kuat2 pastu selubung dalam toto mang nikmat ! :)

    iklan2~

    http://nadiakiran.blogspot.com/2011/06/sebulan-rm150-sudah-pasti.html

    http://says.my/fatinnanad/unsung-heroes1

    http://says.my/fatinnanad/celcom-columbo

    http://says.my/fatinnanad/cleanandclear2

    tenkiu :)

    ReplyDelete
  22. haha~ yuyu nakal jgk time kecik2 ea..nk kena rotan nie.. =P

    ReplyDelete
  23. Teringat dulu masa kecik kecik,mama suruh solat..masuk dalam bilik lepas tu kunci bilik..konon konon macam solat,lepas 10 mimit keluar tapi tak solat pon.. Nakalnya kannn... =.='

    ReplyDelete
  24. ahakss..selimut babi ye r yuyu..

    tp mmg betoi taww...bile igt itu,xbernafsu rase nk tido balik or tarik selimut ketat2 .. :p

    ReplyDelete
  25. hahaha . kelakar laa . adoii .
    berdekah dekah kite gelakk .
    nakal tapi cumil ;)

    ReplyDelete
  26. kak yuyu:: haha... pasal sebut aku tuh kan...dulu masa kecik2 dulu.. selalu jugak yana terikut2 kawan2 pagil aku.. yg kelakar nye.. ada sorang kawan yana ni dak sopan jugak lah.. dia marah yana sebut aku.. kate nye... " jangan sebut aku.. nanti jadi hantu paku.. baru padan muka ~!"

    lalalaa... sampai sekarang igt lagi ouh ~!

    * tapi bla brbloging.. guna "aku" jugak dlm blog.. kikikiki

    ReplyDelete
  27. tapi penggunaan 'aku' bagi org jawa bermakna mereka rapat dan terbiasa nampk mcm hubungan 2 erat!ntah kdg² diri sendiri xphm mcm kasar jerk bunyinya..

    ReplyDelete
  28. comel je kak yuyu bangun buang selimut tu bila dengar azan..hehe

    ReplyDelete
  29. hahahha~~~klaka + chumell la yuyu tym kck...hehehehe!! :)

    ReplyDelete
  30. erm2..suka sangat guna aku tapi dengan mak guna ani(ani angkat kaen jemuran tu)..

    meh la bace entry menyayat hati ainie ni-----http://ainie92luvpink.blogspot.com/2011/07/nobiat-boleh-berubah-jadi-rajin-ker.html

    ReplyDelete
  31. yuyu da besaw pun comel apatah lagi zaman kanak2 dulu. hehehe.

    ReplyDelete
  32. memang pon sama la tak guna selimut kalau taw dah subuh HEHE

    yang penggunaan aku tuh mama dyan pon tak bg guna even cakap adik beradik :)

    ReplyDelete
  33. huhu.sampai macam tu sekali ye.hebat tul yuyu ni.huhu.yg kelakar letak bantal ganti selimut

    ReplyDelete
  34. @normala_ali kecik kecik kan sayangg :p semua orang comel :)

    ReplyDelete
  35. @Finaz Jaafar heheheh.. bawah katil... kat luar, takut kena marah :p

    ReplyDelete
  36. haha kecomelan la kak yuyu ni ^^

    ReplyDelete
  37. entry ni sarat dgn mesej :) yuyu sgt talented berblog :) pelapis RED MUMMY :)

    ReplyDelete
  38. sama la kite tak boleh cakap aku tau...kena lempang lagik dengan abg time cakap aku dengan adik mase kecik2 dlu...

    ReplyDelete
  39. haha.. kelakar la citer ni, macam2 idea orang2 besar guna nak didik anak2, bagus2..

    ReplyDelete
  40. buwahahaha.. comel sangat ^^ ..terasa pun ada ..hahaha

    ReplyDelete
  41. bahahha..yuyu ni comey laa..nakal2 :)

    ReplyDelete
  42. haha...mmg x ley blah pmikiran mse zman kcik2 dlu kn..tulah zmn plg best kot..blaja bnde bru..

    ReplyDelete
  43. comelnyaaaaaaa perangai !!!!!!!!!!!!

    haha

    ReplyDelete
  44. mcm sama je semua org.. keh3x..

    hehe.. yg duk bwh katil smbil sebut d nyanyi aku.. akuu... tu xleh blh

    ReplyDelete
  45. Sumpahhh bestlaaa Stori yuyu ni..
    alaa klu igt masa kecikmcm-mcm org tua pesan kn..ala.Yuyu NI dri kcik da tomey..geyammmm laaa

    ReplyDelete
  46. hehe.. kelakar la yuyu ni, comel je.. sekrg subuh dah tak letak bantal lagi kan?hehe

    ReplyDelete
  47. hahaha~ taley blah ngn part last ... siap ckp kat bawah katil tande protes, hahaha :P

    ReplyDelete
  48. hahahaha pas ni masuk solat subuh tak nak beselimut.,,huhuhuhu :)

    ReplyDelete
  49. haha...nape katun tu protes dengan happy

    ReplyDelete
  50. org tua2 kata budaak2 kalu nakal waktu kicik, waktu besar die panda -.-

    ReplyDelete
  51. @Honey Barney hehehe.. kecik kecik duluu.. tak bersalah tau :P

    ReplyDelete
  52. @Salim Harmanain hehehe.. kecik kecik duluu :P suka buat benda bukan bukan :p

    ReplyDelete
  53. haha , ya kerw bout kulit cik bab tu =='
    so , bahasakan diri as yuyu la kan , bkn aku
    aishh* ;p

    ReplyDelete
  54. ehhh,sme laa kite yuyu...:)

    slalu kena macam tu time kecik...

    ReplyDelete
  55. kak yuyu..mak nina pon ada ckp pasal selimut kulit babi tuh...mcm kak yuy jugak..pagi nina x selimut.da lama sikit baru selimut..haha trokkan??

    ReplyDelete
  56. alamak!! Kat entri akk selalu guna aku...adehhhhh
    bestlah mak yuyu..patutlah asik rindu mak je ye
    meh le berkenalan dgn adik akk yg encem lagi macho..hehehehe

    ReplyDelete
  57. cara mudah nak bangun solat subuh cepat2.. hehe.. tapi di salah gunakan pulak,, kak yuyu ni even cakap pasal benda cam ni, comel je.. ^^

    ReplyDelete
  58. ngan Allah cakap aku jugak kan? camne tu yuyu?

    ReplyDelete
  59. ahahaha . comel kannnn ? makcik2 mst nk buat menantu nie . hakhak

    ReplyDelete
  60. hOhO... story zaman kecil2 ye... sweet2.. hikhik... tapi skunk dah brubah kan... errr =..="

    ReplyDelete
  61. hahaaha.. kelakar la yuyu ni...


    ^^

    ReplyDelete
  62. hahahhaha....lucu ahhh yuyu nih....

    ReplyDelete
  63. chumel la yuyu ni...btul2 ape yg sume mak n atok ckp =)

    ReplyDelete
  64. comel la sis yuyu masa kecik2 :D

    ReplyDelete
  65. akuuuu...akuuu..akuuuu..


    yuyu buat saya teringat lah zaman kecik-kecik duluuuuuu...hahahaha

    ReplyDelete
  66. ahahhaha adoyai...

    http://mohamadisamuddin.blogspot.com/2011/07/contest-4-anda-bagi-gambar-prince-bagi.html

    ReplyDelete
  67. Dr kecik lg mengong2 klaka.

    *eh 1st tgk katil (sblm baca entry) ingatkan kotak mancis)

    ReplyDelete
  68. haha~yuyu time kecik2 comel dan klakar..haha

    ReplyDelete
  69. kahkah..
    same la kita
    liat nak bangun subuh

    aku aku akuuu...lagu baru


    jom join sini:

    http://t.co/PBNoZ78

    SEGMEN berkenaan INTERNET

    ReplyDelete
  70. hihi, comel nye yuyu kecik2..

    ReplyDelete
  71. comel lah yuyu ni. terhibur saya baca entry2 yuyu! :D kulit babi ada 3 dot dot..babi patung comel jugak tengok kadang2. heheh

    ReplyDelete
  72. huahahaha... lawak la... suka lukisan tu... huhu ^_^

    ReplyDelete
  73. pasal isu selimut babi tu KITA SAMA :p

    yang pasal 'aku' tu lawakkkk

    ReplyDelete
  74. hehe..lawak2...dan memberi pengajaran...

    ReplyDelete
  75. comel betol dak ni.

    ReplyDelete
  76. akuuuuuuuuuuuuuuuuu mencikkkkkkkk yuyuuuuuuuuuuu ;p kekekekekek

    yuyu nakal !

    ReplyDelete
  77. ingtkn bgn.rupenye die tolak je selimut tu.bertuah punye budak./haha!

    ReplyDelete
  78. HAHA.GILA COMEL KAK YUYU TIDUR KANGKANG XD

    ReplyDelete
  79. LAWAK LAH PULAK BACA CITE NI XD

    ReplyDelete
  80. zaman kanak2 la plg best kan yuyu :)

    ReplyDelete
  81. comelnya masa cakap aku aku aku tu. haha. ha, satu lagi babi. kalau tak cakap contoh dalam kiraan sepuluh, berdosa besar. haha
    :D
    http://salwaismail.blogspot.com

    ReplyDelete
  82. hahaha! lawaklah akak ni :D

    ReplyDelete
  83. comel je lukisan yuyu 2..hehehe

    ReplyDelete
  84. hehe~ samela kite.. mak saya pun kalau kejut pagi2 utk solat subuh.. mesti guna ayat ni.. :)

    ReplyDelete
  85. hahahaha comel ja, kesian babi tu

    ReplyDelete
  86. huhu, sabar jr la gambar kartun tu hihi!

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)