HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Tuesday, June 14, 2011

Masih Mampu Bersyukur Pagi Ini.

Assalamualaikum ^^

teringin macaron. sapa ada jual??

selamat pagi semua. syukur nya pagi pagi boleh kembang kan lobang hedong 12cm persegi demi mendapatkan bekalan oksigen secara free. bersyukur nya bangun je pagi boleh memanjakan perut choomel yuyu dengan Nestle CornFlake curah susu ke ladang gandum. kenyang.

pehh. Nestle Cornflake. anak tekak Amerika gitu.

syukur la boleh melantak lagi, dari orang yang kat negara perang, apa la yang dorang makan pagi pagi kan? pernah yuyu tengok satu video ni, pagi pagi sorang bapak ni, rebus rumput untuk anak anak nya 3 orang. berebut makan.

sedap ke rumput? kalau letak sos thai pun, tak pun letak kuah kari pun, memang takkan rumput tu jadi sedap. tapi, rumput akan jadi sedapt bila kita di himpit kesusahan. nak cari sebutir gandum pun dah tak jumpa masa tu, baru lah nampak sedap nya rumput.

kecik kecik lagi dah tak boleh makan Meatball IKEA.

Alhamdulillah. tak pernah yuyu rasa seteruk macam tu lagi. paling teruk pun dalam hidup yuyu. bila celik bijik mata, perut mengada lapar, melantak sikit sikit, dah perut kenyang. kira nya, perut choomel yuyu tak pernah terabai.

yuyu tak boleh bayang macam mana hidup yuyu kalau, pagi pagi kena buat kerja dulu, dapat duit, baru cari makan. itu kalau dapat duit, tapi kalau tak dapat duit, terpaksa la ikat perut dulu. ini sebenar nya realiti bersepah di luar sana, cuma kita tak ambik tahu.

ehhh. teremo pulak entry ni. hikhik. apa la yang korang makan pagi pagi ni ye?

jomm singgah belog pilihan yuyu hari ni :

  • KSP : lelaki misteri yang giat berbelog.
  • Hasrina : kakak yang sangat penyayang. 
terima kasih sudi baca ^^

71 comments:

  1. sedih tul tgk pic tu..erm..

    anda dipilih utk menerima hadiah dri sy sila ke sini

    http://www.my-shopping2u.com/2011/06/blog-yang-menerima-hadiah-dari-saya.html

    ReplyDelete
  2. amboih..sdpnye cornflakes.. cik tqah xbfast g..jp g nk pegi kedai kt bwh ni cr mknn..lapa plak..huu

    ReplyDelete
  3. putry singgah sini bace entry kak yuyu comel . :)

    jom singgah sini .

    http://lovelytasya32.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. pagi-pagi lagi mirra dah mkn buah pelam . mmg lawas betol hikhikhik

    ReplyDelete
  5. wuhuu. sebab tu manusia yg banyak complain ialah manusia yang tak reti bersyukur kan yuyu. :')

    ReplyDelete
  6. syukur dgn nikmatnya.. =)

    p/s: profile pic FB yuyu ngan lelaki masa depan ea? ;)

    ReplyDelete
  7. tekak amereka gitu.hahahaha

    a ah la yuyu
    eka penah tengok satu video ni
    pasal orang makan sisa yang dibawa daripada makanan segera..berebut mereka mengutip makanan

    ReplyDelete
  8. betapa brsyukur & brtuahnya kita kan jadi anak malaysia....

    ReplyDelete
  9. rebus rumput..
    prgh.. sedap hingga termuntah-muntah..

    ReplyDelete
  10. sekurang-kurangnya entry ni meningatkan kita bhw ada org lagi susah kat luar sana....bravo yuyu tomel... :p

    ReplyDelete
  11. yuyu nk bli macaron ke? saye tau kt ne de jual on9. ce yuyu cari cikmin.com :)

    ReplyDelete
  12. ingat yuyu da mkn macaroons pg2 ni, huhuu..
    buat sndiri jee. huhu

    ReplyDelete
  13. yuyu, nak macarons? gi kat fesbuk.. cari nama "OH MACARONS" sedapp~ naz dah beli

    ReplyDelete
  14. pheewitt..
    nak sikit yuyu..cornflakes tu.
    de lagi tak?

    ReplyDelete
  15. tak dpt lg muffin..=(



    lapo ni nyah oi..tak mkn pagi lagi




    *jom mkn meatball ikea

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah...setakat ni semua cukup....nak di bandingkan dengan mangsa2 perang kat luar sana...

    -Yok mampir diluk = pelajar universiti tapi perangai serupa penghuni tirai besi.....

    ReplyDelete
  17. cik yuyu,
    pagi ni msred bekpes lemak dalam nasi...hheee

    ReplyDelete
  18. pg ni minum susu coklat ngan roti je..kenyang jugak :p

    ReplyDelete
  19. kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang nie..kerana orang laen masih ramai yang nasibnya x sebaek kita..

    teringin makn macaroon la plak..aishhh..

    ReplyDelete
  20. yuyu wat lya nk makan macaroon laaa

    ReplyDelete
  21. singgah dari http://www.my-shopping2u.com/2011/06/terkinja-kinja-laksana-dotdotdot.html katanya kt sini ada jlo ;)

    ReplyDelete
  22. akak suker makan cornflakes pagi2.. bukan sebab tekak amerika..tapi sebab malas nak buat sarapan yang kene masak2 tu..huhu

    ReplyDelete
  23. cornflakes bagus ape....sedap dan berkhasiat...

    ReplyDelete
  24. thanks ye sayang akak...
    tapi nama akak tu salah le dear...hasrisa @ harisa...ekekeke
    anyway, kamu memang adik yg baik hati..sentiasalah bersyukur dengan ape yg kite ada ye dear..sesungguhnya bola terhimpit nanti kite takkan rasa terlalu down sebab kite sentiasa ingat bila kite senang or susah:)

    ReplyDelete
  25. aduhh.. Mb tak makan lagi ni..
    nak makan kAK yuyu bleh tak? HAHAHA

    ReplyDelete
  26. tgu air kt opis ne smpai,,
    bese pagi kite mkn oat
    heee

    ReplyDelete
  27. ARy ni makan roti jer..x sempat nk makan..kt cafe..kels awal pagi lg

    ReplyDelete
  28. wa makan nasik minyak dengan air tongkat ali je pagi ni yuyu..

    ^_^"

    ReplyDelete
  29. gara2 mkn macaron suda dpt kencing mnis sbb dye manis gler...
    yup tian pernah tgok video mknan segera mcm cik eka ckp tu sedih je

    ReplyDelete
  30. sedapnya cornflakes. hehe. betul la ckp yuyu tu kan. kdg2 kita sng2 je membazir kan :(

    ReplyDelete
  31. makan air liur basi sebab makanan da abis, uwarrrrrrr..... bangun lambat memang makanan abih T_T

    ReplyDelete
  32. maceh yuyu datang belog pupel :)

    biasalah kehidupan yuyu. pupel pernah ada dalam tangan 50sen kene bertahan seminggu. nasib baik ada megie. huhu

    ReplyDelete
  33. mmg tekak omputeh ni.. pepagi dah conflakes.. akak tekak melayu lagi.. jadinya pagi ni santap nasi impit..

    akak setuju dengan pendapat yuyu..

    ReplyDelete
  34. yuyu sgt comel!! ske bce blog kamoo...=)

    ReplyDelete
  35. i just want to say.goog morning to yuyu..

    ReplyDelete
  36. nak makan macaron??ha meh tgk sini..
    http://annluvcakes.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. hari ni mkn pe? mkn spageti black pepper ....

    ReplyDelete
  38. kak yuyu,nak jugak maracons!sebab dia comel.hehehe ^_^

    ReplyDelete
  39. alhamdulillah..sedapnya tgk macarons tu.lama xmakan :(
    btw cik putih rasa happy ari ni so cik putih tolong klik nuffnang yuyu :)

    jom lihat sini: OFFER BERLAKON DARI MAMAT KHALID

    ReplyDelete
  40. bersyukur dengan ape yang ade kan :)

    ReplyDelete
  41. kite sgt beruntung negara kite xde terlibat dgn peperangan..:)

    ReplyDelete
  42. ui, rebus rumput...kesian kan..kita kat cini, beli2 byk2, pastu xhabes buang je...haish...makan cornflake, nyum3...lazat

    ReplyDelete
  43. yeke mkn rumput ? ksian btol . kalau org sini , komplen je , beli nasi lemak pon xmau makan . nak bnde lain . ish3 . bersyukurlaa .

    ReplyDelete
  44. semalam lambat makan perut masuk angin sampai muntah-muntah. Pagi ni sarapan awal makan nasi lemak. serik-serik.

    ReplyDelete
  45. NYUM2..TERINGIN MACARON JUGER..YANG COKLAT PALING SEDAP..EHHEE

    ReplyDelete
  46. pg ni mkn nasik goreng.tgh hari kn mimpi ngeri. -_-'

    ReplyDelete
  47. tak sarap pon..lunch + sarap...sedih kan..sob sob

    ReplyDelete
  48. 1st time drop comment kat sini...apa yang yuyu cakapkan tu memang ada betul nya...kita seharusnya bersyukur dan senantiasa beringat orang kat luar sana ada lagi teruk dari apa yang kita lalui skang ni

    ReplyDelete
  49. alhamdulillah
    makanan masih cukup lagi
    huhuhuhu
    :)

    ReplyDelete
  50. pg td pas mangon je da ade meggi goreng..nie tekak mamak ke hape ek

    ReplyDelete
  51. Dah lama carik macaron kat jb ni tp xjumpe2 jugak :(

    ReplyDelete
  52. pagi ni lepas kerja dapat duit baru leh makan :D

    ReplyDelete
  53. terima kasih kerana sudi terjah dan komen blogfarha. terjerit kejap! ;)

    ReplyDelete
  54. yuyu boleh cari sorg akak ni dia buat macaron . gi dekat link ni : http://www.facebook.com/profile.php?id=100001631126667

    memang halal :)

    ReplyDelete
  55. lelaki bertopeng datang nk ajak makan meatball..yuyu tak makan meatball ek?
    *selamat*
    muahahaha
    TQ !!!
    :D

    ReplyDelete
  56. Betul tuh. Hargai lah makanan kita. I selalu habiskan makanan I sampai licin.

    Entri terbaru --> Logorithm's Wordless Wednesday #2 (Gambar comelote!)

    ReplyDelete
  57. Wah..yuyu nak makan macam dalam gambar atas tu ke??hehehe..Jom baca entry Jay..

    http://jai-diari.blogspot.com/2011/06/aku-cabar-cik-anonanonymous.html

    ReplyDelete
  58. menariknya gambar macaron tu...
    anda boleh dapatkan di
    1)G Tower Jln Tun Razak
    2) harods(btul x spelling) klcc
    3) empire subang
    4) little white cafe, bangi
    5) blog cikmin
    sekali cuba mesti nak lagi...
    sdap gle...hahahaha

    ReplyDelete
  59. WAKTU BIRTHDY KAWAN DULU KITORANG BAGI MACARONS SIAP DNEGAN DECORATION XD

    ReplyDelete
  60. KECIK2 TAK BOLEH MAKAN MEATBALL IKEA??

    ReplyDelete
  61. besh lah macaron..teringin nak mkn jugak

    ReplyDelete
  62. blog saye tak menjadi pilihan ke?huhuuu

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)