HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Monday, May 2, 2011

Semoga Abah Yuyu Tenang Di Sana... Al-Fatihah.

Assalamualaikum ^^

dari pagi tadi, yuyu teringatkan arwah abah yuyu. entah kenapa. sampai menangis tak ketahuan hala. hmm. abah yuyu seorang ayah yang suka manja kan anak nya. yuyu berjauh dengan abah yuyu dari umur 4 tahun, dan pada umur 5 tahun ,emak dan abah bercerai.

abah ke Singapore untuk meluaskan kerjaya nya.

setiap kali cuti sekolah, emak akan hantar yuyu ke Johor, untuk jumpa dengan abah. tapi bila tak cuti sekolah, abah yuyu pulak yang datang ke Langkawi. dan last abah yuyu datang ke Langkawi adalah pada umur yuyu 8 tahun.

yuyu ingat lagi, last berjumpa dengan abah yuyu adalah pada bulan puasa. lepas tuuuu....

yuyu selalu balik ke Johor, ke rumah atok yuyu. tapi abah tak ada. beliau di Singapore kata atok. rasa hampa sangat. yuyu balik semula ke Langkawi. sampai la masa yuyu umur 10 tahun, pada 9/9/1999. yuyu di kelas. pagi pagi di kelas, kami di arahkan oleh pengawas untuk membaca sifir dan doa di luar kelas.

ada pulak gotong royong di perpustakaan. yuyu pergi. tiba tiba nama yuyu di panggil oleh cikgu displin. kata beliau, atok yuyu sedang tunggu di luar bangunan. yuyu cepat cepat jumpa atok. tengok mata atok merah. atok ajak balik ke rumah.

yuyu ikut saja apa atok cakap. yuyu dan atok merempit ke rumah. sampai di rumah, yuyu tengok, emah dah siap siap baju masuk dalam bagasi. tengok tiket flight dah habis, emak bawa yuyu balik dengan bas. yuyu tanya emak kenapa semua nangis. tapi semua tipu yuyu...

semua cakap kat yuyu yang "abah sakit, dia kat hospital". mana la yuyu tahu semua tu dusta. dah pagi pagi sampai di Parit  Saidi, Senggarang Johor, semua keluarga menangis saja. yuyu masih budak. tak tahu apa maksud sebenar. yang yuyu tahu, abah sakit. dan beliau di hospital.

ingat kan betol abah di hospital. yuyu langsung tak tidur sebab eksaited nya nak jumpa abah yuyu. ye la dah 2 tahun tak jumpa abah kan. emak paksa yuyu tidur, emak kata, nanti lepas tidur, kami semua akan ke Hospital. yuyu percaya.

atok, emak, sedara mara yuyu menangis saja kerja dorang. lepas bangun tidur, yuyu ke dapur. di rumah ada kenduri. hmm. yuyu tahu tu cuma kenduri biasa biasa. yuyu amik mangkuk tingkat, dan isi nasi, tempe dan ayam goreng dalm mangkuk tingkat. yuyu tahu, itu kesukaan abah.

yuyu cepat cepat bawa mangkuk tingkat yang berisi makanan tu, kepada emak. ajak emak dan atok bawa yuyu ke hospital dengan segera. eksaited sangat. emak menangis saja. yuyu tanya emak kenapa. emak suruh pekerja abah bawa kan yuyu kepada atok.

yuyu tanya atok. atok pun menangis, atok usap kepala yuyu, lalu atok kata "Abah dah meninggal. abah tak ada di Hospital. abah dah di kubur kan sore semalam".  yuyu pandang pekerja abah. yuyu dah lupa nama beliau. yuyu terdiam rasa tak percaya.

yuyu tanya emak "betoi ka abah dah mati?" sambil mula rasa sebak. sebaik saja emak cium dahi yuyu, sambil berkata "abah dah tak ada. abah dah meninggal semalam", yuyu terus meraung menangis sangat.semua orang tengok yuyu, cuba nak tenangkan yuyu.

yuyu lari ke hallroom dengan mangkuk tingkat berisi makanan untuk abah. yuyu menangis sangat. sapa sapa pun tak bole dekat dengan yuyu, yuyu menangis di sofa sorang sorang. yuyu dah tak endah kan orang ramai. sambil menangis sambil yuyu panggil "abahhh, rindu abaahh"

yuyu tak boleh tidur, tak boleh makan. yuyu tahu nangis saja. yuyu mula rasa benci dekat semua sebab tipu yang abah yuyu sakit.  malam nya yuyu tidur, yuyu termimpi abah datang pada yuyu serba putih. terus terjaga, dan yuyu menangis.

bertahun tahun yuyu susah tidur, yuyu teringat abah yuyu. sampai la masa yuyu berusia 12 tahun, emak bawa yuyu berjumpa dengan ustaz, untuk reda kan perasaan sedih yuyu. dan sekarang, Alhamdulillah. yuyu dah dapat terima kenyataan.

sampai kan kadang kadang, yuyu cemburu tengok kawan kawan yuyu balik sekolah dengan abah dorang. pernah satu hati, yuyu berdoa kan Allah. masa tu kecik lagi "Ya Allah, bagi la abah balik sat kat rumah. satu jam pun tak pa" yuyu tunggu seharian di tingkap sambil nangis. atok yuyu marah marah yuyu. tapi dorang tak faham yang yuyu rindu abah.

sekarang, walaupun dah besar, yuyu selalu rindu arwah abah yuyu. cuma selamat lah emak kawin baru, ada abah baru yang baik hati. yuyu dapat la tumpang kasih sayang dari abah baru yuyu. tapi, masih.. tak sama seperti dengan abah kandung yuyu.

kalau sapa yang baca diari yuyu, pasti korang akan tengok kebanyak kan nya yuyu akan tulis "abahh, kakak rindu abah". bukti yang yuyu masih rindu akan abah yuyu. sambil menaip entry ni pun, yuyu teresak esak nangis.

korang yang masih ada abah, sepatut nya, bersyukur sangat.korang di besarkan dengan kasih sayang seorang abah. tak macam yuyu. membesar dengan menantikan kepulangan abah.

meh la sama sama, sedekah kan Al-Fatihah untuk arwah abah yuyu. dan doa kan lah beliau tenang di sana.. aminnn

dahh dahh.. tolobng vote yuyu untuk DiGi WWWOW Awards. kelik di SINI untuk  vote ya.
                                                      
p/s: hmm..habis stock hingus yuyu untuk 2 bulan :(

terima kasih sudi bace .

152 comments:

  1. Al-Fatihah. Semoga arwah ayah yuyu ditempatkan dikalangan org beriman =)

    ReplyDelete
  2. x nak kata apa2...hanya air mata berlinang tatkala membacanya.. ;(

    ReplyDelete
  3. awhhh. yuyu. sabar k.. ayah bella pun dah meninggal. 2 tahun lepas. mula mula tak percaya juga, tapi lama kelamaan, bella dapat terima kenyataan yg Allah sayang dia lebih. kami semua sayang yuyu :) al-fatihah untuk ayah yuyu & ayah bella

    ReplyDelete
  4. sabar yew yuyu.. sedekahkan al-fatihah.. semoga yuyu lebih tabah..

    ReplyDelete
  5. huh... sedihnya... tabahkan hatimu ya kak yuyu...

    ReplyDelete
  6. Al-Fatihah,..sedihnya..nak menitis air mata baca entry nih..sabar yer yuyu.. :)

    ReplyDelete
  7. Yuyu seorg yg tabah..bace entry Yuyu smbil jatuh mutiara jernih..kbtln plak lagu sedih dimaenkan..sedihnye,,

    ReplyDelete
  8. al fatihah..turut bsimpati..sabar yep..tiap2 yg bnyawa pasti merasakan maut..

    ReplyDelete
  9. AL-FATIHAH untuk arwah ayah yuyu..
    kita pun arwah abah xde jugak,..
    teringat zaman manja2 dgn abah..

    semoga AYAH dan ABAH ditempatkan bersama golongan orang - orang yang beriman..Aminn!!


    ☆┌─┐ ─┐☆
    ☆│▒│ /▒/
    ☆│▒│/▒/
    ☆│▒ /▒/─┬─┐...hye!!hye!!..
    ☆│▒│▒|▒│▒│ ..peace....
    ┌┴─┴─┐-┘─┘
    │▒┌──┘▒▒▒│
    └┐▒▒▒▒▒▒
    ♥ salam singgah dari mummyweiyda♥
    ♥ eppy blogging ya!!♥

    Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    ReplyDelete
  10. cedihnyer...
    al fatihah..jdi la ank yg solehah...amin..

    ReplyDelete
  11. Al-fatihah .. sedihlah tgk Cik Yuyu cam niyh.. ta mo lah sedih-sedih ehh .

    ReplyDelete
  12. al-Fatihah :)
    gayah pon teringatkan arwah ayah... hurm :(

    ReplyDelete
  13. sumpah sedeyh yuyu nye story.. kite lak nk nangis bce. saba ye yuyu...alfatehah..

    ReplyDelete
  14. al-Fatihah :)
    gayah pon teringatkan arwah ayah... hurm :(

    ReplyDelete
  15. al-Fatihah :)
    gayah pon teringatkan arwah ayah... hurm :(

    ReplyDelete
  16. al-Fatihah :)
    gayah pon teringatkan arwah ayah... hurm :(

    ReplyDelete
  17. Yuyu..sedihnya T_T

    akan lebih menghargai ayah lebih daripada biasa.

    ReplyDelete
  18. LAAHH.YAN BARU TAU ABAH YANG KAK YUYU SELALU CERITA TU ABAH TIRI.ALFATIHAH.ABAH KANDUNG YUYU MESTI HENSEM SEBAB KAK YUYU CANTIK :D

    ReplyDelete
  19. BUAT BENDA BAIK2 KAT DUNIA BIAR ABAH KAK YUYU TAK TERSIKSA KAT SANA SEBAB PERANGAI ANAK2 DIA :D

    ReplyDelete
  20. moga abah yuyu tenang di sana. setiap kali rindu dsedekahkan fatihah , In'Allah akan sampai kepadanya

    Khaizarien Blog

    ReplyDelete
  21. terima kaseh kerana meng-ingatkan . tanpa sedar , mcam-mcam pekara buruk tejadi tanpa kite sedar :'(

    ReplyDelete
  22. yuyu..isk3..kuatkan hati yuyu..ALLAH sentiasa bersama yuyu..kuat ya!

    ReplyDelete
  23. Salam dik YUYU.tq sbb sudi kongsi kisah ni.Hargailah mereka selagi mereka bernyawa.YUYU respect kat Yuyu.kalau ku ditempatmu mungkin ku tak setabahmu....

    ReplyDelete
  24. Diharapkan Yuyu lebih kuat menghadapi hari yang mendatang! ^_^

    ReplyDelete
  25. moga arwah abah kak yuyu ditempatkan bersama orang2 beriman.
    al-Fatihah~

    ReplyDelete
  26. salam..kamu...
    hwaaaaaaa..sedeynye....
    x leh nak kata apa2..
    sedey sngt..
    semoga abah yuyu di tempatkn di kalangan orng beriman..
    AL-FATIHAH..AMIN..

    ReplyDelete
  27. sama la yuyu. tapi saya ni, mak pun dah takde. :'(

    ReplyDelete
  28. baca sambil berlinangan air mata...
    baru tahu, abah yuyu skrg adlh abah tiri..

    pasni nak buat lebih baik lg kat abah lah.. ngan mak jugakk...

    ReplyDelete
  29. hebat akak .. akak masih tegar jalani hari ,,, but kat adik .. huhuh ntah La .. sabar ye akak .. al fatihah

    ReplyDelete
  30. kak yuyu, kita seakan dapat rasa apa yang akak rasa, sebab abahpun sayangkan kita sangat, manja sangat ngan abah

    bila abah balik pahang, rindu jugak

    emmmmmmmm,AL-FATIHAH

    ReplyDelete
  31. T_________________T

    xbule nk taip dah.. bnjir lappy bca entry ney... xbule bca cita sdey2 ... t zaty nges lgi..

    al fathah..

    ReplyDelete
  32. Waaa.. Sedihsedih..
    Kesian lak rasanya.. huuuu...
    amin..

    ReplyDelete
  33. al-fatihah...sabar ye yuyu...kalu sayang kat dia buat banyak amal soleh..so die tenang kat sana nanti.. :)

    ReplyDelete
  34. yuyu, jgn sedih2 yer.. setiap manusia kan pergi meninggalkan dunia. ayah anis pon dah takde.. salu ingatkan arwah jugak.. sedekahkan lah Alfatihah same :)

    ReplyDelete
  35. sedih ain baca cerita yuyu.. insyaAllah... arwah di kalangan orang2 yang beriman..

    al-fatihah..


    yuyu, tak nak sedih2 aww. selalu doakan ayat2 suci al-Quran untuk ayah yuyu... :)

    ReplyDelete
  36. Allah lbih syg kan beliau kannn..=')

    Al-fatihah.

    ReplyDelete
  37. al-fatihah ;( entry ni buat me nangis..my ayah meniggal 15 june 2009--sampai ari ni me masih bersedih..

    ReplyDelete
  38. sedih & terharu. Moga2, ayah yuyu tenang dismping Penciptanya. Mesti ayah yuyu bangga ada anak macam yuyu. Sape2 yg masih ada ayah & ibu, hargailah mereka.Buat arwah, Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  39. Sedihnya cerita ni. Saya pun nangis membacanya:(

    ReplyDelete
  40. alo, sedih nya. adess titi bace pon nanges jugak.

    ReplyDelete
  41. alfatihah..sedihnya..ida faham sebab yuyu kehilangan abah..ida pulak kehilangan emak..

    ReplyDelete
  42. Al-Fathihah..sedih kita yuyu..macam nak nangis je baca kisah yuyu..kepada yang sapa ada parent lagi tue,hargailah mereka..Allah hanya pinjam kejap je kat kita..if tak pun,kita hepikan mereka..supaya t bila mereka dah tak ada,kita tenang je...n teringatkan mereka,kita boleh menangis dalam kegembiraan bukannya dalam penyesalan..
    DAH BACA ARTIKEL TERKINI AWAN???KLIK NAMA AWAN...

    ReplyDelete
  43. sabar la ye..hackers pon lebih kurang macam yuyu tetapi hackers kehilangan ayah dh 9 tahun..yang pergi, biarlah dia pergi tetapi doa pada dia sangatlah penting..tanpa dia tanpalah kita semua ini...

    ReplyDelete
  44. menangis teresak-esak baca entry yuyu ni..

    al-fatihah untuk arwah...

    =,(

    ReplyDelete
  45. Al-fatihah..semoga abah yuyu ditempatkan di klngan org2 yg beriman..amin ya rabbal alamin..

    ReplyDelete
  46. tak sanggup nak baca sampai abes..bella pon xde ayah..orang myb nampak kita happy go lucky , bila sorang2 tuhan je yang tau :'(

    ReplyDelete
  47. alfatihah..semoga arwah ayah yuyu tenang di sana..yuyu cekalkan hati ye.. =)

    ReplyDelete
  48. Sedihnyaaaaaaa , tak sggp nak hbskan cerite ni , saba eh sis :')

    ReplyDelete
  49. AlFatihah buat ayahanda Yuyu. semoga beliau sentiasa ditempatkan di kalangan org2 yg beriman dan diberkati doa oleh Yuyu sbg anaknya

    ReplyDelete
  50. be strong sayang..diha tahu yuyu kuat..:)

    ReplyDelete
  51. menangis nangis bacaa entry yuyu..
    sedih sgt..
    Al Fatihah tuk ayah yuyu..
    saya rindu ayah saya sgt2!!

    ReplyDelete
  52. Al-fatihah..Semoga ayah yuyu tenang di sana.Harap yuyu sentiasa kuat dalam mengharungi kehidupan..=)

    ReplyDelete
  53. al-fatihah utk arwah abah yuyu..semoga rohnya tenang di sana..

    ReplyDelete
  54. sedynye yuyu...alfatihah...smoge rohnya dicucuri rahmat..alhamdulillah farah masih ada bapa... syukur..

    ReplyDelete
  55. yuyu banyak2 bersabar okay . sius, biee sedih gila baca entry yuyu ni . sampaikan air mata biee pun turut mengalir sebab rindukan arwah ayah juga . arwah ayah biee pun baru saja kembali ke rahmatullah pada 15.2.2011 . Al-Fatihah . :'((

    ReplyDelete
  56. AL-FATIHAH :) sedih baca :|

    ReplyDelete
  57. hmm.sedih sangat baca cerita ni.
    sabar ye yuyu,
    banyakkan baca kitab suci untuk arwah abah yuyu.

    semoga arwah tenang di alam sana..

    ReplyDelete
  58. alfatihah..hmm,,ika pon lebih kurang macam akak..cuma ayah ika masih hidup..tapi ika tak dapat rasa macam mana orang laen rasa ada ayah disisi..ibu n ayah ika bercrai sejak ika dilahirkan..selalu jugak ika tanya ibu..masa kecik2 memang ika tak dapt terima yang ika tak dapat rsa belaian ayah..bila dah besar baru ika terima kenyataan..ibu selalu kata setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya..ika redha je dgn ketentuan illahi..

    ReplyDelete
  59. x mampu untuk menaip.
    pape pun semoga yuyu tabah menghadapi nyer...

    Al-Fatihah...

    ReplyDelete
  60. jgn sedih sedih yuyu ...
    akak pun dah kehilangan ayah ..

    ReplyDelete
  61. al-fatihah semoga arwah abah yuyu di tempat kan dengan orang yangberiman amin,,,

    kamo yang tabah yer cik yuyu ;)

    ReplyDelete
  62. AL-FATIHAH..semoga yuyu sentiasa tabah ok :)

    ReplyDelete
  63. engko je la harta abah engko yang masioh lagi bersama dengan die sekang ni.ko paham kan maksud aku..

    ReplyDelete
  64. wani doa kan dia berada ditempt di klgn org beriman..kalu ayah yuyu ada lagi mst dia bangga dgn yuyu sbb menjdi ank yg solehah ..:)

    ReplyDelete
  65. : al-fatihah ~~ semoga roh dicucuri rahmat aminn .

    ReplyDelete
  66. baca mula2 tadi cam blurr, sebab sebelum ni yuyu de cite sal abah yang kejut awal pagi nak makan kopok lekor..baru faham, tu abah baru yang baik hati... :)

    al-Fatihah...moga arwah abah yuyu ditempatkan bersama2 hambaNya yang bertaqwa...jangan sedih2..Allah gantikan yang hilang dengan sesuatu yang lebih baik...:)

    ReplyDelete
  67. Cry-ed............................

    ReplyDelete
  68. menitis air mata akak baca..al-fatihah utk arwah abah yuyu

    ReplyDelete
  69. sabar ye yuyu sayang,semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman amin

    ReplyDelete
  70. eh sedihnya smpi menangis T.T

    ReplyDelete
  71. sabar yuyu...Allah lbh sygkan dia,sapa la kita tuk halang takdir..situasi kita mungkin berbeza,ayu khilangan ibu dari lahir, xpenah tgk dia, xpenah rs kasih syg seorg ibu, tapi alhamdullilah ibu ayu diganti ngan ibu saudara yg xkenal pnat lelah bela ayu..

    ReplyDelete
  72. AL-fatihah....
    sedih la.. T___T
    yuyu kena tabah tau..

    ReplyDelete
  73. al fatihah yuyu.. =) bawa bersabar yew...moga abh yuyu aman disana..yuyu pon aman di sini...sedey la cite yuyu ni =(

    ReplyDelete
  74. huhu, yuyu buat tok sedih.. huhu
    alfatihah buat abah yuyu..

    ReplyDelete
  75. al-fatihah. sentiasa sedekahkan doa kepada beliau ya..

    ReplyDelete
  76. al fatihah untuk beliau....
    kak yuyu kena kuat!

    kehidupan itu insyaallah
    kematian itu pasti....

    ReplyDelete
  77. salam yuyu...
    al-fatihah utk abah yuyu..
    orang kata, keikhlasan seseorang dapat drasai w/pun hnya mnerusi tulisannya..
    keikhlasan n ketulusan yuyu 2 dapat yaya rasakn smpaikn yaya p0m sebak n berjaya menitiskn air mata ni masa baca entri ni..
    sem0ga yuyu sntiasa tabah

    ReplyDelete
  78. sedih :(

    Semoga beliau tenang di sana :')

    ReplyDelete
  79. Al-Fatihah. Banyakkan sedekah ayat2 suci Al-Quran kpd beliau. Semoga kita berjumpa lagi di akhirat, aminnnnn...

    Entry terbaru -> Blog Budak Botak Tembusi Pasaran Indonesia Macam Safee Sali... (",)

    ReplyDelete
  80. kita senasib la yuyu...
    qaseh kehilangan ayah umur 9tahun,
    al-fatihah buat ayah kita...yer...

    ReplyDelete
  81. salam,

    Al fatihah untuk abah yuyu..
    semoga rohnyer aman disana. yuyu xmo sedey2 lg ok? chill dear!

    ReplyDelete
  82. al fatihah untuk arwah abah yuyu dan juga saya..lost him for about 15 years..

    ReplyDelete
  83. semoga rohnya dicucuri rahmat !
    banyakkan berdoa untuk arwah

    ReplyDelete
  84. al fatihah utk arwah abah kak yuyu . semoga kak yuyu sabar :)

    ReplyDelete
  85. terima kasih kepada semua yang baca dan komen yuyu. terima kasih yang sudi doa kan untuk Arwah abah yuyu! terima kasihh semuaa! :( terharu nya

    ReplyDelete
  86. alfatihah.
    sedihnye. tapi takpe yuyu. ada hikmah di balik semua ni.

    tabah ye yuyu.

    ReplyDelete
  87. al-fatihah..sedeynya....sedey sangat bca entry ni..huhu...

    ReplyDelete
  88. aww , menangis time baca ni .
    taktau la apa jadi kalau saya dekat tempat kak yuyu , mesti tak cukup kuat .

    ReplyDelete
  89. al-fatihah.. smgo arwah ayah yuyu tenang d sna

    ReplyDelete
  90. meleleh leleh air mate n hidung..huhu ALfatihah ..

    ReplyDelete
  91. suda la yuyu .. sabar ..

    saya punn macam yuyu .. org tak kan paham kann ape yg kita lalui ..

    ape2 punn sama2 la sedekahkan al-fatihah .. :)

    ReplyDelete
  92. T_T sedeh sgt bc entry yuyu yg ni=(...remind me of my arwah adik=(=(...


    alfatihah ...

    be strong ok..

    xoxo-nabila

    ReplyDelete
  93. ...






    (sedih sgt sampai x mampu nak komen)

    ReplyDelete
  94. al faihah . :(
    sdeh dgr cte yuyu ..

    ReplyDelete
  95. akak pon dah xde ayah..
    so akak paham perasaan yuyu..
    xper dik..
    kita tetap akan jumpa dia jugak satu hari nnt.. :')

    ReplyDelete
  96. sedihnya cerita yuyu.,
    semoga roh ayah yuyu di tempatkan orang beriman.. amin

    ReplyDelete
  97. doa anak yang soleh/solehah yang arwah perlukan. amin. :)

    ReplyDelete
  98. sedey nye yuyu bce entry neh..hnya air mata yg berlinang..semoga arwah ayah yuyu di tempatkan dikalangan org yg beriman..yuyu sabar ea.. ALLAh lebey sygkan ayah yuyu.. Al-Fatihah utuk arwah ayg yuyu.. =(

    ReplyDelete
  99. yuyu..al fatihah utk abah yuyu..semoga dia tenang di sana..

    sy baca menangis.

    ReplyDelete
  100. sedih rrr yuyu..dla xleh byg kalo kehilangan org yg tersyg camne..takut sgt..Al-Fatihah tuk arwah abah yuyu..semoga arwah tenang dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..Amin...

    ReplyDelete
  101. al-fatihah..
    alamak,nak termenangis lak la

    ReplyDelete
  102. sedih sgt
    nak peluk yuyu, nak tenangkan yuyu
    tq yuyu sbb sedarkan kita
    betapa kita perlu hargai org yg kita syg.

    ReplyDelete
  103. tatkala ini, tak sabar nak balik rumah. nak habis final exam laju2. rindu abah dan mama. pap! terbaca entry ni, wah berderai laju air mata mengalir.

    Al-fatihah.

    ReplyDelete
  104. er.. er...
    aku menangis...
    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  105. al fatihah utk arwah abah yuyu...mg die tenang di sane..

    ReplyDelete
  106. sbr ye yuyu.al-fatihah utk arwah abah yuyu.semoga roh beliau tenang di sane.genang2 air mate bace entry ni.

    ReplyDelete
  107. sakit mata menahan air mata (dekat ofis)..sabar ye yuyu..al-fatihah buat arwah...jd anak solehah ye sbg bekalan die di sane...

    ReplyDelete
  108. abah kaksha pun 'pergi' tahun 1999 jugak..semoga abah kaksha dan abah yuyu tenang di sana..amin..

    ReplyDelete
  109. alfatihah:(
    arwah ayah akak meninggal 3thn lepas...tanpa pesan...tanpa sakit
    emmmm...sampai sekrang rasa ayah masih ada..ada dimana2..baunya masih tertinggal dirumah mak...sedihnya..baca entri ni akak pon menangis:(

    ReplyDelete
  110. al fatihah...kuatkan smgt yea...

    ReplyDelete
  111. saya baca pun sambil menangis .. redha lah .. saya pernah rasakan semua ini ketika arwah abang kesayangan saya pergi dulu ... Dia lah satu satunya teman bermain saya,teman berkawan saya .. masa dia baru meninggal, 2 minggu saya deman panas .. ( akak jangan approve comment ni ye ) ..

    ReplyDelete
  112. sedihnye :'(
    benda yg sama jd masa nenek saya meninggal past 2 years . hmm n saya org plng rpt dgn dea. heehe.

    sabar ek kak yuyu.kan kak yuyu comel .tamao ngis2 :)

    ReplyDelete
  113. nyrah nagis2 bace entry ni..sangat sedeh..kak yuyu tabahkan hati ye.. :(

    ReplyDelete
  114. AL-FATIHAH semoga arwah abah tenang disana.. yuyu setiap yang ada pasti satu hari akan tinggalkan kita. semua yang kita ada bukan miik kita yang abadi.. selalu sedekahkan doa dan yasin untuk arwah abah ye..

    ReplyDelete
  115. yuyu, sedih sgt kita baca entry ni... Sabar ye yuyu. Semoga roh abah yuyu di sisi org2 beriman.

    ReplyDelete
  116. ya allah, menangis kite baca..al-fatihah buat arwah ayah kak yuyu..saba ye kak..

    ReplyDelete
  117. Alfatihah . sabar ye yuyu :)

    ReplyDelete
  118. al-fatihah,smoga tabah selalu,amin

    ReplyDelete
  119. sama la nasib kita T.T tp kena teruskn hidup, jgn sedih2 ye :)

    ReplyDelete
  120. al-fatihah buat abah yuyu...rindu sangat kat abah..tapi nak buat macam mana DIA lebih menyayanginya kan..

    ReplyDelete
  121. alfatihah biat abah yuyu..semoga roh abah yuyu tenang disana..yuyu tabah k@ jgn sedih3..ramai yg syg yuyu^^

    ReplyDelete
  122. al - fatihah,
    semoga roh abah yuyu ditempatkan di tempat orang2 yang beriman...

    ReplyDelete
  123. al fatihah . anis syg ayah anis . tktnya klw jd mcm ni ):

    ReplyDelete
  124. al ftihah yuyu~

    agak berkaca la gak mata owg bace entry ni~~ ;(

    ReplyDelete
  125. Assalamualaikum

    adik bersyukur sangat masih ada mak dan ayah.adik ni jenis manja dengan family sampai nak berpisah untuk belajar pun tak nak.tapi akak seorang yang tabah.ALLAH S.W.T takkan berikan ujian kepada hambanya yang tak boleh hadapi ujian tersebut

    ReplyDelete
  126. al-fatihah .

    semoga arwah tenang di sana dan dilindungi Allah sentiasa .

    ReplyDelete
  127. HARAP2 UMUR ABAH YAN PANJANG.AMINN T_T

    ReplyDelete
  128. RANDOM GIVEAWAY DAN RM100 MASIH DIAJLANKAN :D

    ReplyDelete
  129. hye yuyu..kiki baru je follow blog yuyu...hmm,kampung arwah abah yuyu dekat sangat ngn kampung n rumah kiki...semoga arwah abh yuyu d tempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman....

    ReplyDelete
  130. maji pasti abah yuyu tengah bangga tengok anak dia masok u skang ni,,..sebab 2 impian sume ibu bapa...tetiba je rindu nak pelok mak ngn ayah ni...
    Al - Fatihah buat arwah..

    ReplyDelete
  131. oke sedih .

    TT_________________TT

    takziah diucapkan .

    ReplyDelete
  132. As salam. Kebahagiaan sebenar ibu bapa ialah kebahagiaan yang dinikmati oleh anak2nya. Jadi, Yuyu tau, apa yang perlu Yuyu lakukan dlm hidup ini. Live ur life as it be. Insyaallah, suma ok. Al fatihah buat ayahanda. As salam...

    ReplyDelete
  133. takziah. al-Fatihah buat arwah. Kak Yuyu kena sabar tau.

    ReplyDelete
  134. Takziah yuyu..
    Hampir menitis air mata ecah ni..Al-Fatihah utk arwah..semoga arwah berada dalam golongan orang2 yang beriman dan Redha-Nya..amin

    ReplyDelete
  135. Al fatihah .kuatkan semangat tau kak yuyu ! .. kami disini always support anda dari belakang . *hee ...

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)