HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Tuesday, April 19, 2011

Orang Kritik, Yuyu Tidur.

Assalamualaikum ^^


orang seronok suara kan kritikan atau pendapat. seronok berbuat apa saja yang dapat puas kan hati sendiri.  megah nya bila nampak salah orang. terus panas nak mengkritik, nak berdakwah konon nya, nak nasihat la. tak senang duduk selagi tak buat tindakan pedas.

berdakwah bukan untuk mendapat kepuasan. lalu bangga dapat dabik dada rasa megah tak terkata.

p/s : cuba tidak menjadi hamba kepada marah.

Terima Kasih Sudi Bace

58 comments:

  1. kadang2 orang gunakan nama dakwah untuk menasihat,tapi padahal cara yang dia gunakan sangat tak bertempat,ada kadang2 smpai mengaibkan maruah orang..itu ke dinamakan berdakwah.Hanya tuhan yang tahu

    ReplyDelete
  2. best kutuk org mcm mkan egg tart kfc hahaha :P

    ReplyDelete
  3. manusia mmg seronok kritik org lain
    tp benci ble dikritik

    biasala
    lumrah alam..

    Entry Terkini: Aksi Mesra Blogger Mendapat Bantahan!

    ReplyDelete
  4. manusia mmg seronok kritik org lain
    tp benci ble dikritik

    biasala
    lumrah alam..

    Entry Terkini: Aksi Mesra Blogger Mendapat Bantahan!

    ReplyDelete
  5. manusia memang suka bangga dgn dri sendiri... sabar eh..

    ReplyDelete
  6. same lah dengan fad..
    huu...

    tido moh!..hehe

    ReplyDelete
  7. Cantik header terbaru cik yuyu.....comel...ha ha ha. Anyway... aku just bagi pendapat supaya tak terjadi lagi perkara kritikan tak membina nih....

    http://wacanaku2009.blogspot.com/2011/04/isu-panas-blogger-bergaduh.html

    ReplyDelete
  8. phewwwww..pendek betol entry yuyu ni..heheheh~~



    ^__^v

    ReplyDelete
  9. selalu cakap kononnya nak bg nasihat, nak tegur. tp tegur kalau tak kena dgn cara, tak menjadi jugak. kadang2 bukan tegur, tp lebih ke arah nak mengata. hish. tak suka -.-'

    ReplyDelete
  10. xpe cik yuy..dapat pahala free. ckp thanks je kat dorang tu.

    ReplyDelete
  11. eh yuyu..jom2 tido semula..esok nk bngn pagi..nk masak plak..heheheh!!!~

    ReplyDelete
  12. sama2..lewatnye akak post..tido baik2 taw..sok pagi lukis ayaq liur leleh taw..haha XD

    ReplyDelete
  13. yuyu takpa saya sentiasa berada di belakang yuyu, ly u yuyu comel! :)

    ReplyDelete
  14. fikiran positif akan melahirkan tindakan yang positif..=)


    http://azfar9897.blogspot.com/2011/04/salahker-gathering_20.html

    ReplyDelete
  15. yuyu, mne list gula-gula kapas??.. hehe..:)

    ReplyDelete
  16. yuyu, jngn layan org yg dengki ni~jom tido!:D

    ReplyDelete
  17. jangan marah la..nanti tak choomelll~^^ sentiasa chill selalu ;)

    ReplyDelete
  18. biar aje org kritik...diorang yg busuk ati...diorang yg dpt dosa diorang yg tggung sndiri...
    yuyu cool je keyh ! dapat pahala lg kalo diumpat...so senyum... :)

    ReplyDelete
  19. dulu waktu time sy belajar kat negara padang pasir..guru sy selalu berpesan..jika nak berdakwah sertakanlah dengan uslub(cara paling baik)..bukan dengan hawa nafsu..jika dengan hawa nafsu boleh mendatangkan kemarahan dan kebencian..berdakwah begitu boleh merosakkan ibadat.. wallah hu a'lam.

    ReplyDelete
  20. "hey yuyu cili ni pedaslah!!"..haha.amacam pedas tak kritikan saya ?lallala,

    ReplyDelete
  21. aisya paham, org kritik cara yuyu tido tdi..ngeh2..

    org ni macam2 ada, pantg nampk salah org,bkn nk bgi nasihat tpi duk kritik lgi nk memalukn org...ape salah cakp leklok..kan2???:)

    ReplyDelete
  22. wah kata2 yuyu sggh mendalam..:)

    ReplyDelete
  23. manusia
    sabo la ye..
    wahai Cik yuyu..
    x pun nnt..
    kita bako...hehe

    ReplyDelete
  24. sabo je la yuyu..huhu..mulut orang..

    jom join segmen maira ye yuyu..
    http://ctqueen.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. hurmm... mcm2 la skrg ni kak yuyu~ kritik itu ini lah. haiissyyhh~ takpe. yg penting kita rasa apa yg kita buat betul dn x mengganggu org lain dh memadai. *peace*. ;)

    jemput singgah blog saya. ;)
    coretan HAJAR HASAN

    ReplyDelete
  26. sabar je lah yuyu,,mulut org mne ley tutup,,mulut tmpayan yg besaq tu ley tutup,,nikn pulak mulut org yg kecik molek tuh

    ReplyDelete
  27. betul tu dik.. lebih baik tidur dr layan benda benda negatif macam tu.. hehehe

    ReplyDelete
  28. peringatan untuk orang2 y suka mengkritik

    ReplyDelete
  29. i want kisses(coklat)


    kadang dalam dunia internet ni ramai pendakwah,ada pendakwah kopipes,dan ada pendakwah cakap tak serupa bikin..dua jenis ni lah yang merosakkan Dunia Internet =(

    ReplyDelete
  30. sabar je la kak yuyu .
    kite tk boleh nk puaskan hati semua pihak . mereka tu semua memang tkde persaan . tk bfikir sblm bcakp . (;

    ReplyDelete
  31. -tegur tanda sayang sbb x sempurna iman slagi x menyayangi saudara spt syg diri sendiri..

    -klu syg, tegur dgn CARA kita syg la..

    -menegur bukan maksud mengkritik

    -bila org buat salah, JANGAN benci ORANG/PELAKUnya, tapi benci PERBUATAN dia =)

    ReplyDelete
  32. waa.. cuba tidak jadi hamba kepada kemarahan.. terbaik lah yuyu!!! XD

    ReplyDelete
  33. memang orng mcm tu YUYU, nampak salah orang cepat ja mengkritik itu ini, blah blah...tapi salah sendiri, tidak nampak. tu la, baik diam2 ja kan. buat hal sendiri.

    kalau kritikan membina dan disampaikan dengan cara yang baik itu saya terima..sangat dialu-alukan

    ReplyDelete
  34. kite diam..nnt die penat die pulak diam..setel =)

    :: Average ::

    ReplyDelete
  35. betul. kalau membina, bersopan, berdiplomasi tak apalah gak. ni hentam bagai nak berperang. isy.. isy... cermin diri sendiri...

    ReplyDelete
  36. yuyu,
    jarang buat entri pendek2 mcm ni.hehe~

    ReplyDelete
  37. sabar yah sis yuyu...takmo stress2...xpe biar jee mereka berkata2 janji kita appy jee

    ReplyDelete
  38. Betul tu yuyu. Ramai orang skang ni bagi ceramah sebab nak tunjuk hebat walhal xde yang sempurna kecuali yang maha Esa..Tapi kenape entri ni xde gambar? konpius2....

    ReplyDelete
  39. uihhh...kenapakah? mengapakah?
    sekali lagi dikritik? emmm amik mana yg baik je lah dik..yg buruk2 tu buat tak tau je..suruh dia amik cermin besau2 nengok diri tu dulu..habis cerita

    ReplyDelete
  40. kalo setakat kritik membina xpa, itupun kena dgn cara yg betul...

    ReplyDelete
  41. yuyu sabar eyh...
    ape yg jadi kat yuyu same jugak terjadi kat jannah
    jannah pon pelik, nape diorng sanggup kutuk mengutuk, sdngkan kita sndiri xbrani nk ktuk..
    nasib ade orng sntiasa skong n bela jannah..
    sabar ye yuyu. =)

    ReplyDelete
  42. yuyuyuyuuyuuyyuyuyuyu !!!!!!!!

    kena amek aura positif daripada kakak sayam---> kak risa . hihihi

    yuyuyu! normal la sekarang duniawi sume org nak tikam kita dari belakang , kondem sane sini , macam perfect bebenor ni .

    biar kan je . janji kita x kacau dorang . dorang dapat dosa , kita dapat pahala . ye tak ? hihi ^^

    ReplyDelete
  43. klu nk ktuk tgk la dri sniri dlu..kan?huhu

    ReplyDelete
  44. ramai jugak peminat yuyu ye...hehe..

    kita mmng tk boleh nak ubah prangai org, melainkan mereka ubah diri mereka sndri...

    ReplyDelete
  45. betul tu. macam yg dah orang buat kat zyra. semuanya nak cari salah dari zyra. emm :'(

    ReplyDelete
  46. yaya.. mulut senang ja nk kritik.. puji berat jaaa.. huuuuu,,

    ReplyDelete
  47. mulut orang kita taklehh nak tutup yuyu..
    slalunya orang yang dengki n tak suka kita adalah orang yang jeles ngan kta dan nak jadi macam kita,
    tapi dia tak dapat.
    tu yang dia hangin satu badan tuuu.. hhehhe :D

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum

    kita hidup kena banyak bersabar akak

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)