HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Thursday, March 24, 2011

Yuyu Di Marah Peminat Siti Nur Haliza

Assalamualaikumm ^^

masih yuyu tak henti henti nak tergelak lagi bila teringat kejadian tadi. huhuhu.. terasa hina nya diri yuyu ini. golek kanan golek kiri cuba untuk tidur. tapi tak boleh. sebab musabab teringat akan satu benda ni tadi di Pasaraya bersama emak untuk membeli kunyit.

yuyu dan emak ke sebuah pasaraya yang semestinya bukan Tesco atau Giant seperti di Nilai, negeri Sembilan. tapi cuma lah pasaraya kecik kecik je. untuk beli kunyit. tetiba ada suara dari belakang yuyu.
Siti Nur Halija! Siti Nur Halija!
seorang kanak kanak Down Sindrom cuba dekat dengan yuyu. emak budak tu macam marah dia  
"haishhh. kakak tu bukan Siti la adikkk"
ohh. terasa anggun kemain apabila di salah orang ingatkan Mak Iti tu. tapi budak tu terus ja datang kat yuyu. memang beria ria dia. huhuhu. mungkin dia dah dah berumur 12 tahun, tapi cakap tak terus la.
Si ti Nur Haa li ja! Nya nyi! Nya nyi! satu satu perkataan di sebut. 
emak beliau marah. haishhh! jangan kacau kakak laa! tu bukan Siti la!

berkali kali budak tu mintak nyanyi. mana la yuyu reti kan. kalau ke karaoke pun, jangan harap la nak keluarkan suara terlebih merdu ni. mesti la duduk terkepam di hujung kerusi. suara lunak terlebih akan di simpan saja. bakat terpendam. -.-'

tapi, budak tu hampir nanges, berkali kali mintak, siap tarik baju emak dia. emak yuyu dah tergelak, emak suruh saja yuyu nyanyi, untuk puas kan hati budak tu. supaya juga budak tu takkan merengek nanti. tapi yuyu berkeras tak nak nyanyi.

yuyu buat tak tahu je, terus masuk ke kedai dengan emak. dah bayar, tengok budak tu masih di luar merengek dengan emak dia. emak nya pun datang la kat yuyu, mintak nyanyi sikit.
ishhh, mak cik ni, saya mana pandai nyanyi mak cik. 
ala, nyanyi la sikit je pun tak pa, susah mak cik nak balik rumah dengan dia macam ni
tapi saya bukan Siti Nur haliza la mak cik..
adik tu kalau tengok orang ada tahi lalat bawah mulut, semua siti nur haliza.
oooo. patut la...
si ti nur haaa li jaa! nyaa nyi!!
okay la... -.-' yuyu pandang emak. emak tahan gelak. fine emak.
Neeegaraaaaa kuuuuuuu~
tanah tumpahhh nya darahhhh kuuuuu~
ohhh patriotik nya. 
tetiba budak tu marah yuyu!
"tak see dapp! tak sedapp! buu kann si ti nur haa li ja!!" berkali kali dia ulang.
hampehh. tadi ko suruh hakuh nyanyi, ni ko kutuk hakuhhh! terasa malu dekat situ! emak gelak saja dengan emak budak tu. -.-'

yuyu berambos masuk kete. grrr~ geram betol dengan budak tu. wuuuu T_T ni malas nak nyanyi ni.lepas ni, kalau ada permintaan nyanyian macam yuyu ni, jangan la amik risiko untuk terus menyanyi ye. buat tak tahu saja.

bila balik rumah, terasa nak tergelak pulak. huhuhu. nasib lah tak pergi ujibakat Mentor hari tu.

p/s : lukisan udoh tak bermaksud tuan pun udoh

terima kasih sudi bace.

163 comments:

  1. ..hahahahahaha.... alOrhh3.. kesian Sis Yuyu... saba2 :)

    ReplyDelete
  2. bahahahaha minta sign skit mak iti..kat donut i ni yer
    kehkehkeh ;)

    ReplyDelete
  3. hahaha...sangat kelaka lah....hahahaha...hahahaha...nak wat komen gelak je boleh??hahahahaha...memang tak sedap kot suara yuyu..kot ye pun dik..jgn lah jujur sangat...hahaha

    ReplyDelete
  4. haha...at least dia tahu yuyu bukan siti nurhaliza...trik yang bagus..hahaha....

    ReplyDelete
  5. adoi kak yuyu , comel nyaaa ada peminat . hikhik .

    ReplyDelete
  6. hahaha..kelakarnnya...
    baik jugak yuyu nyanyi bagi dia kan...

    ReplyDelete
  7. sabo je la . tapi at least dah buat dia bent nangis la kan? hee . macam2 tol la .

    ReplyDelete
  8. hahaha..siot je kan dak tuh..mesti comel jee..

    ReplyDelete
  9. alamak..tetiba tergelak guling2 pulak..hahaha~

    ReplyDelete
  10. kehkehkeh boleh pulak camtu... kalo akak awal2 dah lepas lepas bdk tu ckp siti nur halija....hhihihi

    ReplyDelete
  11. tak pa la yuyu sabar yea huhu tak pa at least dya taw yuyu bkn siti nurhaliza huhu

    ReplyDelete
  12. HAHAHAHA nyanyi la lagu siti lenkali.. ekekekeke lawak sungguhla yuyu ni!!

    ReplyDelete
  13. tahi lalat bwh mulut ni mmg manis mulutnya... wah2

    ReplyDelete
  14. kahkahkahkahkah! ;D

    lain kali nyanyi la lagu lain kak yuyu. lagu yg fofular sket. kehkehkeh :p

    ReplyDelete
  15. ekekekeke...lawok antarabangsa sehhhh...ciannnn takpe aihhh sekurang2 nye budak tu tau yuyu bukan ct nur alija!!! ark ark ark

    ReplyDelete
  16. hahahaha.kot ya pon yuyu nyanyilah 'biarlah rahsia' keee.mesti sodap.ni lagu patriotik sngt lah yuyu . haha

    yuyu naik saaaaaiinnnnnn ! *sambil tunjuk2 kat bahu niaaa.haha

    ReplyDelete
  17. wahahahahahha


    hahahahaha



    yuyu gila..


    hahahahah



    sii si iiiitiiii nur halija...


    wahahhahaahha


    krem perut gua gelak

    ReplyDelete
  18. bhahahahahaha..adoii..nak pecah perut gelak ni kak..haha..huu~laen kali kasi cubit ckit dak tu..spe swoh berani malukan org depan awam..mwahaha..mintk2 ika xjumpe dak tu..ngee~

    ReplyDelete
  19. hahaha..kelakar gila la.. hee...

    ReplyDelete
  20. Qieya Qyssxtynaa : hampehh betol budak tuu.. lempang kanggg~

    ReplyDelete
  21. kesian akak..
    xp laa,semangat patriotik laa akak ni...

    ReplyDelete
  22. ♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ : nahhh amik semua sign i, kat tudung u pun i signnnnn :P

    ReplyDelete
  23. hhahahahha...akak yuyu..eh!aka siti nur halija..

    adik nak sain..

    tergelak suda!!hahahahhahahahahahaha

    ReplyDelete
  24. hhahahahha...akak yuyu..eh!aka siti nur halija..

    adik nak sain..

    tergelak suda!!hahahahhahahahahahaha

    ReplyDelete
  25. siiii tiiiiiii..nur halijaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...nk sign!!!...

    ReplyDelete
  26. hahahahaha.
    ades.klakola.
    nak sainnnnn

    ReplyDelete
  27. HAHA. yuyu cakaplah "SAYA BUKAN SITI NUR HALIJA! SAYA YUYU LOPEZ!" :p

    ReplyDelete
  28. hahahha! lawak la yuyu!!! yuyu leh masuk audition raja lawak la...hehehe

    ReplyDelete
  29. hahaha.. klako laa.. nape yuyyu x nyanyi btol2?cian dak tuu..hehe

    ReplyDelete
  30. haha. comel gila budak tu. suka hati je kutuk org. tapi tapi. nyanyi negaraku? hehe. penat gelak baca entri ni. :)

    ReplyDelete
  31. ala ciannyer kat adik yuyu ni.comel sangat cam siti cam ne budak tu tak nangis.:-p

    ReplyDelete
  32. tak sheeedappp ! woooooo . tak shedappp .

    ReplyDelete
  33. hahahaha.. kesian yuyu.. alaa... dia tak reti betol la nak hargai bakat yuyu yg comel ini kan.. hehehe

    ReplyDelete
  34. yu, siyes buat orang gelak ptg2 gini..hahaha kelakar btol..cerdik budak itu..:)

    meh ke rumah..
    ~dialog danish~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete
  35. hhaha..
    cemana boleh terlintas lagu negaraku pulak..
    hehhe

    ReplyDelete
  36. haha.. kelako btoii.. berani bdak 2 ckp xsedap. hihi

    ReplyDelete
  37. BAHHAHAHAHAA,,~

    JAHAT NYER UJANG GELAK TAK MENGAJAK !
    MUAHAHAHA... ;P

    ReplyDelete
  38. ehm2...camne la budak tu leh tak cam...

    ReplyDelete
  39. hahahahha...lawak tol la....ader gak kisah camnie...hahahhaha

    ReplyDelete
  40. citer ni sgt lucu hehhehe memang yuyu berbakat tulis entry yg menarik hati hehehhe so memang akan jd mcm blog cik epal nanti ni--famous blog dik yuyu :)

    ReplyDelete
  41. hahahaha... tension je yuyu... hihihi.. :D

    ReplyDelete
  42. kah3! :)) sorry yuyu...ezma terbantai gelak kat sini..ekekeke

    ReplyDelete
  43. HaHa!~ LaWaK GiLeR!~ TaPi YuYu Ni LeBeY MiRiP Ke aYu RauDHaH!!!~ SiYeS!~ (^_____^)V

    ReplyDelete
  44. uiii yuyu hang ni lawak ler.. tergelak n tersenyum sorang2 akak kat sini..

    ReplyDelete
  45. hahahahahaha
    kelakarr!

    yuyu,
    sorry. i nak tegur sikit.
    eja assalamualaikum salah la

    :)

    i tegur mana yang nampak
    jgn kecik ati tauu
    :)

    ReplyDelete
  46. first time baca entry lawak tahap maximum dari yuyu !

    ReplyDelete
  47. hahhaha
    tyme tu msti yuyu perasaan gile kn, huhu
    lawak entri ni

    ReplyDelete
  48. adoii...tak abis gelak nie...ha3...
    lagu negaraku gak kak yuyu nyanyi...
    memang ade semangat patriotik laa kak yuyu nie...ha3...

    ReplyDelete
  49. kekeke! lawak la Yuyu ni..de ke patut nyanyi lagu Negaraku..nasib baik bdk 2 x ckp, "Kak, lagu 2 pun sy gheti nyanyi"..

    ReplyDelete
  50. kekeke! lawak tul la Yuyu ni..de ke patut nyanyi lagu Negaraku..nasib baik bbdk 2 x ckp, "Kak, lagu 2 sy pun leh nyanyi"..=P

    ReplyDelete
  51. kahkahkahkahkahkahkahkah!!!!
    gelak terguling2!!!!!

    ReplyDelete
  52. TU LAH,SAPE SURUH KIUT MIUT SANGAT.KAN ORANG DAH SALAH TENGOK SIS YUYU MACAM SITI HALIJAH. :D

    ReplyDelete
  53. lawak je.. x dapat dibayangkan kne nyanyi depan orang ramai tu.. ish ish.. request 1 lagu leh? ^^

    ReplyDelete
  54. HAHAHAHAA.. KLAKA LA.. AHA.. XTAHAN NYANYI LAGU NEGARAKU PLAK TU.. HAHA.. YUYU.. YUYU.. HAHA

    ReplyDelete
  55. pasni kalau jumpa yuyu lagi,KSP nak yuyu nyanyi la mcm siti nur halija !
    taw2!!!
    :p

    ReplyDelete
  56. hehe.
    kak yuyu tak kasi die coklat sebungkus,
    na tau die diam.

    ReplyDelete
  57. u.n.a : budak tu macam nak kena lemang -.-'

    ReplyDelete
  58. tak kasi die coklat sebungkus.
    mana tau mau diam.


    kaksiti2 nk autograf.hehe.

    ReplyDelete
  59. a n a . i z z t y : sengal la budak tu... free kena kutuk~

    ReplyDelete
  60. Pycah Abd Rahim : hahahah.. malu tau mase tuu~

    ReplyDelete
  61. pu3 gunung baling : huhuhu.. dari tengok dia merengekkk.. adehhh -.-'

    ReplyDelete
  62. marfieyra : dah berjasa kat dia, dia kutuk yuyu pulak~

    ReplyDelete
  63. Cik Jannah : yuyu comel lagi.. huhuhhu.. jeles :p

    ReplyDelete
  64. nurul_diya m. nor al-haj : ooooo~ gelakkan yuyu yee ^^

    ReplyDelete
  65. haRis kaiTo : ooo.. gelak orang yee.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  66. nadia ar-rumaisha: huhuhuhu.. mase tu, yuyu biar je dia merengekk.. malas layann :p

    ReplyDelete
  67. wakkakakak !! sampai macam tu sekali.. ekau pon poie nnyi negaraku opkos lah budak tu kata tak sodap..hihik :P

    ReplyDelete
  68. efa : hahahah.. budak tu pandai memalukan yuyu~

    ReplyDelete
  69. Hannan Al-Qudsey : huhuhuhu... yuyu maseh nak tergelak pikir yang tadi ^^

    ReplyDelete
  70. Izamir Ridzwan : hahahah.. jangan la memuji dahku begitu ^^

    ReplyDelete
  71. Khumaera Ismail aka Habibi Hamid : rasa macam nak lempang je dia mase tu ^^

    ReplyDelete
  72. SharifahMastura : hahah.. dah ingat lagu tu je, nak buat macam mana :p

    ReplyDelete
  73. ahaha , kesian kak yuyu . klon siti nieh XD

    ReplyDelete
  74. risa : yuyu pun konpiuss... siti kan tak pakai tudunggg :(

    ReplyDelete
  75. Ujang9897 : ko nak kena lempang ngan hakuhh ke???

    ReplyDelete
  76. bihah: dah lagu tu je yang teringat.. hohohohoh :P

    ReplyDelete
  77. muhammad iqbal hakimi bin tahir : mungkin budak tu ada masalah mata gak -.-'

    ReplyDelete
  78. *47!k@# : huhuhuh.. ada gak ramai kat situu~ adehhhh -.-'

    ReplyDelete
  79. ..hahaha... saba kak yuyu.. memang na kena lempang budak tuh :)

    ReplyDelete
  80. haRis kaiTo : lepas ni kena cungkil mole yuyu tu`

    ReplyDelete
  81. hahhaa..yuyuuu~ lucu arr.naz dpt bayangkan situasi tu. mesti yuyu dengan muka sedih nyanyi lagu tu kan? ala, len kali tibai jer lagu ct nurhaliza tu...kot2, dia akan ckp..yuyu ct nurhaliza ke...takde la kena kondem camtu. hehee...

    ReplyDelete
  82. Farah Azurah : huhuhuh.. tu je yang ingat... ^^

    ReplyDelete
  83. Syuhadah Razali: mehh nak sign kat hedongg tuu ^^

    ReplyDelete
  84. hehehe..yang yuyu p nyanyi lagu negaraku tu kenapa..patutla dia x suka... hehehe

    ReplyDelete
  85. ☀ Izzaty Hedry☀ : grrr~ nak kena niii!

    ReplyDelete
  86. Rockstar Chan: hahahah.. nak kena nii dak ni nihh!

    ReplyDelete
  87. Sunah Mohammad : kak sunnah melebihh! wuuuu T_T

    ReplyDelete
  88. yatie's EPISODE : OMG! itu yang yuyu patut cakap kannn ^^

    ReplyDelete
  89. haha kelakar..tpi baik nyanyi lagu siti nurhaliza je trus..npe nyanyi lagu negaraku..tapi xpela..kelakar baca entry ini.

    ReplyDelete
  90. kahkahkahkahakakahh!!!

    quek!!! ups!!!

    ReplyDelete
  91. hahaha . kelakar lah .


    apalahai dia ingat siti pulak .
    tak pasal pasal je

    ReplyDelete
  92. miyahahaa.. kelaka la yuyu...

    bukan si ti nur ha lija..
    tak se dap.. huhuu

    ReplyDelete
  93. hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahhahahhahahaahahhahaahha.....


    lawak3..
    dlm bnyk3 lagu g nyanyi negaraku tu nape???memang la nanges budak tu..heheh
    cuba nynyi lagu ct betul3..

    hahaha..nak gelaks ekali lagi..huhuhu

    ReplyDelete
  94. wahaaa. seriyes kelakar.

    semua yg baca entry nih konfem gelak terbahak-bahak.

    negaraku ?? aiyaaaa.


    hahahhahaha

    ReplyDelete
  95. haish ! ad jgak mcm tu ek..he3

    ReplyDelete
  96. hehe ,skurang2 nye dpt pujian ade tahi lalat cam siti nurhalija .hehek

    ReplyDelete
  97. hahaaa..betul2 patriotik...ngeee~

    ReplyDelete
  98. hahaha...sedih gile kena macam tu.

    ReplyDelete
  99. sakit per0t gelak !!!~
    ad0tai...

    ReplyDelete
  100. he3, kerenah bdk2 kna sabar je la...

    ReplyDelete
  101. siti nur halija..i luv u..auumm..yuyu kan fleksibel..sume boleh=)

    ReplyDelete
  102. siti nur halija!!~pewiiitttt~caya la yuyu!^^mintak sign sikit~:)

    ReplyDelete
  103. haha boleh boleh ja dia kata suara yuyu comel ni tak sedap en

    ReplyDelete
  104. PECAH PEROT !!! HAHAHAHAHA :D

    ReplyDelete
  105. tiba2 jer yuyu jadi sitinurhalija. ;D

    ReplyDelete
  106. hahhahah.. so funny la dak tu. . hehe

    ReplyDelete
  107. kak SITI...nak mintak tai lalat satuuuu!!^^

    haha.lawak3x

    kim salam kat budak uh

    ReplyDelete
  108. ADEK TUH mesti HENSEM???

    sebab


    yuyu


    sanggup


    bergadai

    kan suara yg terpendammm

    haha

    comel yuyu bengang..^^

    ReplyDelete
  109. hahhahah.. so funny la dak tu. . hehe

    ReplyDelete
  110. berdekah x berhenti nie cik yuyu ooii...

    ReplyDelete
  111. HAHAHAHAHHAHAHAHAHA ! Kelakar2 !

    ReplyDelete
  112. yuyu yuyu....
    kenapa dengan Tesco atau Giant seperti di Nilai, negeri sembilan??
    hehehe :)

    ReplyDelete
  113. hahahaa...
    kak yuyu kan comel..
    mesti la die ingat siti..
    btw.. nama adik cha pon siti nur haliza.. hehe

    ReplyDelete
  114. hahaha. kesian sis yuyu. hahahaha !

    ReplyDelete
  115. haha...hampeh pnye bdk..tp org yg nyanyi btol2 smngt patriotik btol la..hahaa

    ReplyDelete
  116. wakakakkaka....
    ingatkn nak kuar lagu siti upenye kuar lagu negaraku...
    kreatif btol la kak yuyu ni.... hahhahahahah

    ReplyDelete
  117. HAHAHAHAHAHA klakarrr laaaa akk neh .cuteee je >.<

    ReplyDelete
  118. yuyu....
    nape nyanyi lagu negaraku.
    nyanyi la lagu siti nurhaliza. huhuhu.

    ReplyDelete
  119. Kelakarla entry ni...hahahaha!!
    yuyu nyanyi lagu negaraku bdiri tegak ke? heheheee

    ReplyDelete
  120. wahh sis x bc trus skip ke komen...hahaha..bkn xmo baca..ujang dah cite kt sis psl ni semlm..saje gatal nk komen gak..lalala~ =P

    nnt kenduri sis yuyu nyanyi aa lagu siti eh..weehuuu~ =P

    ReplyDelete
  121. must chumel kan yuyu nyanyi .
    nyanyi ckitttt !!!
    heheh . :)

    ReplyDelete
  122. haha kompom muka yutu merah menyala benggang + malu kan..hehe

    ReplyDelete
  123. Yu yu ju lai kha , si la nya nyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ~ HAHAHAHA fuyoo tapi apa apa pun kesian kat budak mcm tu , budak yang dilahirkan tanpa ada dosa sebesar kuman sekalipun :)

    ReplyDelete
  124. hahaha ini sumpah kelaka..dah la nyanyi lagu negaraku..kekekekkee:D

    ReplyDelete
  125. hehhe.. comellah Yuyu nie...
    alahai...
    patrotik pulak...
    (n_n)

    ReplyDelete
  126. HAHAHAHAHAHAHA!(klau baca entry nie nk gelak jer)

    ReplyDelete
  127. kah kah kah! gile kelako! negaraku yuyu bedal haha.

    ReplyDelete
  128. haha, lawak la insiden ni..huhuhu XD... kak yuyu jgn lupe singgah kat blog saye ! huhuh ~

    ReplyDelete
  129. Hehee, kelakar la Yuyu.. Ada iras2 Situ Nurhaliza ye Yuyu nie.. :)
    Tp Yuyu mmg comell..:)

    ReplyDelete
  130. selama yg akak berblog atau belogwalking, tak penah lagi baca entri org terkikih kikih sakan... u bagus lah dik:)

    ReplyDelete
  131. opsss..tergelak kuat..sorry .haha

    lawak..part nyanyi lagu negaraku takleh tahan tuh..muahahaha

    ReplyDelete
  132. hahahahah... klaka la.. part bdk 2 komplain 2 xtahan 2..hahahahaha

    ReplyDelete
  133. hahahaha..xboleh belah XDD
    ok la tu,, dpt jugak gelaran siti nurhaliza,..hehehe

    ReplyDelete
  134. ahahahha, lawak lah,tape laabudak budak,

    ReplyDelete
  135. haha..tak padan gan down syndrome lgsug..

    ReplyDelete
  136. ahahha..lawak giler dak nh..agaknya...kalau dia jumpa real ct nurhaliza...tros tak syndrome..;p

    ReplyDelete
  137. walauwehh..artiss...nak sain atas dahi..:D:D:D
    hehehehehe

    ReplyDelete
  138. wakakaka..guking2 cikcleo bace..hadoi ai.

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)