Tuesday, March 1, 2011

Mentang Peliharaan Yuyu

Assalamualaikum ^^

best nya balik Langkawi, dapat tengok bopren kesayangan yuyu. nak pelop! nak ciom! nak gomol beliau sampai pengsan! ohh. terlampau gedik. nanti kontoversi pulak. baiklah, bykan bopren, tapi, menatang peliharaan.

arnab menatang nye. nama di beri KUMIRA. asal macam korean ke? sebab semua menatang peliharaan yuyu, akan yuyu tarok nama KIMURA, KIMARU, atau KIMOMO saje. mudah proses mengingat.tok sah nak pikir seratus patbelas kali nak buboh nama apa. ye dak?

setiap hari kasi si rebit ni makan kangkung, betik atau lobak merah yang yuyu tak paham kenape orang tak panggil beliau lobak oren.sihat ni dak rebit yuyu ni. manje. beliau boleh shuffle takkala yuyu lempar beliau ke lantai rumah. huhu, dah lantai licin, memang la.

KIMARU SAYANG
ni adalah arnab ke 3 yuyu bela. pertama kali yuyu tak ingat nama apa, sebab masa tu masih kecik kenit lagi. ada banyak masa tu, tapi semua mampos. akibat di patuk ular durjana tak reti kesian orang bela penat penat. mase tu sedih sangat sangat. ye la, tiap petang yuyu main dengan rebit ni.

kali kedua, yuyu bela masa darjah darjah. nama Kelabu dan Putih. Putih mati dulu, akibat sakit tak ketahuan hala. kesian. tetiba bangun pagi, dah mampos tanpa pesan. hmm. Kelabu mati agak tragis. akibat kesalahan yuyu. yuyu kecik lagi masa tu..

yuyu tengok Kelabu ni sangat tak bermaya, selalu beliau aktif melompat, tetiba, beliau murung dan hanya dok di pinggiran sangkar. yuyu tanya mak kenapa beliau bersifat sedemikian, mak cakap beliau demam. masa tu yuyu hanya pikir, orang demam kena bagi ubat.

yuyu pun amik la panadol 4 biji, cairkan dalam air. 4 biji dengan harapn cepat sembuh sedia kala. yuyu bagi Kelabu minum bercampur panadol 4biji. petang nye, tengok beliau terkedang terkojol sendirian di penggir sangkar. mati. fine.. salah yuyu. kecik lagi.

dan ini KIMURA. harap harap tak ada la kesilapan macam dulu. wuuu T_T sayang nye. nak main shuffle dengan beliau. nak bagi beliau makan hingga terlentang. suka suka! korang ada??

terima kasih sudi bace :)
SHARE:

102 comments

  1. ria x de un. . tp sebelah uma mria ader byk rabbit. .

    ReplyDelete
  2. wah bagi panadol?? Argh.. Takpe kecik lagi :) comel gila kimaru! :D

    ReplyDelete
  3. hah! comel gilaa rebit yuyu! kimaru comel macam siyuyu. hikhik

    yati takde aa menatang peliharaan. hengat nak beli hamster nanti. masih dalam usha2. hehe

    ReplyDelete
  4. yatie's EPISODE : hamspter dah penat dah bela :)

    ReplyDelete
  5. kak yuyu , sy ada kucing , dua pluh ekor lebih kot :) somel2 , kak yuyu nak ? hehe

    ReplyDelete
  6. lau nama kimura tue nama fb mmber ekinn. hehehe.

    kat umah ekin memacam binatang ada. kura2, hamster n guinea pig pun ada ! btw,comey la rabb tue ! hehe ^___^

    ReplyDelete
  7. yuyu..hah..sampai mati arnab tu dikerjakan yuyu..sian dia dapat ubat dari veterinawan tak bertauliah ni (mungkin)..hihhiii

    ReplyDelete
  8. comelnye , mentang2 la taon ni CNY tahun arnab , kehkehkeh . jaga leklok ek , biar dia jadi comel cam kak yuyu ^^

    ReplyDelete
  9. Farhana :) nak duaaa! grrr! nakkk~ tapi yuyu takot kucing :P

    ReplyDelete
  10. Ekinn Zhareef : heheheh.. nak burunggg! suka burunggg!

    ReplyDelete
  11. Azwani : mueheheh..kesiann la.. sobsob T_T

    ReplyDelete
  12. wah..yuyu dengan rabitnya..ailyl rozanna dengan boboy nya(kicing)..hackers??? haa..cute (kucing)nya jugak

    ReplyDelete
  13. susah jugak nak jaga rabbit ni sebenarnya...huhu..
    dulu pernah bela...last2 bagi dekat orang je.. :)

    ReplyDelete
  14. comelnya rabit ! YUYU KUMIRA . sangat comel :)

    ReplyDelete
  15. kenapa tak nama kan kimono?

    lebih comel,

    hahahha!

    ;p

    ReplyDelete
  16. aku ade bela lembu 2 ekor..tapi due2 jantan..ahaha..

    ReplyDelete
  17. yuyu asal langkawi ek??satu negeri dgn ayu la ni..lps ni nak balik langkawi boleh r singgah rumah..hehehe..

    ReplyDelete
  18. Kimaru?? Wah...minat jepun nih..he he

    ReplyDelete
  19. hahahha...lawak2..
    ade kew bg PCM 4 bijik trus??..
    adoyai...cik yuyu even kte human pown amek 2 bijik jew one tyme..
    ur rabit mati sbb overdose..:)

    ReplyDelete
  20. OMG..panadol 4 biji..patut la mati...hehehe..jaga baik2 kali ni cik yuyu..

    ReplyDelete
  21. OMG..panadol 4 biji..patut la mati...hehehe..jaga baik2 kali ni cik yuyu..

    ReplyDelete
  22. alaaa. burung takdeee. 3 menatang tu jer yg adeee T____T

    ReplyDelete
  23. wamakakakakakakkaka !!! lawak giler ar yuyu nih !! kikiki

    ReplyDelete
  24. yuyu...

    rabbit!! tomey nye..
    nanti law Kumira dah beranak pinak,nak anak dia sekor dua boleh?? hehehe

    p/s: yuyu, jom la komen kat blog SCC pulak. Tgk rabbit kat sane. wuwu.

    ReplyDelete
  25. IR ade kucing parsi.. jom exchange..?

    ReplyDelete
  26. teringat dlu2 de gak arenab..ade seko mampos gara2 "terjemur" die kat panas n meningal dunia trus..huhu..sy bersalah!

    ReplyDelete
  27. salam..wuu..wuu..jelesnya..teringin nak bela rabbit tp almk t bahan buangan dier..erkk..hee~

    ReplyDelete
  28. Nadhirah-chan : hua hua hua! amik semangan tahu rebit :P

    ReplyDelete
  29. Hackers : hahahah.. yuyu suka kucing.. tapi takottt T_T

    ReplyDelete
  30. (: gebangkembang :) :jangan amek tauuuuu ^^

    ReplyDelete
  31. Cik Eliza : hahahah.. bagi nmae cik eliza baru tauuu :P

    ReplyDelete
  32. JIJI YU : atok yuyu pun adeee ^^ weerkk :p

    ReplyDelete
  33. Shawl's@ayucinta : pehhhh! datang la bertemu yuyu ^^

    ReplyDelete
  34. .::: Princess MOMOY :::. : yuyu bukan membunuh ye :p

    ReplyDelete
  35. Pembawa_Wacana: hehehe.. yuyu sukeee sangatttt ^^

    ReplyDelete
  36. Pembawa_Wacana : heheheh,, mestiii! lagi lagi yang hensemmm ^^

    ReplyDelete
  37. Cik Fasya OK! : sobbsobb T_T mungkin tu sebab nyee.. hmmmm~

    ReplyDelete
  38. Salim Harmanain: lepas ni jaga baikk punyeeeeeeee ^^ heheh~

    ReplyDelete
  39. Ekinn Zhareef: sobbsobbb~ dah la yuyu suka burunggg~ hmmm

    ReplyDelete
  40. s.u.h.a : heheh.. comel kannn KIMURA yuyu :)

    ReplyDelete
  41. tomatokering :): heheheh... bagi kat tomato rebit nii ^^

    ReplyDelete
  42. sicomot-comel: wahhhh scc pun ade rebit?? pehh!

    ReplyDelete
  43. Izamir Ridzwan : tak maooo! takot kucinggggg!

    ReplyDelete
  44. sgt cumil :) cute mcm tuan dia gak heheh

    ReplyDelete
  45. siyes comey lote.. tapi saye kureng sket ngn bntg b'bulu.. huhu :'(

    ReplyDelete
  46. nadiemsharmz : saye lapor polis akan kesalahan awakkkk!

    ReplyDelete
  47. Novelgurl : hehehee... ni nak buang nye tu tak peee ^^ buang je kat luar rumah :p

    ReplyDelete
  48. Mama Zharfan: ishhh akak nii :p saye malu la :')

    ReplyDelete
  49. waniey dush2!: heheh.. akak boleh si rebit ni je laaa.. kalau kucing susah.. atkott T_T

    ReplyDelete
  50. Tiba-tiba terbayang satay. Errr... Aku silap cakap? Jangan marah eeee... :D

    ReplyDelete
  51. aiyarkkk..ngeri nya Kelabu mati...takpe2...yuyu tak tahu apa2 lagi...uhuh..ana penah jugak bela arnab..dua kor..Lola dengan Bunny..tapu Bunny mati dulu..tak tahu kenapa..tiba2 je..Lola plak ana bela sampai dia agak besar, dan sampai tak terlarat nak bela..haha..antar dia kat taman rabbit...bole dia jumpa kawan2 dia :)

    ReplyDelete
  52. Gen Fujita : jangan makan rebit sayeee !!!

    ReplyDelete
  53. wohhhh.. nak bela arnab jugak. dr dlu lg teringin. tp xbela2 pun. hehe

    ReplyDelete
  54. Kucing kak Scarlett Winda, Caca, Cici, Panji, Kiah. Glamour tak? =)

    ReplyDelete
  55. dulu adeq nad ade bela rabbit gak, aunt kasi. tp dah mati. kena geget ng kucing. hoho

    ReplyDelete
  56. a n a . i z z t y : kita kawen kan sajooo dorang nehh~

    ReplyDelete
  57. Dila Lala: okayyy! sekarangggg ! jomm bela!

    ReplyDelete
  58. Scarlett O'Hara : pehhhhh! glemeerr nyeee!!! yuyu ni bajet korean sikir :p

    ReplyDelete
  59. ~naddy~ : hahahah.. lagi tragiss.. kucing tu memang nak kena lompanggg den ni!

    ReplyDelete
  60. azalia hjsalleh : tunggu amik cicik kepada cicit dia ye:P heheheh~

    ReplyDelete
  61. saharinasaharudin : hahahah.. comel kannn~ tapi dia ni, rebit biase biase je :)

    ReplyDelete
  62. wahh!!!! yuyu bila tu nk blik langkawi??minggu ni ke?ika 3 hrbln ni nk p sna... smpi ahad.. ade trip akademik... huhuhu bole la jumpe.. kn3?

    ReplyDelete
  63. nape ramai yg bela rabit, rabit tu cpt mati ek.. top pon bela rabit dulu, lepas die beranak, sume mati..

    ReplyDelete
  64. alahai comelnya... kumira? alalhai comel namanya.. follow erk

    ReplyDelete
  65. yuyu cumelnyer si kumira nie.. cam rabit ala-ala parsi jer...

    ReplyDelete
  66. cute macm tua dia..
    tp me geli leher dgn benda lembik2 gii..hehe

    ReplyDelete
  67. dulu OE ada bela arnab 4 ekor...
    lepas semua dah mati, tak bela dah...
    sekaranga ada kucin je dekat rumah tu...
    (n_n)

    ReplyDelete
  68. Nor ' Atikah bt NorBaki : yuyu dah kat langkawi sayangg! sampai bulan 5! datang umah yuyu!

    ReplyDelete
  69. topimagine : yeppp~ g pun yang tu dah tua.. sobbsobb :(

    ReplyDelete
  70. ✿ etiey erywan ✿ : halamakkk ! mekasih sudi follow ^^

    ReplyDelete
  71. Isteri Yang Comel : rebit biase je sayangg~ heheh.. dah tua dah tu dak rebit tuu~ hmm~

    ReplyDelete
  72. qasehraihan : hahahah.. dia dah tua... dah batuk kokol dahhhh~ yuyu mula geli, dah biase. orait je :)

    ReplyDelete
  73. Orkid Edyliyne @ OrkEd : yuyu suka anak kucing.. tapi, kalau dah besar, takutttttt!

    ReplyDelete
  74. comelnya yuyu ,
    kasi panadol 4 bijik .
    kecik2 dah bijak yuyu ni.

    mcm kisah budak kecik yg tgk mak dea nanges pastu dea g sumbat botol susu kat mak dea. huhu

    ReplyDelete
  75. saya pun suka rabbit..pernah bela yang muka debab tuhh..yg kacukan hamster tuh..cantik lol..bulu tebal bukan main tapi mati sbb banjir aritu..mati lemass..pastu xbela2 dah..tp cute kan arnab ni..suka!!

    ReplyDelete
  76. rabbit????????? wohoooo dedulu ada bela rabbit...sekali dah banyak dah beranak pinakkk...sekali ada musim penyakit..semua sakit...sob sob pastu uwan sembelihhhh suh makan...uwaaaaaaaaaaaaa mana leh makan???!!!!!

    ReplyDelete
  77. marish sha : hahaha.. kecik kecik dulu, yuyu suka ikut orang tua buat ~

    ReplyDelete
  78. ♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ : yerpppp! yuyu suka sangat arnab.. macam manjeee je :)

    ReplyDelete
  79. risa : wahhhh! daging arnab orang kate sedapppp wooooo! tapi yuyu tak suka :P

    ReplyDelete
  80. .::: Princess MOMOY :::. : kuikui~ meh nak bagi momoy makan pandaol 4 biji :P

    ReplyDelete
  81. tak boleh blah betul la...panadol dibantainyer 4 biji....terus kojol..kalau orang ok lagi kot...hehehehe

    ReplyDelete
  82. as salam..

    er...tajuk..

    mentang tu apa benda??
    sekali dalam isi, menatang.hehe~

    bela arnab ni, elok kalau lepaskan.kawan saya, lepaskan je.
    kasi ia gali tanah.buat rumah dalam tanah. nak makan, letak ke kat depan pintu.hoho~~


    http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/02/info-sihat-makan-kerang-kotornya.html

    ReplyDelete
  83. shah-kayrul: huhuhu.. kecik lagii.. tak tahu kena buat cam ne?? :P

    ReplyDelete
  84. .::: Princess MOMOY :::. : hheheh.. saye nasihat kan, awak makan 4 biji panadol, 2 botol air batuk dengan sapu seluruh badan cream gatal ye :0

    ReplyDelete
  85. perangai kak yuyu sumpah comel gila .=)
    <3

    ReplyDelete
  86. sedihnyaa, teringat dekat Lulu, my rabbit yg mati dah :'(

    ReplyDelete
  87. haaa.arnab , alaaa

    hanisa punya arnab br je hilang hari ni.
    siap buat entry lagi
    haih.
    wuwuw.
    tengok yuyu punya rebit rasa nak nanges :(

    ReplyDelete
  88. Hana tak pernah ada pet sebab mak tak suke nanti diorang berak sepah2 =.=''

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig