HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Tuesday, February 1, 2011

tempe goreng.. sampai hati kau~

Assalamualaikum korang :)


akhirnya sampai juga kat Senggarang ni. balik dengan penuh semangat nak makan tempe. tapiiiiii T_T atok tak beli pun tempe. sedih nya. macam kurang kasih sayang. nak tempe. dalam bas tadi, dah terbayang makan tempe mentah mentah. oh mahsyuk nya hidup ku!

dari sebelum naik bas, hingga sampai ke rumah, macam macam je benda yuyu ke lalui. dah macam drama la pulak. dah la tunggu bas kat kampus lambat gila. 10.30 pagi, bas dah nak bertolak. yuyu sampai kat terminal pukul 10.35. bas dah siap jalan. selamat la ada orang tolong stopkan.

bas berhenti kejap tu, yuyu ni turun la kejap. nak beli makanan untuk breakfast. lapar. dah tu, nampak karipap sardin. oh. bahagia nya. tanya je harga, 2 biji RM1. mahal nya. besarnya kulit karipap, isi nya macam ni T_T sedih nya. punya la lapar.
sampai hati kau jual karipap macam ni T_T

dah sampai je kat Batu Pahat, nak cari pulak ATM. jauh pulak tu. bayang kan la yuyu yang kecik ni berbaju kurung, kena lalui semua tu. wuuuuuu. nak nanges je rasa. nak ke ATM tu, kena melintas jalan. benda paling bodoh untuk yuyu adalah melintas jalan. semua kereta macam pentingkan diri sendiri. tak nampak ke orang nak melintas. berenti la kejap. selamat la ada sorang cina ni berenti. dapat la melintas dengan selamat.

dah semua selesai, cari pulak teksi. tanya harga, dari Batu Pahat ke Parit Saidi RM40? HAAA!!?? RM40?? terpaksa la naik bas usang dengan penuh kesabaran. sabar nya yuyu dalam bas tu. bau rokok, orang cakap kuat kuat speaker, dengan majoriti indonesian. yuyu? dengar lagu, dan rasa nak balik kampus.. wuuuuuuarrr!

sampai je kat rumah, buka tudung saji. ingatkan ada tempe. tapi takkkkk. sedih nya! nak nangesss!!

sedih ni!! dapat rasa tak keseihan ni! sobbbs.

terima kasih sudi bace :(

28 comments:

  1. sabar ek YuYu..maybe mlm ni rezki kamoo..hehe.. :)

    ReplyDelete
  2. hahahaha , kat rumah saya berdozen stok tempe . moh le singgah . ekekeke :)

    ReplyDelete
  3. sabar je la yuyu...g kedai beli byk2...nie yg rase nak beli tempe ptg nie...

    ReplyDelete
  4. Alololo comel je entry ni :) Hihi takpe nanti beli tempe makan puas puas okay? Cheers ^_^

    ReplyDelete
  5. hahahaha . pandai nye melukis ! haha

    ReplyDelete
  6. kesian cucu nenek
    nnt nenek kirim tempe eh :p

    ReplyDelete
  7. hehe..sabo ye my my dear..pasni kite wat karipap inti kat luar nak?baru nampak byk atau sikit intinya. =)

    ReplyDelete
  8. aloo..ciannyer dy..sabar eyh yuyu..:)

    ReplyDelete
  9. HAHA comel T_T jangan serah diri dekat batu belah batu bertangkup ey T_T

    ReplyDelete
  10. hye sis!samalah kite pun suka tempe!teringat masa keje KLIA ada buat makan2 malam buta kat office.semua tong..tong bawa mcm2 menu!ada sorang akak ni bw tempe grg siap ngan kicap cili padi.perghh tak peduli dah bos kiri kanan,selamba telan tempe byk2 he2...alah kesian nyer sis ni...nti dpt mkn tempe ingat kitorg juga tau!

    ReplyDelete
  11. kerana tempe..hehehe~ sabar aje la..

    ReplyDelete
  12. jay : heheheh.. tak.. esok mbah g beli tempe.. tak sabarrr!

    ReplyDelete
  13. ila : heheheh... tak pe.. esok boleh makan ^^

    ReplyDelete
  14. uhuhuuu , kesiannya . insyaAllah lain kali ada la tuh ;)

    ReplyDelete
  15. suke tempe jugak ! tolong tapaw ! hehe :)


    alaa yunk . sori .. mmg nk sgt jmpe yuyu . tp tak leh tunda hari lain . sob sob :'(

    ReplyDelete
  16. olololoo~ ciannye yuyu.....
    meh nak bg tempe..
    mesti hampa kan, balik dgn harapan tp tak dapat..aduh. harus naz terasa. dah la lapo ni (-.-)

    ReplyDelete
  17. meh ar join ..tgh mkn tempe ni nyum nyum =)

    ReplyDelete
  18. amboih comelnye karipap tu.. ade jual tak? heh..

    ReplyDelete
  19. eeh..yuyu duk batu pahat ke?..iqbal blajar kat uthm..hehe..

    ciannyer xdapat makan tempe..iqbal selama duk johor tak pernah rasa pun makan tempe.. =P

    ReplyDelete
  20. sedap giler tempe, tapi tempe sambal lagi sedap, tapi en kak yuyu, auni dengar la kan, tempe ni bagus untuk tegangkan kulit eh? HEHE

    ReplyDelete
  21. sian cik yuyu...sabar yew..esk ade lg..anyway nice blog=)

    ReplyDelete
  22. HAHAHAHA melintas kereta tamo berhenti? kereta tu tak nampak yuyu kot..
    kempunan tempe kah? hehehe org jawa ye kamu? meh dtg umah kita kt jb.. byk tempe.. HAHAHA

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)