HOME                 ABOUT ME             CONTACT               COLLABORATION                DARAYU

Wednesday, February 2, 2011

Kisah Ah Po dan Baju Tampal. sedih nyaaa T_T

Assalamualaikum korang :(

sape ada tengok Bersamamu tadi? Ah Po dan Baju Tampal. sedeh nya. sebelum ni, yuyu tak da peluang tengok tivi segala. ye la, dok hostel la kata kan. henset pulak, boleh taipi "TV" je la. nak tengok tivi, jangan berangan la.

tengok pasal Ah Po tu. sedih nyaa. tuhan saja tahu macam mana rasa yuyu masa tu. berjurai jurai air mata yuyu ni. kesian Ah Po tu, dah la tua, tak ada sapa sapa jaga dia, bkuat kutip kotak dan tin untuk cari duit. tolak la basikal sampai sakit badan dan kaki.

Ya Allah, kuat nya si Tua tu. bila mai tang dia sedih tengok gambar anak dia yang dah mati tu, sebak nya dada yuyu kemain lagi. terfikir yuyu bila yuyu tua nanti. kita tak tahu hari mendatang kita macam mana kan. walaupun kita duit beriban, mana la tahu, Allah tarik semua rezeki tu, tiba tiba kita jadi hilang semua apa yang kita ada. bila tua kita seorang. T_T

dari situ,yuyu sedar, takda apa yang dapat buat kan kita happy walaupun duit beriban, tapi kasih sayang dari anak anak dan orang sekeliling. kuat nya Ah Po walaupun dia hidup sorang.

sape sape yang ada duit lebih tu, meh la bank in sikit kat dia. singgit pun kira orait la. bank in la ke akaun Maybank 0810341000042424.

bantu je sape sape yang memerlukan. rezeki yang ada bukan milik kekal kita. dari Allah untuk di kongso bersama. the more you give, the more you get kate omputehnya.

terima kasih sudi bace :)

37 comments:

  1. haa.. sedih kan?? tapew even die bangsa lain tapi still boley wt die gembira kalo bg bantuan kt die..

    sokong yuyu.. the more u give, the more u get

    ReplyDelete
  2. huu..memang tacing tengok ah po. dye sangat gembira bile dapat 2K tu. :D

    ReplyDelete
  3. kesian dekat dia..
    tapi syg dkt anak punye pasal.. still pakai baju mcm tu lagi..
    macam mane la nasib kita ble tua nanti..
    hahaha..

    ReplyDelete
  4. 2la.. td tgk gakk.. hurmm .. mmg sadis .. tak sangka kn .. umo dh 77 pn masih kuat utk lakukan kje cmtu bagai.. dan membuat kita fkr sejenak apa akn berlaku kt kita pd masdpn t.. masa umo kita staraf ngn die..

    ReplyDelete
  5. x sempt tgk.. huhu.. sedeyhnyew.. dgr yuyu citew pown sedeyh.. huk3..

    ReplyDelete
  6. aha. sedihnyee~ camne la kte tua2 nti. sob sob sob.

    ReplyDelete
  7. ta dapat tengok..T___T
    tapi td sempat tgk kt iklan jew..
    macam kesian jugak.
    even dia bangsa lain, ta salah kalau kita sesama bg bantuan.
    mesti hati ni akan lega bila dapat memberi..sob.sob.

    ReplyDelete
  8. xsanggup tengok!
    kang berlori2 tisu kena order
    huhu
    yuyu boleh bagi tips x macam mane nak buat penjagaan mukew?sebab mukew yuyu nmpak licin bersih jew
    huhu

    ReplyDelete
  9. memang xboleyh tgk bersamamu..
    rse sayu je dan kompem nnt leleh air mata..dh lme gila tinggalkn rncangan tuh..

    ReplyDelete
  10. huhu..sedey gak tgk Bersamamu tu..bantula pd org yg lebey memerlukan..

    ReplyDelete
  11. dah lama tak tengok bersamamu . kekadang tak sanggup tengok penderitaan org lain , nak nangis je . wuu wuu ;'(

    ReplyDelete
  12. sokong yuyu :)
    sayu jek nengok kisah Ah po ngan baju tampal tuh . memang sedih

    ReplyDelete
  13. no akaun tu ori ke ciplak..muahahhaa..

    ReplyDelete
  14. ceq tengok ! memang kesian kan .. sedih sgt..

    emm , nnti ceq dah tua yuyu jage buleh ? hihi , :P

    ReplyDelete
  15. sedih tengok nasib Mak cik Ah Po...

    ReplyDelete
  16. sob sob sob..
    bace pon dah sedih..
    lom tengok lagi..

    ReplyDelete
  17. yaalah...sianya....
    alhamdulillah...dia tamabh menjalani segalanya...amin......

    ReplyDelete
  18. yuhuu..mmg sedey sayu rase hati tgok

    ReplyDelete
  19. memang sedih la.. rakyat mlysia prihatin, jgn risau..pasni dapat la tu baju baru
    :P

    ReplyDelete
  20. HUHU..sampai semalam kat kampung trus tdo la yunk, x smpt tgk tb..penat sgt kot..tp dla x minat tgk bersamamu..bukan ape, kalo tgk camtulah, jadi cam yuyu..sensitip bebenor..wuwuuuu

    ReplyDelete
  21. tak tenguk pun...

    tapi baca sini pun dah boleh rasa sayu...

    hurmmm...

    penyayang jugak dia ni ya..

    (^_^)

    ReplyDelete
  22. dilla : tu la.. same same membantu tak kira kaum ye :)

    ReplyDelete
  23. ieka : sobsosbbb :( kesian kan.. 2k tu boleh tampung hidup dia sikit la.. insyaAllah

    ReplyDelete
  24. syafiq : doa la supaya mase depan kita lebih senang yeee

    ReplyDelete
  25. zacky : sobbsobbb :( ni lagi sedihh.. tak nak la jadi cam tu.. yuyu tak kuat

    ReplyDelete
  26. ila : wuuuuu T_T bagi la sumbangan sikit!

    ReplyDelete
  27. yatie : harap hidup kita lebih bagus yeee.. aminnnnn

    ReplyDelete
  28. lieyana : bagi la sikit duit upah basuh kete ayah ye :p

    ReplyDelete
  29. farah: adehhhh.. yuyu tak guna apa apa la.. muka yuyu bergerutu je la.. :p

    ReplyDelete
  30. chenta : yuyu pun tak leh tengok... nangis bergelen gelen :(

    ReplyDelete
  31. haah betul tu yuyu kalau xde duit pun.. cuba check nuffnang bagi blogger famous.. ape slhnye cash out sikit bagi kat ah po ;) jangan kedekut sesama insan ;D

    ReplyDelete
  32. Saye tak tengok pon cerita tuh sebb dah tau, kompem akan sedih dan nangis. Baca cerita yuyu pun dah sebak je rasa.. hehe

    ReplyDelete
  33. auw yuyu u r so sweet.. hrp2 ah po dapat banyak donation

    ReplyDelete
  34. as salam..
    betul..
    walaupun berlainan bangsa dan agama, kita perlu saling bantu menbantu..
    tuntutan agama ;)
    .syukran..dah add acc

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)