Friday, January 28, 2011

tak bergunalah kamu kalau......

Assalamualaikum


 tak  berguna  lah kamu kalau..

kamu di hormati
tetapi tidak pandai mengahormati orang lain

bermakan dengan lahap la si yang di hormati tadi, tiba tiba si tua tertumpah kan air sirap campur barli kat peha si yang di hormati tu. lantas "wehh si tua kerepot! ko nak kena lepuk ke ha!?"

kamu menasihati
tetapi sebenarnya kamulah yang perlu dinasihati
leha: ko ni Aminah Binti Sidek, ko tak ingat tuhan ke? asal la ko suka cakap macam guna speaker sekolah? aurat tu! 
Aminah : suara kuat aku ko kate aurat, ko g dating dengan kassim pakai baju nampak pusat ok pulak.
kamu menyayangi seseorang sepenuh jiwa raga
tetapi kamu tidak menyayangi apa yang sepatut di sayangi

karim: owhh sayang ku Jenab! aku sanggup terjun mencari ko dalam lava gunung berapi , merentas patbelas lautan, demi cari ko Jenab!
Jenab: abang Karim, jom g solat dulu jom
Karim: haishh.. potong setim betoi! waktu ni la nak solat! waktu lambat lagi nak habeh!

kamu berjimat
tetapi kamu berjimat dengan kepentingan yang membazir
Murad: Leman, jom tolong munah. kita beli kerepek keladi kat dia. kesiannn dia. miskinnn T_T Leman : uishhh! ko ni bazir je Murad Bin Tapa! aku kena berjimat! aku nak g konset Rahannu la!
kamu selalu ingat sesuatu benda
tetapi kamu lupa apa yang penting
hari Rabu
Derus: aku kena pangkah seksiap kat kelender aku ni! hari jumaat ni, aku ada dating dengan Jeton

Hari Kamis
Derus: okay, esok aku ada dating dengan jeton!

Hari Jumaat
Derus: yesss! aku nak g dating dengan Jeton!
Harun: wehh.. hari ni Jumaat, ko tak g semayang jumaat ke?
Derus: homaigoddd! aku lupa laa! aku dah janji dengan Jeton ni!!

ok dah.. saja post entry ringan ringan malam malam jumaat ni..

terima kasih sudi baca ye :)
SHARE:

29 comments

  1. jap. ape kata tambah contoh :

    Bedah : eh assignment kita ni kena buat cmni..bla..bla..

    Eton : oke..

    (esoknye)

    Eton : alamak lupa laaa.. aku dah janji dengan jenal nak dating...

    Bedah : ^$#^%$*&^%


    boleyh? ahahhaa

    ReplyDelete
  2. nisa : muahahhah.. tu kena kat yuyu!^^ selalu wat cam tu :P

    ReplyDelete
  3. arifin : muehheheh.. tetiba dah insap pulakk :P

    ReplyDelete
  4. adoi.. dating boleh ingat, smyg jumaat leh lupa.. hati kotor tol

    ReplyDelete
  5. muhasabah diri .. kita makin alpa . kita nmpk ksalahan org lain , kita sndry tak igt

    ReplyDelete
  6. IR: hehehhe... rilekkkk... saje je buat bahan bace ^^

    ReplyDelete
  7. Jijiyu: mekasihh.. balik rumah, wat ulangkaji ye :0

    ReplyDelete
  8. zie : heheh.. mekasihhhh ^^ saje je muhasabah diri

    ReplyDelete
  9. uniemark: huhuhu.. tu la.. muhasabah diri yuyu jugak :)

    ReplyDelete
  10. ouh ye yuyuuuuu..
    nak reblog entry ni bleyh??

    ReplyDelete
  11. sis setuju adik sayang....
    suka entry ni.... pengajaran..

    ReplyDelete
  12. wahh walaupun ringan tapi sgt bermakna laa entri cik kupu kupu kecik ni..jatuh cinta si gajah dibuatnyee

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig