Friday, January 21, 2011

Cuma Nak Tanya

Assalamualaikum korang! :)

zaman kecik kecik dulu,sifat ingin tahu yuyu sangat tinggi. selalu tanya ni, tanya tu kat atok, mak, wan, dan sesape je la yang muncul masa kepala hotak sedang ligat berfikir. murni kan yuyu :)

nak jadi kan satu entry, dulu yuyu takde adik lagi tau. yuyu sorang la. bila tengok atok, ada anak sampai 7 orang. heran gile masa tu. yuyu tanya atok, "tok, nape tok ada mak, angah, bla..bla... paksu?" "tok buat macam mana?" "tok amik kat mana?".

masa tu umur yuyu dalam 4 tahun. tak kan la tok nak cerita yang betul betul kan. mesti la blushing tok dengan tok wan mase tu.:') jadi, tok pun jawab "tok lukis depa" "tok amik depa kat sekolah". oooo. jadi aku pun fikir yang macam tu. kena lukis dulu. setiap kali yuyu lukis, yuyu renung je, kenape la tak keluar keluar lagi orang ni. hmm

selain tu, yuyu selalu tengok jet ke, kapal terbang ke terbang. ye la, rumah yuyu dekat dengan airport kan. asal tengok kapal terbang kat langit, yuyu pikir, macam mana dorang terbang huh? yuyu pun tanya mak. mak jawab " ada tali ikat dia" yuyu tanya lagi "mane tali tu? tak nampak pung" mak pun "tali tu orang tak nampak, macam warna tali tangkap ikan (tali joran) abah yasin" ooooo. sampai hati mak tipu yuyu T_T

kadang kadang pernah mak rimas dengan yuyu selalu banyak tanya. yuyu pernah gak tanya kat mak "mak mak nape orang lain g keje mak dok umah?" mak jawab " mak keje la ni, tapi kat umah, mak jaga kakak" yuyu tanya lagi "orang keje kena naik moto" mak kate "sebab tu la mak ada moto". wahh. jadi kat situ aku buat satu konklusi yang mak banyak duit. tok lagi la banyak duit. ada 7 anak. start dari hari tu, yuyu suka sungguh paw duit atok.

bila dah umur lanjut (oh tua nya), baru la sedar semua tu auta belaka. sampai ati tok! mak! tokwan yang pernah auta pasal hujan. kate tokwan, hujan turun ade orang naik kat langit dengan kapal terbang, lepas tu curah air ke bumi. wuuuu T_T dusta semata mata.

jadi sekarang, dah tau sebab musabab kenapa dorang cakap macam tu. ye la. banyak tanya sangat.

dah besar ni, cuma satu je benda yang dari kecik lagi yuyu tak tau. hehe. harap harap yuyu tau la. ni benda ape??? tuh tuh! asap putih tu!
=
=
=
=
=
gambar ni yuyu amik subuh subuh buta tadi. gelap sikit kan.
agak agak arr korang nak tipu yuyu juga kan. ade orang conteng kat langit. grr~ yuyu tahu tu asap. tapi asap ape? kalau jet, kenapa tak dengar pun bunyi bising. kalau kapal terbang, cam tipu pulak. roket? amboi, selalu pulak roket berlepas.

terima kasih sudi bace :)
SHARE:

38 comments

  1. mmg asap kapal terbang tu cik yuyu.jet trail.lps kpl trbg tu lalu nnti lama2 dia hilang lah.kuis kan dkt dgn klia. :)

    oh prnh tanye mak jgk, mane dpt akak sume.mak diam je. :D

    ReplyDelete
  2. sengal gak lu kan time kecik2...hahahahah

    nasib baik lu tak tanye lagi benda2 merepek


    tue roket la..die terbang jauh,tue pasal tak dgr...,tp member gua yg sengal igt tue alat tempat buat awan..lg sengal..hahahahaha

    ReplyDelete
  3. tu asap orang yang dok isap rokok atas flite...

    ReplyDelete
  4. selalu org cakap..budak yang banyak tanye ni budak bijak.. :)

    ReplyDelete
  5. zaki : wuu.. ye ke?? mane tau??? tipuuuuuuu ek?

    ReplyDelete
  6. ujang : wahhhh.. ni lagi la lain dari zaki.. di kate kapal terbang.. adehhhh...

    ReplyDelete
  7. eh x caye lak die.. ^^

    http://www.ecosalon.com/wp-content/uploads/2010/01/jet-trail.jpg

    ReplyDelete
  8. cii tqah : saye memang budak yang bijak sekarang :')

    ReplyDelete
  9. hahahaha..cian cik yuyu kena tipu yer.tuu mmg asap kapal terbang lah. :)

    ReplyDelete
  10. Org salu ckp asap jet
    tp Ida rase cm xbtol je..hee :D

    ReplyDelete
  11. hehehe..comel gile yuyu... :D asap kapal terbang kot.. :))

    ReplyDelete
  12. aliza : tu la... jijiyu jahat kan ^^ heheh.. ye ke??

    ReplyDelete
  13. nurfaridah : huhuhu.. yuyu tak rase jet.. asal tak bising?

    ReplyDelete
  14. ezma : heheh.. ingat kan yuyu sorang je tak tau.. ade gegng arr ^^

    ReplyDelete
  15. hahaha... kaw2 cik yuyu kena kelentong

    ReplyDelete
  16. tue sebenar kentut ultraman....die kentut tggl asap jer...hebatkan otomen

    ReplyDelete
  17. ujang : grrr! ni lagi sorang! wwuarrrrr! malas tanye ujang dah!

    ReplyDelete
  18. org sebelah lukis kot..hehe..jet lalu tu nurul..sbb jauh sgt maka x dgr la kot..muehehe

    ReplyDelete
  19. eh nurul pulak..typo la cik yuyu tayam

    ReplyDelete
  20. ok2...siyes...tue ujang tgh terbang

    ReplyDelete
  21. kapal terbang tu cik yuyu..hehe..

    nanti esok akn keluar metro muka depan..kemunculan UFO dimalaysia =P

    ReplyDelete
  22. betol lah iqbal cakapo tuh . muahahahah org tua memang slalu tipoo kite an . ahhaha

    yuyu join jela contest2 tu . yuyulagi bergaya . adehh kalah lah ceq . muahahah :P

    ReplyDelete
  23. kapal terbang tu rasanya..ke jet pejuang! heeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  24. tomato: tu la... bedebahhh T_T

    amboiiii... maluuuuu~ dia tu lawaaaa

    ReplyDelete
  25. fyna : jet pejuangg?? wuaaaaaaaaaaaaaa! amerikaa!

    ReplyDelete
  26. echin : sape comel?? yuyu ke echinn??? amboiii~

    ReplyDelete
  27. hehhehe.... comel lah yuyu kene kelentong...

    tringat cite im not stupid.. mak die cakap baby jumpa kat tepi jalan.. hahaha

    ReplyDelete
  28. yad's : taooo tak pe.. kudus nyee yuyu T_T

    ReplyDelete
  29. udara kat atas tu sejuk, jadi bile kapal terbang lalu, sayap die bergesel dgn udara kat atas tu, suhu meningkat dan wap air terkondensasi jadi titisan air yang menyerupai awan.. sebab tu jadi line putih camtu :) sory menyemak i mmg suke jwb trivia kuiz ni walaupun reka sendiri je jwpn ahax

    ReplyDelete
  30. itu la asap kapal terbang yang naik ke langit cucuk awan kasi ujan :p

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig