Wednesday, January 26, 2011

abang hensem, kakak cantik, garukan yuyu. tolonggg.

Assalamualaikum korang!

hari ni seluruh harta pusaka kaki dan leher yuyu wujud bintik bitik comel yang gatal tak leh belah gatal nya. yuyu merupakan elergik dengan udang sejak azali.

tapi kawan kata rugi satu nikmat bila tak boleh makan udang. maka,yuyu memaksakan diri yuyu untuk teruskan makan udang walaupun tahu yang lepas makan, badan yuyu terus mengalah pada bintik bitik merah yang comel gile kat badan.

kalau setakat comel tak pe, tapi gatal nye, ya Allah. kalau boleh nak mintak jari abang hensem tolong garu kan. boleh cepat sembuh. muhehe. tak lah. kalau boleh nak amik kertas pasir garu badan.
nak nak aaron aziz yang tolong garu. puihhh! makin gatal la hakuh!
              
semalam yuyu ada pasar malam. yuyu ni pulak kipas susah mati char koew teow goreng. kalau nampak mengkanan tu, otometik perut yuyu menagih simpati mintak makan. tahu je la yang char koew teow ada udang kan.

makan punye makan, yuyu bau udang tu. agak tak segar. ada bau tak sedap. yuyu dah tahu, kalau udang bahu macam tu sikit, yuyu akan gatal habis satu badan. tapi saja nak try. nak ajar sikit badan ni supaya tak gatal.

tapi tak boleh la. habis tekak leher, lidah dan badan yuyu gatal. memang lepas ji, kalau tau tak segar, yuyu takkan beragak nak makan dah. hishh. macam macam betul la yuyu ni. tu tak leh makan, ni tak leh makan. susah la kan nak makan memahal kat hotel T_T

sekarang ni, rasa macam nak keluar kan tekak kejap, lepas tu garu garu dia dulu. ambik kertas pasir, gosok gosok balik lidah yang tak tahan dengan udang tu. seksa nya. ada kelas tadi, nak garu, malu. jadi tanya je. main sental sental kat meja je la yang terdaya.

ni la padah nya kalau kita lawan fitrah diri kita. benda tak boleh, paksa diri nak buat bagi boleh juga.

terima kasih sudi bace ye :)

57 comments:

  1. biasela..ade setgh tu alergik smpi bengkak2 tau..mcm my mom..cian mummy..:(

    ReplyDelete
  2. hahaha~ gatai tuk dik on sowg nie..tawen cepat2~!!! ;)

    ReplyDelete
  3. Laa dah tak boleh makan, lain kali jangan makan tauu Yuyu :)

    ReplyDelete
  4. baru nk lanjer makan..alergik..tak jadi la..hihi

    ReplyDelete
  5. resdung lah tuh xleh mkn makann laut

    ReplyDelete
  6. khumaera ; wuuuuu T_T laki masa depan tak mao minang!

    ReplyDelete
  7. degil nie dah tau xleh makan yuyu makan gak..hehe
    tpi kan udang mmg sedap ar. :)

    ReplyDelete
  8. adehhhh...meremang abes bulu roma ni bc..bleh byg dah kegatalan itu..meh dla tulon garu dgn garfu..hehe..

    p/s : rehat jap je ni..kul 2 meeting balik..wuwuuuuu T__T

    ReplyDelete
  9. amboi berani sungguh yuyu
    i suppork !!

    ReplyDelete
  10. ha...same lah kite...tp fad xgatal...cume mengatalkan diri makan seafood jek..haha
    padahal resdung..huu..
    ok2...so jdkan sebagai pengajaran ye cik yuyu...^_^

    ReplyDelete
  11. haiyoo siannyee cik yuyu nie..
    jgn garu smpai tertanggal kulit ye..;

    ReplyDelete
  12. ala, siannye yuyu..
    huhuh.. jangan garu sangat. nanti luka pulak.
    :)

    ReplyDelete
  13. lolyat : hahaha.. yo la.. abes gatal ni..

    ReplyDelete
  14. saya alergic dgn seafood .
    TAPII seafood adalah makanan feveret . hihi

    ReplyDelete
  15. cikziee : hahah.. terok sangat la pulakkkk ;p

    ReplyDelete
  16. hehehe..tu dugaan dr Allah tu..sabar ek.. :D

    ReplyDelete
  17. diha kalau gatal sgt amik sikat then garu..hehe

    ReplyDelete
  18. alala, kesian yuyu elergic udang,
    I suke giler udang, sedap sangat. meleleh air liur kan?
    hee
    jangan lupa sapu ubat tau! ;)

    ReplyDelete
  19. siannya..moga cepat sembuh..n pastikan dapat abg ensem tuk garukan..baru cepat sembuh..hehe ;D

    ReplyDelete
  20. hehe.... cian dik yuyu..
    gatal yer.........?
    nak bro aaron aziz garu yer...?
    amboi.........
    em.... telan la ubat dik.lau takderk jangan segan gi klinik.pow ubat.

    ReplyDelete
  21. kesian cucu nenek
    tp dulu masa stdy pon nenek pnh hasut2 member swuh makan sotong
    pd hal taw dia elergik
    dia pon mkn mcm org lupa diri
    esok pg bgun abis tgn muka dia bengkak2
    kesian..da la pg tu ada kuiz...
    rs besalah plak..;p

    ReplyDelete
  22. aku ngn eron tu lbeyh kureng je kot..

    ReplyDelete
  23. alololooo ciannye yuyuuu..
    gi berendam dalam tab mandi penuh aissss :D

    ReplyDelete
  24. laaa x syok la...baru nak ajak g makan seafood... huah3...

    ReplyDelete
  25. hi, sorry coz spamming ur FB again.. but, i really2 need ur help AGAIN.

    1) pegi kat http://www.cstproduction.blogspot.com/
    2) under list "SENARAI ENTRY CONTEST FOR VOTE WHAT's HOT IS GETTING HOTTER"
    3) pegi kat no 80
    4) under my link : http://berkatalahdia.blogspot.com/
    5) tekan button LIKE yg disediakan kat sebelah kanan tu...

    please ehhh.... thank u...
    kalo rajin minta tolong kawan2 vote skali ya...

    ReplyDelete
  26. bantal busuk : tengah tgu aaron aziz datang :p

    ReplyDelete
  27. mofidhouse : uhehehehe.. nak manje ngan aaron aziz :P

    ReplyDelete
  28. nenek : wuuu T_T tak sangka nenek seorang kejam!

    ReplyDelete
  29. ain L jommm jee! makan free ok je :p tak gatal :p muehahahaha

    ReplyDelete
  30. syafiq : hahah.. :P syafiq ngan aaron aziz bagai langit dan bumi. mueheheh

    ReplyDelete
  31. ala siannye yuyu..
    huhu..tape2.. org kata semua tuh ubat..so mkn lagi jom!! ceot banje
    hahaha

    ReplyDelete
  32. dah dtg ke abg aaron yuyu tu..? hehe

    ReplyDelete
  33. hi saye just blogwalking...i follow u follow me back
    http://remajafaizal.blogspot.com/

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)