Thursday, September 23, 2010

BILA LOSYEN JADI SAHABAT SETIA

yuyu buka buka laci almari. nak kemas. dah macam setor serba guna pula. laci yang kecil pun yuyu sumbat botol ribena kosong. apa la nak jadi. tapi jangan salah kan yuyu. laci tersebut memang tak di usik. mungkin sebab dah di ketahui umum, laci tersebut dah macam tong sampah.

bila korek korek, nak kemas balik ( yuyu ingat nak  simpan selendang dalam laci tu), yuyu terjumpa biodata kawan kawan yuyu dulu. ingat lagi. biodata dah macam benda-mesti-buat bila di sekolah dulu. sampai kan yuyu ada lebih dari 10 buah buku biodata.banyak tuuuu!

 bila tengok kenangan manis kat salah satu biodata yuyu semasa yuyu berumur tujuh tahun, rasa kelakar pula:

KENANGAN MANIS: bila dapat losyen impian dari emak

hehe. macam bodoh je kan kenangan manis tu? bodoh la bagi korang, tapi bagi yuyu tak. yuyu nak losyen tersebut masa tu. yuyu pun dah tak ingat apa nama beliau. mak memang tahu, yuyu suka curi pakai losyen mak. kadang kadang dah macam mandi losyen. wahh.. wangi nya. rasa lembab je badan. tapi bila dah dapat yang sendiri, nak pakai besar taik cicak pun rasa sayang ^^


Avon punya losyen. bau nya wangi sangat. yuyu suka guna bila nak keluar malam. (beli masa promosi ^^)
 ini la cerita nya. sebenar nya, yuyu ada tiga lagi losyen yang yuyu suka, tapi buat masa sekarang, tiga ini aja yang yuyu guna. biar ke mana saja, yuyu tak kan tinggal losyen. salah satu, yuyu pasti bawa. dah macam sahabat sejati.


losyen ni bagus untuk tangan & kuku. tak caya cuba la. memang tangan yuyu rasa lembut je tao. (abah beli)

yuyu lumur aja bila bila yuyu suka. kesan nya, kulit yuyu memang tak pernah kering, lembab saja. lembut juga. takcaya? tanya laki masa depan yuyu! itu pun kalau beliau sedar pasal kulit yuyu la kan.

tapi jangan la kata yuyu gedik gedik dengan losyen. tak tak. yuyu selalu pakai losyen sebab bila kulit yuyu kering, yuyu cepat gatal, dan kulit yuyu sangat sensitif. garu sikit, ngade ngade merah lebih.


ni losyen kegemaran yuyu! bila lumur kat badan, rasa macam nak makan je badan! sedap bau beliau! lagi best bila beliau tahan lama, pakai pukul 10am, petang nanti masih lagi lembab kat badan ^^

itu la kisah nye..yuyu dan losyen.

SHARE:

6 comments

  1. itu baru losyen belum kira yang tonyoh2 lagi...maskara la eye liner la...lambat lepa pudar skit..trus touch up..haha tak kira dimana jua...mari bertonyoh...

    ReplyDelete
  2. yuyu pakai vaseline ea?

    syada nak try gak la.. duk pkai baby johnson aje nih... ^^

    ReplyDelete
  3. ieqah kurang pakai losyen sebab takmo losyen yg berlengaihhh kat bdan.. tapi vaseline taklaa berlengaihh kn :)

    ReplyDelete
  4. ain pun suke losyen jugak..wangi dia mcm dibelai je..lagi2 losyen nivea..mmg mujarablah..tak nyesal beli taw!

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig