Tuesday, February 23, 2010

Cinta Sejati Suami

harian merto page 11. tersentuh menusuk jiwa raga. (!__!) meleleh air hidung yuyu tengok berita pasal sorang lelaki 80an menguruskan isteri dia (50tahun) yang sakit angin ahmar. sedihnya. pakcik tu tak keja. isteri dia, lagi2 la tak keja. hmm.. anak2 pulak tak peduli. bantuan yang dapat memang sangat2 tak cukup. anak pulak patah kaki, akibat kemalangan. dorang ni ada 9 orang anak. tapi langsong tak dipedulikan oleh anak2 dorang.sampai hati nya anak2 dia buat macam tu ka. bia mak bapak susah. kalau tau nak jadi macam sengal cam tu, kan bagus pak cikm tu rendam je dalam air kecik2 dulu. besar tak da la jadi kuang asam macam ni. untuk lebih lanjut, apa kata korang buka website ni, http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Cintasejatisuami/Article .

apa la perasan orang yang biar mak bapak susah kan?? mana la hati dorang. takpa. semoga tuhan buka hati anak2 mak cik /pakcik tu, supaya anak2 dorang lebih bertanggung jawab.

sama sama la kita berdoa biar suami isteri tua tu lebih tabah & kuat. semoga lebih banyak pihak bagi perhatian kat dorang. ringan sikit beban dorang. kan ??
SHARE:

3 comments

  1. rendam dalam air pastu rebus bagi kucing makan. ! geram dgn anak2 yg lupa daratan ni..

    ReplyDelete

terima kasih sudi komen :)

Blogger Template Created by pipdig